Forfatter Emne: Sluk lyset 1 time  (Læst 2329 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Sluk lyset 1 time
« Dato: Marts 24, 2008, 10:30:20 pm »
Hey se lige her: http://www.burningpanda.dk/Menu/Sluk+lyset+Danmark

Det er et verdensomspændende projekt der går ud på at slukke for alt der bruger strøm i 1 time. I Danmark vil det være lørdag den 29/3 kl. 20-21.

Jeg synes det ville være en fin idé til at gøre opmærksom på det overdrevne strømforbrug.

Så hop med på vognen og hyg jer med konen/manden i stearinlysets skær istedet for tv/pc  :mrgreen:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Sluk lyset 1 time
« Svar #1 Dato: Marts 24, 2008, 10:34:41 pm »
Typisk! Hvorfor er det ikke i arbejdstiden, så man lige kunne nå at tanke en kande kaffe og smække fødderne op :)
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: Sluk lyset 1 time
« Svar #2 Dato: Marts 24, 2008, 10:41:33 pm »
Så må man jo skrue op for alt så man kan kompensere for det som de andre slukker  :mrgreen: :afro: :P
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Sluk lyset 1 time
« Svar #3 Dato: Marts 24, 2008, 11:08:36 pm »
Fin ide, men noget dobbeltmoralsk herinde. Eller er det bare mig?
Vi ændrer udstødninger på vores maskiner, mapper dem om osv, så der omgår vi helt bevidst uden for euronormerne for emission, bare for lyden/effrektens skyld. Så mon ikke vi ville være mere grønne hvis vi alle førte maskinerne tilbage til standard! Desuden er det vel de færreste herinde der bruger cyklen som det primære køretøj (selvfølgelig undtaget når det er lækkert vejr), det er vel mest en fritidsbeskæftigelse, til underholdning og spas

Men ideen er skam ok!
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Lord Fungus

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
  • If you run, you only die tired
Re: Sluk lyset 1 time
« Svar #4 Dato: Marts 30, 2008, 03:32:09 pm »
Fin ide, men noget dobbeltmoralsk herinde. Eller er det bare mig?
Vi ændrer udstødninger på vores maskiner, mapper dem om osv, så der omgår vi helt bevidst uden for euronormerne for emission, bare for lyden/effrektens skyld. Så mon ikke vi ville være mere grønne hvis vi alle førte maskinerne tilbage til standard! Desuden er det vel de færreste herinde der bruger cyklen som det primære køretøj (selvfølgelig undtaget når det er lækkert vejr), det er vel mest en fritidsbeskæftigelse, til underholdning og spas

Men ideen er skam ok!

Du har fat i noget, glemte også at slukke lyset ud over det, men har også sparepærer og sorterer mine dåser så mon ikke det går op.
Og jeg smider ikke mit mcdonaldsaffald ud af vinduet når jeg kører bil.  :angel:

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Sluk lyset 1 time
« Svar #5 Dato: Marts 30, 2008, 03:47:45 pm »
Ja, og bedst som familien Danmark sidder i mørke - ja, så skal flimmerkassen fanme ikke slukkes :)
Èn fra Verdens Naturfond mente ikke, at konceptet betød noget som helst for CO2-udledningen. Det er en fin tanke... gør bare ikke en forskel.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Sluk lyset 1 time
« Svar #6 Dato: Marts 30, 2008, 03:58:40 pm »
Jeg læste en artikel om det da jeg sad og ventede på skadestuen i fredags i 3-4 timer :? Det er vidst blevet meldt lidt dårligt ud hvad det egentlig formål med eventen var. Formålet var at vise politikerne at vi har en interesse i at nedbringe CO2-udledningen, og ikke at nedbringe udledningen den ene time. For som der stod i artikel bliver vores overskydende el solgt til udlandet, så under alle omstændigheder bliver det brugt.

