Forfatter Emne: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)  (Læst 23457 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #75 Dato: December 11, 2010, 11:00:38 pm »
Jeg kom sgu til at købe sådan en her den anden dag, så må vi se om det er noget der dur. Er os temmelig grøn på området, så hvad siger I til cyklen?  :thumbsup: :thumbsdown:

Er det ikke samme bolledej som Big G's? En Acid eller Attention?
Den er fjong fin  :thumbsup:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #76 Dato: December 13, 2010, 04:46:17 pm »
Er det ikke samme bolledej som Big G's? En Acid eller Attention?
Den er fjong fin  :thumbsup:

Nope... Det er en LTD - kan ikke lige se om det er en Pro, Race, CC eller hvad.
Men nummeret bedre, eller mere, en Big G's, som er Acid...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #77 Dato: December 13, 2010, 06:12:56 pm »
Er det ikke samme bolledej som Big G's? En Acid eller Attention?
Den er fjong fin  :thumbsup:

Nope... Det er en LTD - kan ikke lige se om det er en Pro, Race, CC eller hvad.
Men nummeret bedre, eller mere, en Big G's, som er Acid...

Det er en Pro, det står der ihvertfald på den. Den er med luftgaffel som de satte op til mig da jeg hentede den, så den skulle passe til min vægt plus den har en masse andre sjove ting jeg ikke helt har styr på endnu, men det gaflen var en meget fed ting.  :D
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #78 Dato: December 14, 2010, 08:19:16 am »
Jeg kom sgu til at købe sådan en her den anden dag, så må vi se om det er noget der dur. Er os temmelig grøn på området, så hvad siger I til cyklen?  :thumbsup: :thumbsdown:

Er det ikke samme bolledej som Big G's? En Acid eller Attention?
Den er fjong fin  :thumbsup:

Husk at køb en ekstra slange inden du kører i skoven...  :lol: Spørg Luske hvorfor...  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #79 Dato: December 14, 2010, 09:36:54 am »
Jeg kom sgu til at købe sådan en her den anden dag, så må vi se om det er noget der dur. Er os temmelig grøn på området, så hvad siger I til cyklen?  :thumbsup: :thumbsdown:

Er det ikke samme bolledej som Big G's? En Acid eller Attention?
Den er fjong fin  :thumbsup:

Husk at køb en ekstra slange inden du kører i skoven...  :lol: Spørg Luske hvorfor...  :wink:
det var egentlkigt et fornuftigt tip.  takker. måske en pumpe også?  :rolleyes:

hvis man nu skulle pimpe den, og det skal man jo.

hvilken puter kan anbefales??? skal det være noget fancy med g-påvirkninger, positionering osv, eller bare trip,dist osv.
jeg vil have skærme på til dagligdags brug, nogen anbefalinger?
hvad skal man kigge efter ved køb af hjelm?

hvad med pedaler, den er født med nogle "standard" pedaler, kører man med klik-fast system, eller er det andet ok?
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #80 Dato: December 14, 2010, 02:30:21 pm »
Hvad skal man kigge efter ved køb af hjelm?

Hvad med pedaler, den er født med nogle "standard" pedaler, kører man med klik-fast system, eller er det andet ok?

Jeg har købt en Bell MTB-hjelm. Der er sådan en lille skygge på ude foran som efter sigende skulle skærme lidt for flyvende mudder. Det ved jeg ikke om er noget fis - men den sidder godt og føles robust. Det er vel det vigtigste! Den kostede 550 kr mener jeg...

Lad mig sparke pedalkrigen igang og sige at jeg IKKE kører med klik-pedaler og har det FINT med det ;-) Alle dem med klik-pedaler skvatter rundt hver gang vi er ude. Jeg er 7-9-13 kun væltet en gang.

Jeg tror bare at jeg venter med at købe et sæt til foråret...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #81 Dato: December 15, 2010, 10:28:09 am »
det var egentlkigt et fornuftigt tip.  takker. måske en pumpe også?  :rolleyes:

hvis man nu skulle pimpe den, og det skal man jo.

hvilken puter kan anbefales??? skal det være noget fancy med g-påvirkninger, positionering osv, eller bare trip,dist osv.
jeg vil have skærme på til dagligdags brug, nogen anbefalinger?
hvad skal man kigge efter ved køb af hjelm?

hvad med pedaler, den er født med nogle "standard" pedaler, kører man med klik-fast system, eller er det andet ok?

