Forfatter Emne: Hjælp til dæk  (Læst 5122 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Hjælp til dæk
« Dato: Marts 30, 2013, 06:18:52 pm »
Lige nu kører jeg med pilot road 2 foran og pilot road 3 bagpå. Fordækket er 2½ år gammel og har kørt 18.000, så det skal snart skiftes. Jeg drømmer lidt om at prøve et mere sportsligt dæk, Bridgestone S20. Jeg bilder mig selv ind min kørsel er blevet mere frisk og at S20 ville være mere passende. Plus jeg kommer på et par trackdays i løbet af i år.

Er det overkill at smide S20 på istedet for, eller skal jeg bare holde mig til pilot road? Vil jeg overhovedet kunne mærke forskel på de 2?

Hvis jeg skifter til S20, skal bagdækket så også skiftes? Bagdækket er nemlig ikke slidt, og kunne sagtens vente en sæson.
« Senest Redigeret: Marts 30, 2013, 06:22:46 pm af Brix »
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

soldier

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 266
Sv: Hjælp til dæk
« Svar #1 Dato: Marts 30, 2013, 07:42:18 pm »
tror jeg ville beholde det jeg kender. Og så gå all in, når det var tid at skifte bagpå. Men den er svær. Kender andre som også kører med et mere sportsligt foran, og et tourerdæk bagpå.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Hjælp til dæk
« Svar #2 Dato: Marts 31, 2013, 04:02:19 am »
Hvis du ikke har tiltro til at dine dæk holder til din kørsel så skift begge til nogle du har tiltro til.

Hvis du har tiltro til at du bliver med gummiet nedad med det gamle bagpå så skift dit fordæk.

Du er den eneste som kan mærke om du stoler nok på det gamle bagdæk til at beholde det.

Jeg havde skiftet begge...  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Hjælp til dæk
« Svar #3 Dato: Marts 31, 2013, 09:23:39 am »
Ja der er ikke meget mindre overtro i forbindelse med dæk kontra olie :)) jeg er sikker på at pr3 er alt rigtigt, s20 er også et fint dæk. Og begge er gode dæk. Og begge styres af ham med hjelmen ;D også på banedagen.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Hjælp til dæk
« Svar #4 Dato: Marts 31, 2013, 12:08:59 pm »
Haha, gode blandede svar :D
Mine fodhvilere er begyndt at blive slidt, og med den nedlægning synes bare bagdækket har opført sig lidt mærkeligt engang imellem. Fordækket har jeg faktisk ikke kunne brokke mig over.
Der ud over vil jeg gerne prøve S20'eren for den mere sportslige profil. Men vil jeg overhovedet kunne mærke forskellen i f.eks. indstyringen?
Men altså, i siger PR3 sagtens vil kunne klare et par trackdays... ? :)
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Sv: Hjælp til dæk
« Svar #5 Dato: Marts 31, 2013, 12:38:31 pm »
Haha, gode blandede svar :D
Mine fodhvilere er begyndt at blive slidt, og med den nedlægning synes bare bagdækket har opført sig lidt mærkeligt engang imellem. Fordækket har jeg faktisk ikke kunne brokke mig over.
Der ud over vil jeg gerne prøve S20'eren for den mere sportslige profil. Men vil jeg overhovedet kunne mærke forskellen i f.eks. indstyringen?
Men altså, i siger PR3 sagtens vil kunne klare et par trackdays... ? :)

Min bror var glad nok for sine s20 på knutten sidste år, og Søren var vist det samme for sine pr3. Men prøv da s20, jeg kører med pr3 for og diablo rosso II bag, og når det skal skiftes kommer der også pr3 bag. Jeg kører slet ikke hård nok til at være nået dækkets/affjedringens grænse endnu.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Hjælp til dæk
« Svar #6 Dato: April 01, 2013, 01:40:53 pm »
Michelin Pilot Power 3 Tires Review at RevZilla.com  Lyder da meget godt  :mrgreen:

Nb er ikke utænkeligt der kommer sådan et bagdæk på svinet...
« Senest Redigeret: April 01, 2013, 05:30:49 pm af Thomas-R »
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Sv: Hjælp til dæk
« Svar #7 Dato: April 02, 2013, 06:03:36 pm »
Haha, gode blandede svar :D
Mine fodhvilere er begyndt at blive slidt, og med den nedlægning synes bare bagdækket har opført sig lidt mærkeligt engang imellem. Fordækket har jeg faktisk ikke kunne brokke mig over.
Der ud over vil jeg gerne prøve S20'eren for den mere sportslige profil. Men vil jeg overhovedet kunne mærke forskellen i f.eks. indstyringen?
Men altså, i siger PR3 sagtens vil kunne klare et par trackdays... ? :)

Min bror var glad nok for sine s20 på knutten sidste år, og Søren var vist det samme for sine pr3. Men prøv da s20, jeg kører med pr3 for og diablo rosso II bag, og når det skal skiftes kommer der også pr3 bag. Jeg kører slet ikke hård nok til at være nået dækkets/affjedringens grænse endnu.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Når der nu ikke er nogen der decideret har talt mig fra det, så ender jeg nok med at prøve S20. Så må jeg bare arbejde lidt ekstra i sommerferien for at få skiftet bagdækket også :wink:
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG