Forfatter Emne: MC Hjørnet- En oplevelse  (Læst 38946 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Paparazzi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
MC Hjørnet- En oplevelse
« Dato: Februar 24, 2010, 08:48:25 pm »
Hey folks!

Synes lige jeg ville dele en oplevelse fra idag. Jeg var egentlig på vej hjem fra Kbh (ad Roskildevej) og på vej til at hente ungerne, men hov hvad var det? En mc-butik... det må da liiiige checkes ud. Jeg hev vilddyret (blå VW Caddy 1.4 familiecontainer :respekt:) og gik ind i butikken. Der stod godt nok ikke noget om at de forhandlede Suzuki der, men man kan man jo godt kigge, selvom man næsten har lagt sig fast på en SV'er. :D

Ekspedienten/ejeren kom hen og spurgte hvad jeg ledte efter ( så langt så godt), men så kom jeg til at sige, at jeg nok mere eller mindre havde set mig varm på en Suzuki. Så brød helvede løs. Jeg fik et himmelvendt blik og herefter en brandtale om at, 1) Kawasaki havde meeeget bedre køreegenskaber, 2) Det var KUN i Danmark at der blev solgt flest Suzuki (indforstået at andre steder i verden var de altså meget klogere) og det var KUN pga. prisen, 3) I Tyskland, Holland, England var Suzuki kun nr. 4 på salgsslisten osv osv.. Han talte sgu virkeligt ned til mig og da havde jeg ikke engang sagt at jeg var førstegangskøber, men bare nævnt at jeg havde hørt fra flere at Sv'eren var et godt bud på en mc.

Det var egentlig en meget fed butik, men det var da bare om at komme ud. Fik slet ikke kigget på tøjet.

Nå, bare en lille øffer. Det kan jo godt være, at han er presset pga. finanskrise m.m, meeeen synes sgu godt nok det var lige at at stramme den.

Har i været derinde og har i haft samme  :thumbsdown: eller en god :thumbsup: oplevelse derinde?


Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Sv: MC Hjørnet- En oplevelse
« Svar #1 Dato: Februar 24, 2010, 08:54:41 pm »
sikken snot skovl at høre på, ja bare
med at komme ud af butikken i en fart
og aldrig besøge den mere..... :club:
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Lord Fungus

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
  • If you run, you only die tired
Sv: MC Hjørnet- En oplevelse
« Svar #2 Dato: Februar 24, 2010, 08:56:47 pm »
Det skal han da ikke blande sig i hvad Du har lyst til købe :whatever:

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: MC Hjørnet- En oplevelse
« Svar #3 Dato: Februar 24, 2010, 09:07:54 pm »
Go'e gamle Per Harms er altid god for en sviner af sine potentielle kunder.

Han er dum som et rungende hul i jorden - og det kan du gange med 1220,33.

Det er ham der for åben skærm truede en journalist med tæsk for noge år siden i "kontant".    :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: MC Hjørnet- En oplevelse
« Svar #4 Dato: Februar 24, 2010, 09:08:12 pm »
Manden KAN jo have ret? ;) hooost...

Men tror vist enhver sælger ville tage sig til takke med hvad sælges kan! Den "service" var vist et regulært selvmål.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Mads | Hvidovre

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 169
Sv: MC Hjørnet- En oplevelse
« Svar #5 Dato: Februar 24, 2010, 09:08:32 pm »
Har også været derinde, på jagt efter lædertøj i sin tid, og gik med fornemmelsen af at han vare mere interesseret i at sælge mig noget tøj, end om det egentligt sad rigtigt på mig.

Det stemte også overens med hvad jeg havde hørt af rygter på ham, så jeg har ikke været der siden.

Og din brandvarme beretning om din oplevelse med ham, bekræfter mig kun endnu mere i at holde mig væk :)

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Sv: MC Hjørnet- En oplevelse
« Svar #6 Dato: Februar 24, 2010, 09:37:37 pm »
Go'e gamle Per Harms er altid god for en sviner af sine potentielle kunder.

Han er dum som et rungende hul i jorden - og det kan du gange med 1220,33.

Det er ham der for åben skærm truede en journalist med tæsk for noge år siden i "kontant".    :mrgreen:

ENIG !

Det er vist uden sammenligning den mc-biks i landet der har det dårligste ry  :club:

Så vidt jeg husker er gamle Harms citeret for noget i stil med "Der er jo en ny idiot der bliver 18 år hver dag" da han blev spurgt om hvordan han kunne drive forretning, i forbindelse med en gang dårlig service.

Men noget tyder desværre på at han har ret, siden han stadig har forretning  :dead:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: MC Hjørnet- En oplevelse
« Svar #7 Dato: Februar 24, 2010, 09:40:25 pm »
På baggrund af lignende oplevelser og beretninger får jeg også min ZX10'er serviceret hos Stevens MC Shop på Amager (Aut. Honda/Kawasaki forhandler).

Har en ven som kørte ZX400R en gang - har overværet Per Harms give ham en behandling som den du fik...

Da min ven fik regningen efter et service og prisen var lidt højere end lovet: "Ja, der skal jo ikke en knallertkæde på sådan en racer". De havde ikke haft standardkæden på lager og derfor brugt et dyrere alternativ uden at kontakte min ven først.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Sv: MC Hjørnet- En oplevelse
« Svar #8 Dato: Februar 24, 2010, 10:18:37 pm »
Manden KAN jo have ret? ;) hooost...

Er der en admin der kan fryse Kondi ? ;)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Sv: MC Hjørnet- En oplevelse
« Svar #9 Dato: Februar 24, 2010, 10:19:19 pm »
Jeg har også selv stødt ind i den tosse. da jeg tog pappet og selvfølgelig var på udkig efter min første knallert besøgte jeg hans forretning. Jeg spurgte hvilke cykler han ville anbefale til en rookie som jeg selv. Hans svar: "Du kommer ikke ud og prøve nogen cykel her ! ",  "øhhh OK, har også lige fortalt dig jeg er VED at tage kørekortet".
"Du kan køre på hvadsomhelst, det er HELT op til dig selv"
Der var det jeg forlod butikken og har ikke sat mine ben der siden.....
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

draugluin

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 56
Sv: MC Hjørnet- En oplevelse
« Svar #10 Dato: Februar 24, 2010, 10:31:06 pm »
Det er da fin service at han advarer mod at handle hos ham selv pga prisen

Damage

  • Gæst
Sv: MC Hjørnet- En oplevelse
« Svar #11 Dato: Februar 25, 2010, 08:15:20 am »
Jeg købte min første MC (ny) hos MC-Hjørnet, en Yamaha XJ600 Diversion. Her fik jeg en god behandling, dog var det en "mandags" maskine jeg havde fået, så jeg byttede den efter et år til en Yamaha FZS600 Fazer også hos MC-Hjørnet.
Instrumenteringen på Fazeren gik i stykker efter 6000km og det var TO DAGE FØR JEG SKULLE TIL FRANKRIG på mc ferie. MC-Hjørnet fik fat i et nyt instrument fra Holland som kom dagen efter og samme dag skiftede værkstedet instrumentet. Jeg synes det er god service fra Yamaha at de kan levere en så dye reservedel (ca. 8000,-) fra dag til dag uden problemer med garantien. Jeg synes også at det var fins service, at MC-Hjørnet kunne skifte instrumentet samme dag, så jeg kunne komme til Frankrig på min MC. Til sammenligning kan jeg nævne, at jeg har fået skiftet den bagerste støddæmper på min SV´er på garantien...det tog 2 måneder!!!
Når det så er sagt, så sker der noget oppe i hovedet på Per Hams når man siger ordet "Suzuki", han bliver ikke særlig rar at hører på og jeg er sikker på, at han mister rigtig mange kunder på hans væremåde. Det er også en forretning som har et dårligt ry ude i byen, men det er der altså mange der har....eks. Køge-MC.
Og med skræk for at blive høvlet ned i vores fine SV forum  :wink:, så er det nok ikke helt forkert at det er pga. prisen at Suzuki har været en af de meste solgte mc mærker i dk.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: MC Hjørnet- En oplevelse
« Svar #12 Dato: Februar 25, 2010, 09:04:12 am »
Jeg købte min første MC (ny) hos MC-Hjørnet, en Yamaha XJ600 Diversion.

