Forfatter Emne: Velcro på læderdragt  (Læst 2885 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Velcro på læderdragt
« Dato: April 03, 2012, 11:32:38 am »
Hey.
Jeg har længe ledt efter en ny læderdragt, og jeg har fundet 2. Den ene fra IXS har jeg dog ikke fundet så jeg kan stå med den mellem hænderne, så jeg hælder mest til den anden. En dragt fra Held:

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Held-Street-2-Leather-Jacket/SubProducts/Held-Street-2-Leather-Jacket-0011&ChangeAction=SelectSubProduct

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Held-Rocket-2-Leather-Pant/SubProducts/Held-Rocket-2-Leather-Pant-0014&ChangeAction=SelectSubProduct

Der sidder ingen velcro ved lånlåsen på ærmerne, og heller ikke på låsen der lukker jakken. Der synes jeg der plejer at være, har det nogen betydning?
Har i ellers nogle tænker/kommentarer til jakken vil jeg meget gerne høre om dem, eller bare generalt læderkvaliteten fra Held?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

V2 virgin

  • Gæst
Sv: Velcro på læderdragt
« Svar #1 Dato: April 03, 2012, 02:42:27 pm »
Velcro ved lynlåsene er næppe den enkelte ting, der afgør købet. Men jeg tror det er noget af det, der kan ende med at blive et irritationsmoment i hverdagen, for konsekvensen må være, at lynlås-"tappen" ikke sidder fikseret og derfor kan flappe op og ned og måske endda få lynlåsen til at glide lidt op (eller ned, er det vel...).

Sandt at sige er der andre ting, jeg ville fokusere mere på ved valg af beklædning: Pasformen,sidder beskyttelsen tæt ind på kroppen eller er der så meget luft, de alligevel bliver drejet rundt, hvis du hopper af i utide, hvor store er beskyttelsesskallerne ("CE godkendt" er kun den halve historie, for nogle producenter sparer penge ved at sætte skaller i str. small på og så dækker de ikke ordentligt), hvordan lukker jakken i halsen, sidder foret fast hele vejen rundt osv.

God jagt.