Forfatter Emne: Mindre Batteri?  (Læst 2534 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Mindre Batteri?
« Dato: Marts 11, 2016, 02:20:50 pm »
Jeg kunne godt tænke mig at fjerne det meste af min batterikasse, for det irriterer mig den sidder og fylder mellem bagende og dæk.
(Se billede)

Tænker evt at udskifte til et lithium ion?

https://www.louis.eu/artikel/jmt-lithium-ionen-battery-fuer-suzuki-sv-650-s/10036880?filter_bike_id=1099&list=134911568&filter_article_number=10036882

93 mm højt

Nogle som ved hvor stort det originale batteri er? og om jeg mister noget effekt ved at skifte til dette Lithium ion?

(ved godt jeg kunne starte med at skære pladsen til værktøj væk)

Men vil gerne have den helt op under side skjoldet.

Er der evt andre bedre/billigere løsninger, som ikke kræver jeg finder lodde kolben frem?
« Senest Redigeret: Marts 11, 2016, 02:41:27 pm af MMN »
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Seistrup

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 43
  • Bike: Sv650S
Sv: Mindre Batteri?
« Svar #1 Dato: Marts 11, 2016, 08:08:26 pm »
 Jeg skal dog advare om at kassen du fjerner også beskytter imod at snavs kommer ind på bagsiden af affjedring og motor. Og hvis de prøver at efterligne korrekte el-installationer så skulle kassen også beskytte dine forskellige systemer imod syre udslip, så sørg for at din ændring bliver vand(syre)tæt. Der er lidt at overveje før du griber ind.
SV 650SAK8 - Hyperpro Streetkit - Tailtidy

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Mindre Batteri?
« Svar #2 Dato: Marts 11, 2016, 10:18:12 pm »
Jeg har hugger på, så snavs burde ikke blive et problem.
Jeg vil kun gøre den så kort som muligt, altså så den går så lidt ned som muligt, batteriet skal stadig ligge i den, håbede bare på at kunne finde et som ikke var så højt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

jkogs

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 138
  • A ride on your sv a day... keeps the doctor away!
Sv: Mindre Batteri?
« Svar #3 Dato: Marts 19, 2016, 06:38:51 pm »
Jeg har et lithium batteri i overskud. det har siddet på en sv1000 og er helt ok... det kan ligge ned. Jeg har en r1 bagende på min sv'er så derfor har jeg heller ikke nogen batteri kasse på min cykel. Bruger et meget smalt lithium batteri nu, derfor har jeg et i overskud.
vh jakob
sv1000nk3. 45000 k. USD gsxr1000k8, 2:1 potte, kellerman blink, undertray, plov, viper front, kåbedele til køler, cnc fræset styr, p.commander/pipercross, wilbers racingdæmper,hyperpro rsc styrdæmp, superbike kit, probolt motorkit, r1 bagende og ramme osv

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Mindre Batteri?
« Svar #4 Dato: Marts 25, 2016, 09:25:15 pm »
Jeg har et lithium batteri i overskud. det har siddet på en sv1000 og er helt ok... det kan ligge ned. Jeg har en r1 bagende på min sv'er så derfor har jeg heller ikke nogen batteri kasse på min cykel. Bruger et meget smalt lithium batteri nu, derfor har jeg et i overskud.
vh jakob
Jeg har skrevet en PM til dig
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.