Forfatter Emne: det bulder og brager  (Læst 2643 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
det bulder og brager
« Dato: Marts 08, 2008, 05:54:15 pm »
puha hvor har det givet lyd at få ekstra huller i luffilter.. og åbne potter....

det lyder hammerfedt og folk måber når jeg gasser til den,,,,,,,   men hr :police: tror jeg ikke er med på den.......

nå men tiden må vise hvad der sker..... ellers må db killer i ,,,, og den må så omjusteres :dead:
« Senest Redigeret: Marts 08, 2008, 10:26:20 pm af langemand »
nu med yamaha fz1 2008

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: det bulder og brager
« Svar #1 Dato: Marts 09, 2008, 12:18:51 pm »
jeg har selv DEVIL potter på og skal snart have et
Pipercrosse filter på hos Mr.Dyno han siger den kommer
til at lyde rigtig fedt..

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: det bulder og brager
« Svar #2 Dato: Marts 09, 2008, 01:33:47 pm »
jeg har selv DEVIL potter på og skal snart have et
Pipercrosse filter på hos Mr.Dyno han siger den kommer
til at lyde rigtig fedt..

Mvh Henrik

prøv at få filteret hjem og monter det,,,,, og så nappe en tur,,,,,, det gjorde jeg,,,,, og der fandt jeg ud af helt åbent filter ( pipercrosse) ikke er mig....
fordælen jeg blev døv
nu med yamaha fz1 2008

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: det bulder og brager
« Svar #3 Dato: Marts 09, 2008, 04:59:18 pm »
du har boret flere huller i luftfilter kassen ikke ?
det larmer måske ikke lige så meget som
Pipercross ? står der ikke ved dig du osse har pipercross ?

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: det bulder og brager
« Svar #4 Dato: Marts 09, 2008, 05:36:25 pm »
jepper har boret flere huller,,,,, og det larmer ikke lige så meget som uden låget.....

får ikke ondt i ørene pga det
nu med yamaha fz1 2008

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: det bulder og brager
« Svar #5 Dato: Marts 13, 2008, 11:01:33 am »
Jeg fik også Pipercross på efter at have lavet huller i kassen... Det kan kun siges at det giver en del mere lyd med Pipercross!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: det bulder og brager
« Svar #6 Dato: Marts 13, 2008, 12:17:36 pm »
KN filtre giver opgså mere luft og det er ikke noget man rigtigt kan høre!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: det bulder og brager
« Svar #7 Dato: Marts 13, 2008, 02:35:01 pm »
Det lyder da godt med de ændringer i har foretaget. Har det oxo givet bedre træk og gasrespons ? Har I evt. et billede af hullerne i luftfilterkassen ?
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: det bulder og brager
« Svar #8 Dato: Marts 13, 2008, 02:48:37 pm »
Det lyder da godt med de ændringer i har foretaget. Har det oxo givet bedre træk og gasrespons ? Har I evt. et billede af hullerne i luftfilterkassen ?

Det kan beskrives meget nemt. Man kan tage sådan et sav-bor som man ellers bruger til at bore huller i bordplader til vandhane og i loftet til halogen-spots og gå til den på den øverste halvdel af luft-kassen som sidder under tanken.

Pointen er at "snorklen" som sidder foran på luftkassen hæmmer motoren og giver en renere udstødning på bekostning af ydelse.

Se billederne i denne tråd: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7947.0

Med et pipercross fjerner man hele overdelen på luftkassen og der er i princippet det man prøver at gøre ved at bore hullerne i kassen.

Husk dog på at modifikationer af indsugning og udstødning kan få din motor til at køre på en for tynd blanding. Dette hænger sammen med den større gennemstrømning af luft. Overvej derfor at få benzinblandingen justeret efter operationen for ikke at beskadige motoren og samtidigt få mest ud af dine anstrengelser.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: det bulder og brager
« Svar #9 Dato: Marts 13, 2008, 04:08:01 pm »
Go guide  :thumbsup:
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: det bulder og brager
« Svar #10 Dato: Marts 14, 2008, 08:48:10 am »
Jeg smed jo KN-filtre på sidste år! Der sku alligevel skiftes!
Nu lover fabrikkerne jo guld og grønne skove!  :hand:
Jeg synes faktisk det gav lidt mere træk i midtområdet og at jeg kører lidt længere på de dyre dråber! 1 km mere pr l måske? Den tager måske også omdrejninger uden belastning hurtigere! Hvad man så skal bruge det til?
Og så er det jo et "evighedsfilter"!
Der sku ikke laves huller i luftfilterkassen og der sku ikke justeres motor jf. mekkeren! først hvis jeg også skifter potter!
I det hele taget en helt ok investering!  :thumbsup:
Men pipercrossfiltret er jo langt flottere! og lyden mere racer markant kan jeg forstå, såeh hver sin smag!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!