Forfatter Emne: Montering af Spyball  (Læst 6329 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Montering af Spyball
« Dato: September 07, 2004, 09:58:17 am »
Jeg påtænker at få smidt en Spyball på. Er det noget jeg kan finde ud af? Ja, det er selvfølgelig svært at svare på, men er der så nogen her der selv har prøvet... og hvordan gik det?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Hasse

  • Gæst
Montering af Spyball
« Svar #1 Dato: September 07, 2004, 12:04:46 pm »
Hmm jeg ved ikke om det er noget du selv kan klare, men jeg har fået det råd, at det var bedst at få en erfaren mekaniker til at sætte den på.
Det skulle tage ham omkring 4 timer.

ThomasM

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
Montering af Spyball
« Svar #2 Dato: September 07, 2004, 09:33:56 pm »
Hvis du har lidt teknisk snilde er det ikke en stor videnskab at få den monteret men det kan ikke anbefales at gøre det selv.. får du en certificeret tekniker til at gøre det vikler de den ind i hele ledningsnettet på mc'en og fjerner alle markører på ledningerne så evt tyve ikke uden videre kan se hvad kabler de skal klippe - det er ikke lige noget man skal rode for meget med selv medmindre man ved hvad man gør. Det koster ca 4500 kr at få en spyball monteret inkl alarmen hos Enghave Motor.
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Montering af Spyball
« Svar #3 Dato: September 07, 2004, 09:54:08 pm »
Jep, jeg har en SpyBall - og den blev monteret af værkstedet hvor jeg købte MC'en.  De havde indledningsvis lovet at det ville tage ca. 2 timer, men det tog 5 da det kom til stykket.  Økonomisk blev jeg dog holdt stort set skadesfri i fht. hvad de havde lovet.
Men 4500,- incl. alarm & mont. lyder fair nok i mine ører...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Montering af Spyball
« Svar #4 Dato: September 07, 2004, 10:13:21 pm »
Citat fra: ThomasM
får du en certificeret tekniker til at gøre det vikler de den ind i hele ledningsnettet på mc'en og fjerner alle markører på ledningerne så evt tyve ikke uden videre kan se hvad kabler de skal klippe


Smart, det havde jeg ikke tænkt på. Jeg synes dog det er en smule pebret, man er vel jyde... Hvad med andre alarmer med backup-batteri, så vidt jeg har forstået går de i gang hvis hovedstrømmen bliver taget?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Montering af Spyball
« Svar #5 Dato: September 08, 2004, 08:31:17 am »
Citat fra: ThomasM
får du en certificeret tekniker til at gøre det vikler de den ind i hele ledningsnettet på mc'en og fjerner alle markører på ledningerne så evt tyve ikke uden videre kan se hvad kabler de skal klippe


Hmm, men nu jeg tænker over det, burde alarmen så ikke være gået i gang længe før tyven kommer til en ledning han kan klippe?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Anonymous

  • Gæst
Montering af Spyball
« Svar #6 Dato: September 08, 2004, 09:54:37 am »
Citat fra: surfsmurf
Citat fra: ThomasM
får du en certificeret tekniker til at gøre det vikler de den ind i hele ledningsnettet på mc'en og fjerner alle markører på ledningerne så evt tyve ikke uden videre kan se hvad kabler de skal klippe


Hmm, men nu jeg tænker over det, burde alarmen så ikke være gået i gang længe før tyven kommer til en ledning han kan klippe?


Hehe jo.. det er vist kun et spørgsmål om hvor svært man vil gøre det for en ihærdig/dygtig tyv som forsøger at slå alarmen fra. Men derudover er 4500 kr helt klart en del penge.. med lidt forberedelse og som sagt lidt indblik i elnettet i dyret er det ikke raketfysik men du skal ikke være bange for at klippe ledninger ;)