Jeg har/havde en Sigma 1106. Den virkede fint. På min nye låge bruger jeg dog kun Garmin ForeRunner 305. The shit er den nye Edge 800 med carboncover  8)

"Skærme hører ikke til på en mtb" kan du høre mange steder, men det er nu meget rart engang imellem - især hvis du skal bruge den som bycykel!
Jeg har sådan et sæt her. De tager en del, men ikke alt.
Luske har en forskærm der også dækker foran forgaflen. Det er rart når man kører på våd vej/sti. Den her dims skulle have samme effekt selvom det ligner en No Fear blæksprutte  :twisted:

Klikpedaler er the shit. Det koster lidt styrt i starten, men kun ved 0-3km/t, så ikke noget voldsomt. Jeg startede med et par Shimano PD-A530 som både er alm. og spd pedal. Der var dog ingen byture på den, så jeg blev hurtigt trlt af kun at kunne klikke i på den ene side.  Du kan også købe en med klik på begge sider, og så montere en SM-PD22 på den ene side til bykørsel.
Der er også M424 som mulighed, og du kan også bruge alm sko på en spd-pedal, men kun på en tur til postkassen og retur :-s

Hjelmen skal passe. Prøv dem på, vurder spændet.
Min er en Bell Solar. Billig og effektiv. MET Falco ser også ok fed ud til prisen.
En net foran er godt til at holde dyr ude om sommeren :-)



Lad mig sparke pedalkrigen igang og sige at jeg IKKE kører med klik-pedaler og har det FINT med det ;-) Alle dem med klik-pedaler skvatter rundt hver gang vi er ude. Jeg er 7-9-13 kun væltet en gang.

Jeg tror bare at jeg venter med at købe et sæt til foråret...

Vi ses i forårets mudderpøl . Det skal læres - først som sidst  :lol:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #82 Dato: December 16, 2010, 05:10:55 pm »
jeg har købt det her sæt skærme fra "Topeak"



Bagskærmen er nemt at tage af og forskærmen er endnu nemmere at tage af.   Når det er taget af er det eneste der sidder på cyklen det lille beslag under forgaflen, som man klikker forskærmene på.

rigtig godt sæt !!  til de våde mudder ture.   

da forskærmen er monteret på forgafflen, følger skærmen naturligvis hjulet, dvs den tager mudder splat uanset om du kører ligeud eller drejer (ligesom normale skærme) . de små skærme man monterer på selve stellet, tager ikke "spray" når hjulet er let drejet, samt det tager heller ikke det snaske som dit forhjul kaster op og frem når du kører .. det hjulet kaster op og frem, kører man konstant ind i pga. den fart man skyder.   

Med andre ord, syntes jeg det sæt jeg har købt er genialt.. og så syntes jeg faktisk ikke skærmene er grimme.. tværtimod :D

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Mountainbike til skov-brug - hvordan kommer jeg igang? (N00b)
« Svar #83 Dato: December 19, 2010, 11:00:02 pm »
jeg har købt det her sæt skærme fra "Topeak"



Bagskærmen er nemt at tage af og forskærmen er endnu nemmere at tage af.   Når det er taget af er det eneste der sidder på cyklen det lille beslag under forgaflen, som man klikker forskærmene på.

rigtig godt sæt !!  til de våde mudder ture.   

da forskærmen er monteret på forgafflen, følger skærmen naturligvis hjulet, dvs den tager mudder splat uanset om du kører ligeud eller drejer (ligesom normale skærme) . de små skærme man monterer på selve stellet, tager ikke "spray" når hjulet er let drejet, samt det tager heller ikke det snaske som dit forhjul kaster op og frem når du kører .. det hjulet kaster op og frem, kører man konstant ind i pga. den fart man skyder.   

Med andre ord, syntes jeg det sæt jeg har købt er genialt.. og så syntes jeg faktisk ikke skærmene er grimme.. tværtimod :D

Hvad koster sådan et sæt??
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
nu med yamaha fz1 2008