Forfatter Emne: Motorcycle Helmet Performance: Blowing the Lid Off  (Læst 12087 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Re: Motorcycle Helmet Performance: Blowing the Lid Off
« Svar #15 Dato: Oktober 11, 2009, 10:04:18 pm »
Det er nok nu at sådan en ny butik skal passe på hvordan han vælger at håndtere en sådan sag......

Sikke da noget lort ellers, jeg forestiller mig at den støvle nok ikke er en du vil forsøge med igen..... Jeg kan så i den forbindelse VARMT anbefale Sidi's støvler, de er nam nam....

Anyway, lad os høre hvordan han behandler dig og så kan vi jo alle tage stilling til om det er der vi smider slanterne i fremtiden... Jeg har iøvrigt købt et ekstra visir til min RS1'er hos ham, men har ingen idé om hans evner da det fra min side var et "hit and run" køb....  :afro:

Tak for tippet med Sidi støvlen. Jeg mener faktisk, at prøvede jeg et par Sidi i samme forbindelse, men fandt dem umiddelbart meget "stive". Måske var det den forkerte støvle jeg prøvede (sry... husker ikke modellen). Det jeg søger er en støvle der også tillader man kan "gå i dem" ved træf og ture. Altså en sport/touring støvle.

Jeg vil absolut holde jer orienteret om slagets gang. Hvor jeg ærgrer mig over ikke at have fulgt min intuition da jeg lagde slanterne. Men hjelmen... den lever 100 procent op til det forventede. Så det er da et lille plaster på såret :)
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Motorcycle Helmet Performance: Blowing the Lid Off
« Svar #16 Dato: Oktober 12, 2009, 01:57:39 pm »
Jeg har intet problem i at gå en hel dag i mine sidi vertigo air, så det skal ikke være det der afholder dig fra sådan nogle efter min mening.  :thumbsup:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Re: Motorcycle Helmet Performance: Blowing the Lid Off
« Svar #17 Dato: Oktober 12, 2009, 07:31:31 pm »
Jeg har intet problem i at gå en hel dag i mine sidi vertigo air, så det skal ikke være det der afholder dig fra sådan nogle efter min mening.  :thumbsup:

Jeg ved egentlig ikke om jeg kan gå i mine hele dagen, jeg vil meget hellere køre...... Og der generer de ikke.....  :innocent:
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Re: Motorcycle Helmet Performance: Blowing the Lid Off
« Svar #18 Dato: Oktober 12, 2009, 08:32:01 pm »
Skippede frokosten i dag for at tage til Bagsværd og tale med Jan i MotoDuc. Kun et kvarters kørsel fra min arbejdsplads - men stadig irriterende.

Ankom 11.30 og fik bakset æsken med bananasplitlynlås støvlerne hen til butikken. Vidste godt de først havde åbent fra kl. 11, men en låst dør føles noget underlig, når man står der med ønsket om en afklaring. Ringede til mobilnummeret på døren - og fik Jan i røret. Forklarede ham, at jeg stod udenfor butikken, hvortil han kort fortalt sagde: "Jamen, jeg står nede i down-town Berlin, så jeg kan ikke gøre meget". Kortere forklaring om, at det derfor han skulle aflevere hunden i en hundepension om fredagen, da jeg købte hjelm og støvler. Og det i øvrigt stod på hjemmesiden, at de holdt lukket man 12/10, tir 13/10 og ons 14/10. Fik lige svaret ham, at jeg ikke tjekkede hjemmesiden dagligt - og faktisk troede, at det bare var en weekend tur de var på... *klik* :whatever:  Så det kan altså først blive torsdag den 15/10 at der kan komme en afklaring  :brok:
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Motorcycle Helmet Performance: Blowing the Lid Off
« Svar #19 Dato: Oktober 12, 2009, 11:37:26 pm »
Jeg har et sæt Alpinestars Supertech R som er den mest behagelige støvle jeg har prøvet til dato. Tilpas tyk i sålen til man kan gå i den, men stadig god føling med pedalerne.
Den inderstøvle med al beskyttelsen i som spændes fast om foden hvorefter yderstøvlen lynes op.... Jeg gider ikke engang sige mere - prøv dem!   :thumbsup:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Re: Motorcycle Helmet Performance: Blowing the Lid Off
« Svar #20 Dato: Oktober 15, 2009, 11:14:38 pm »
Jeg har intet problem i at gå en hel dag i mine sidi vertigo air, så det skal ikke være det der afholder dig fra sådan nogle efter min mening.  :thumbsup:

Fik byttet de noget uheldige Puma Desmo støvler - og kastede i stedet lidt differencemønt efter et par Sidi Vertigo Corsa. Købte dem lidt større end normalt, da mine storetær gik på støvlespidsen. Købte så i samme forbindelse en god kvalitet indlægssål, så støvlen sidder fast, men med mulighed for at bevæge tæerne. De sidder bedre end mine gamle Daytona. Vristbespændingen helt genial i den forbindelse. Og du har ret, man faktisk godt holde ud og i dem. Læring: Find pengene og køb kvalitet fra starten  :blink:
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Motorcycle Helmet Performance: Blowing the Lid Off
« Svar #21 Dato: Oktober 16, 2009, 08:30:37 am »
Ja SIDI er små i størrelserne...  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing