Forfatter Emne: SV i vinterhi  (Læst 7188 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
SV i vinterhi
« Dato: September 14, 2004, 05:31:53 pm »
jeg sad og tænkte,( ikke prale) hvornår regner i andre med at sætte jeres SVer i vinterhi og hvor skal den stå, jeg selv regner med at det bliver en gang i oktober, og at den ryger op til lydnurem og stå. :wink:
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Kenn H. Jensen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
    • http://www.multi-max.dk
Re: SV i vinterhi
« Svar #1 Dato: September 14, 2004, 05:46:17 pm »
Citat fra: A.P.
jeg sad og tænkte,( ikke prale) hvornår regner i andre med at sætte jeres SVer i vinterhi og hvor skal den stå, jeg selv regner med at det bliver en gang i oktober, og at den ryger op til lydnurem og stå. :wink:


Den går nok først i hi i november eller december. Jeg har den staldet op herhjemme, så jeg kører indtil vi får salt.
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - Tidl. SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Køb de populære MultiMax - Max Lite - Laser Lite ørepropper på www.multi-max.dk

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Re: SV i vinterhi
« Svar #2 Dato: September 14, 2004, 05:58:35 pm »
Ja hvis vejret arter sig, kan det da også godt være at jeg trækker den lidt.
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Per

  • Gæst
SV i vinterhi
« Svar #3 Dato: September 14, 2004, 09:38:20 pm »
Jeg regner også med at køre indtil forsikringen rinder ud 1. december. Afhængigt af vejret bliver det nok ikke til så mange ture i november, men det er da rart af have muligheden.

Selve opbevaringen lader jeg min forhandler stå for (F.A. Moto-Sport). Det gjorde han også sidste år og det var jeg yderst tilfreds med.

Jeg regner med at det kommer til at passe med at 6000 km eftersynet kan klares i løbet af vinteren, så jeg ikke skal af med cyklen i løbet af sommeren  :D

/Per

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
SV i vinterhi
« Svar #4 Dato: September 14, 2004, 10:13:33 pm »
Jeg lader også vejret bestemme, men senest 1. December.

Den gamle havde jeg helårs forsikring på, men det vil jeg altså ikke byde Sv'ern.

Jeg har endnu ikke bestemt mig for hvor jeg vil stille den, enten hos Slagelse mc center (hvor jeg har købt den) eller i garagen jeg har med nogle venner, desværre ikke opvarmet :(

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
SV i vinterhi
« Svar #5 Dato: September 15, 2004, 12:08:49 am »
Forsikringen dækker til d. 1 december og MC'en er primære køretøj, så ikke den store diskussion der. Efter d. 1 dec. er det offentlig transport  :(

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
SV i vinterhi
« Svar #6 Dato: September 15, 2004, 08:03:03 am »
Lidt afhængig af vejret, men de sidste par år på GS500'eren har jeg kørt til sidste dag i november og så sat den til opbevaring hos Aagesen (som er så flinke at sætte et reklame klistermærke på  :evil: )
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
SV i vinterhi
« Svar #7 Dato: September 15, 2004, 09:52:54 am »
Okay - jeg overvejer om jeg skal køre den hjem til mine forældre som jeg plejer (380km væk) eller for en gangs skyld lade en KBH omr. forhandler klare ærterne.

Så hvad syntes i om den behandling/pris i har fået de forskellige steder, og hvad var inkluderet?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Mortenx

  • Gæst
SV i vinterhi
« Svar #8 Dato: September 15, 2004, 03:05:08 pm »
kører nok hele året som jeg plejer.. med mindre der ligger Is eller Sne på kørebanen eller hvis det er frostvejr.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
SV i vinterhi
« Svar #9 Dato: September 15, 2004, 03:23:00 pm »
Regner med at lade min stå hos Ib ved F.a. Moto-Sport. Det koster vist 250 kr./ md. Dog ikke helt sikker på at det er incl. moms.

alternativt skal jeg køre til 350 km. til jylland. Det løber vel i sidste ende op i nogenlunde det samme. +- et par hundrede. Meeen der går nok lige en måned eller to før det sker.

 8)

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
SV i vinterhi
« Svar #10 Dato: September 15, 2004, 03:29:35 pm »
De forhandlere I har nævnt, hvor man kan få cyklen vinteropbevaret - skal man reservere plads eller noget i den stil? Eller kommer man bare med dyret sidst i november?

Jeg kører indtil der kommer is, salt eller julekalender.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
SV i vinterhi
« Svar #11 Dato: September 15, 2004, 04:17:34 pm »
lydmuren i stenløse, tager 175 kr pr månede og man skal bestille plads, mener det er noget med at de smør den ind i vd40 (tror jeg det hedder) og vasker den af igen inden udlevering.
det er for øvrigt et rigtigt godt værksted, og her vil jeg få men SVer til vinter opbevaret.
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
SV i vinterhi
« Svar #12 Dato: September 15, 2004, 06:38:08 pm »
Det er en god ide at reservere plads hvis man vil være sikker på at den ikke kommer til at stå ude på vejen vinteren over.  :lol:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
SV i vinterhi
« Svar #13 Dato: September 15, 2004, 06:41:25 pm »
Aagesen koster (så vidt min hukommelse rækker) ca. 300,- pr. måned + ca. 1500,- for olieskift + filter, indsmøring i konserveringsolie og afrensing før afhentning og vedligeholdelse af batteri. Desuden checker de at mc'en kan starte før du afhenter den.
Desuden kan de lave diverse service ting inden opbevaring, jeg fik f.eks. nye dæk på GS500'eren sidste år.

Jeg plejer at ringe i forvejen, men plejer så at få at vide at jeg bare skal komme forbi med den.
Men det er rarest at ringe i forvejen, når man venter til den aller sidste dag med at aflevere den  :wink:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)