Forfatter Emne: Sort kontra smoked visir...?  (Læst 5471 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sort kontra smoked visir...?
« Dato: Juli 12, 2011, 12:47:39 pm »
Jeg sidder og skal have mig et andet visir til min Shark hjelm. Det er primært for at kunne slippe for solen i øjnene, men da også lidt for syns skyld.

Jeg kigger så på visorshop.com, og bliver i tvivl om jeg skal tage helt sort for at være sikker på at undgå solen, eller om det skal være smoked, så det måske også kan bruges om aftenen, uden at jeg skal have et ekstra visir med og skifte til hele tiden.

Nogen gode erfaringer vedr. dette? Kan man se ud af et sort visir om aftenen?

Ellers må jeg jo bare køre så stille at jeg kan køre med visiret oppe måske?

Sort: http://www.visorshop.com/visorshop/visors/shark/vz32/black-antifog-visor-for-shark-rsrrsx

Smoked: http://www.visorshop.com/visorshop/visors/shark/vz32/light-smoke-antifog-visor-for-shark-rsrrsx
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Sort kontra smoked visir...?
« Svar #1 Dato: Juli 12, 2011, 01:16:56 pm »
Jeg har begge farver til min hjelm, men det røgfarvede er ikke mørkt nok til at jeg skal undgå at knibe øjnene sammen i sollys.
Jeg kan så heldigvis sagtens køre med det sorte om natten.
Du kan ikke se grus, men om natten plejer det også bare at være at man lister stille hjemad.

Så jeg er klart til det sorte visir. :thumbsup:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sort kontra smoked visir...?
« Svar #2 Dato: Juli 12, 2011, 01:54:18 pm »
Jeg er så gammel og doven at jeg kun kører når det er sol.. og hvis det skulle blive mørkt inden jeg er hjemme så lister jeg stille hjemad evt. med visiret åbendt..
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sort kontra smoked visir...?
« Svar #3 Dato: Juli 12, 2011, 04:36:50 pm »
Jeg var også selv i tvivl, da jeg sad og kiggede inde på visorshop sidste forår, men valgte et sort. Og må sige, at jeg er meget forbavset over sigtbarheden om aften. Har ALDRIG haft det klare med ud og køre tiltrods for, at jeg vidste det var mørkt når jeg skulle hjem. Så jeg ville og gå for det sorte :-)
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

haldo

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: Sort kontra smoked visir...?
« Svar #4 Dato: Juli 12, 2011, 05:26:44 pm »
Og så ser det også bare 1000 gange federe ud når man ikke kan se manden der styrer kværnens øjne.

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sort kontra smoked visir...?
« Svar #5 Dato: Juli 12, 2011, 05:45:55 pm »
Og så ser det også bare 1000 gange federe ud når man ikke kan se manden der styrer kværnens øjne.
Lige præcis!!
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Sort kontra smoked visir...?
« Svar #6 Dato: Juli 12, 2011, 06:35:02 pm »
har kun sort - om det er dag eller nat
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Sv: Sort kontra smoked visir...?
« Svar #7 Dato: Juli 12, 2011, 11:18:12 pm »
Har både klart, "light smoke" og "dark smoke" til min Shoei og foretrekker klart "light smoke"...

Det ser coolest med det mørkeste(dark smoke), men siden jeg foretrekker å se veien, også i tunneler, er det "light smoke" som blir mest brukt..

Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Sort kontra smoked visir...?
« Svar #8 Dato: Juli 13, 2011, 10:31:41 pm »
Det blev til et sort!   :)

Nu glæder jeg mig bare til det kommer med posten  ...
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sort kontra smoked visir...?
« Svar #9 Dato: Juli 30, 2011, 01:47:11 am »
Kan hilse og sige at jeg synes at det er en kende for mørkt at køre helt sikkert med om aftenen. Jeg tog gl. Køge landevej hjem en aften, og hvis jeg lukkede visiret kunne jeg nærmest kun se forlygterne på bilerne. Så hvis en lyssvag cyklist var trillet ud foran mig havde jeg nok ikke det det.
Og der var altså for mange insekter til at køre med åbent visir, så det var en spændende tur hjem....
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

soldier

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 266
Sv: Sort kontra smoked visir...?
« Svar #10 Dato: Juli 30, 2011, 08:36:39 am »
Kan hilse og sige at jeg synes at det er en kende for mørkt at køre helt sikkert med om aftenen. Jeg tog gl. Køge landevej hjem en aften, og hvis jeg lukkede visiret kunne jeg nærmest kun se forlygterne på bilerne. Så hvis en lyssvag cyklist var trillet ud foran mig havde jeg nok ikke det det.
Og der var altså for mange insekter til at køre med åbent visir, så det var en spændende tur hjem....

Netop derfor jeg er SUPER glad for min styrthjelm med indbygget solbrille. Sjovt nok er der oftest flere dyr i luften på aftensturene ift om dagen.
Men har set et eller andet sted på nettet man kan få en art bæltetaske til visire til hvis man skal på langtur.

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sort kontra smoked visir...?
« Svar #11 Dato: August 03, 2011, 06:45:18 pm »
Kan hilse og sige at jeg synes at det er en kende for mørkt at køre helt sikkert med om aftenen. Jeg tog gl. Køge landevej hjem en aften, og hvis jeg lukkede visiret kunne jeg nærmest kun se forlygterne på bilerne. Så hvis en lyssvag cyklist var trillet ud foran mig havde jeg nok ikke det det.
Og der var altså for mange insekter til at køre med åbent visir, så det var en spændende tur hjem....

Netop derfor jeg er SUPER glad for min styrthjelm med indbygget solbrille. Sjovt nok er der oftest flere dyr i luften på aftensturene ift om dagen.
Men har set et eller andet sted på nettet man kan få en art bæltetaske til visire til hvis man skal på langtur.
Sådan en fik ved køb af sort visir hos visorshop. Skide smart!
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)