At jeg så synes det er noget fis at man satser på at det er de private der skal nedbringe forbruget... Jeg synes det var mere logisk, og ville batte mere, hvis man i stedet satsede på erhvervslivet. Man kunne f.eks. tage et kig på noget af vores skibsfart, eller noget af den tunge industri vi trods alt stadig har her i landet. Et eksempel er at Aalborg Portland (dem der laver cement) i 2005 udledte intet mindre end 2,5 mio. tons CO2 (jeg er klar over at de bl.a. brænder kemikalier af for kommunen, som man ellers ikke kunne komme af med, og at de også forsyner dele af Aalborg med fjernvarmevand)... Det er nok ikke så smart at lukke virksomheden, da det vidst er noget med at cement bliver brugt ret ofte i byggerier :P Men med det tal i baghovedet synes jeg det ville være mere logisk at gå efter de virksomheder der udleder meget, i stedet for at gå efter den enkelte husstand som man gør nu.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Sluk lyset 1 time
« Svar #7 Dato: Marts 30, 2008, 04:29:58 pm »
Eller Københavns motorvejsring, der af mærkelige årsager SKAL være belyst? Få det lort pillet ned! Tør ikke tænke på, hvor mange watt der tygges ud den vej...
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Sluk lyset 1 time
« Svar #8 Dato: Marts 30, 2008, 06:30:00 pm »
Og til sommer må vi ikke grille, vi må heller ikke længere prutte (medmindre det bliver samlet i dåser og brugt som biogas).
Pis til side, selvfølgelig kan vi alle gøre noget, ingen tvivl om det. Men som Mads siger er det nok svær industrien vi skal have fat i. OG specielt måske svær industrien i lande som Kina, og USA. OG nu hvor vi er ved dem i USA, så skulle de nok også lære at køre i mindre biler!!!
Men det er jo et ømt område det her, for vi gør jo selv hvad der passer os på vores MC'er
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Sluk lyset 1 time
« Svar #9 Dato: Marts 30, 2008, 06:47:28 pm »
Hvis de har ret, er mere co2 = bedre vejr  :mrgreen:.....
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Sluk lyset 1 time
« Svar #10 Dato: Marts 30, 2008, 09:52:31 pm »
Hvis de har ret, er mere co2 = bedre vejr  :mrgreen:.....
Synes sgutte den der globale opvarmning virker en dyt  :brok:

Men for en sikkerheds skyld, sørgede jeg for at bruge godt med power den time  :mrgreen:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Sluk lyset 1 time
« Svar #11 Dato: Marts 30, 2008, 11:47:20 pm »
Hvis de har ret, er mere co2 = bedre vejr  :mrgreen:.....
Synes sgutte den der globale opvarmning virker en dyt  :brok:

Men for en sikkerheds skyld, sørgede jeg for at bruge godt med power den time  :mrgreen:

 :mrgreen: gør virkelig også hvad jeg kan for vi skal få bedere vejr - måske det lykkedes på sigt, hvis "de kloge" har ret mht. co2  :blink:
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Sluk lyset 1 time
« Svar #12 Dato: Marts 31, 2008, 08:13:13 pm »
hvis det virker med den globale opvarmning skal vi ha mere luft i ringene for så står lille Danmark under vand. :thumbsdown:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

El Bola

  • Gæst
Re: Sluk lyset 1 time
« Svar #13 Dato: Marts 31, 2008, 09:26:39 pm »
Hey se lige her: http://www.burningpanda.dk/Menu/Sluk+lyset+Danmark

Det er et verdensomspændende projekt der går ud på at slukke for alt der bruger strøm i 1 time. I Danmark vil det være lørdag den 29/3 kl. 20-21.

Jeg synes det ville være en fin idé til at gøre opmærksom på det overdrevne strømforbrug.

Så hop med på vognen og hyg jer med konen/manden i stearinlysets skær istedet for tv/pc  :mrgreen:

BaHaHaha så er der mere strøm til mig. så skal der fandme ses tv for alle pengene