Hvornår har han solgt Yamaha spørger jeg dumt? I den tid jeg har kendt til butikken har han kun handlet Honda, Kawasaki og Aprilia...

Og med skræk for at blive høvlet ned i vores fine SV forum  :wink:, så er det nok ikke helt forkert at det er pga. prisen at Suzuki har været en af de meste solgte mc mærker i dk.

Det har du nok ret i... Jeg følte i hvert fald at jeg fik mest for pengene da jeg købt min SV'er ift. hvad konkurrenterne kunne tilbyde.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: MC Hjørnet- En oplevelse
« Svar #13 Dato: Februar 25, 2010, 09:20:35 am »
Jeg købte min første MC (ny) hos MC-Hjørnet, en Yamaha XJ600 Diversion. Her fik jeg en god behandling, dog var det en "mandags" maskine jeg havde fået, så jeg byttede den efter et år til en Yamaha FZS600 Fazer også hos MC-Hjørnet.
Instrumenteringen på Fazeren gik i stykker efter 6000km og det var TO DAGE FØR JEG SKULLE TIL FRANKRIG på mc ferie. MC-Hjørnet fik fat i et nyt instrument fra Holland som kom dagen efter og samme dag skiftede værkstedet instrumentet. Jeg synes det er god service fra Yamaha at de kan levere en så dye reservedel (ca. 8000,-) fra dag til dag uden problemer med garantien. Jeg synes også at det var fins service, at MC-Hjørnet kunne skifte instrumentet samme dag, så jeg kunne komme til Frankrig på min MC. Til sammenligning kan jeg nævne, at jeg har fået skiftet den bagerste støddæmper på min SV´er på garantien...det tog 2 måneder!!!
Når det så er sagt, så sker der noget oppe i hovedet på Per Hams når man siger ordet "Suzuki", han bliver ikke særlig rar at hører på og jeg er sikker på, at han mister rigtig mange kunder på hans væremåde. Det er også en forretning som har et dårligt ry ude i byen, men det er der altså mange der har....eks. Køge-MC.
Og med skræk for at blive høvlet ned i vores fine SV forum  :wink:, så er det nok ikke helt forkert at det er pga. prisen at Suzuki har været en af de meste solgte mc mærker i dk.
Jeg har tidligere kørt Yamaha, og det er min oplevelse er, at Yamaha generelt har en evne til at levere reservedele på ultra kort tid.  Uanset om det er fra MC-hjørnet eller andre Yamaha forhandlere.
Det er dog også min erfaring, at MC-hjørnet ligger inde med mange dele til omgående levering.  Jeg har handlet der et par gange, og er begge gange blevet betjent ganske kompetent af en lagermedarbejder.  Det er nu lang tid siden jeg sidst handlede der, for efter ca. 30 sekunder af mit første møde med Per Harms besluttede jeg mig for at handle andre steder fremover. Jeg havde ikke nævnt Suzuki, men bare spurgt efter en specifik del. Han ville bare sælge mig nogen helt andet og ubrugeligt, og blev ved med at sige, at det var det jeg kunne få. (WTF?) Sjældent har mødt så stor en idiot.
Dette var før den medieomtale der var for et par år siden.
Det kan så godt være, at han ikke er den eneste svindler, men han er da den eneste jeg har set, som udtaler sig så usympatisk, truende  og brovtende om sine eksisterende og potentielle kunder på nationalt TV.

Det kan godt være at Suzuki er lavet af af vinyl og hottentotlim, og andre mærker er bedre produceret, og der er bedre serviceorganisation bag. Det gør det dog mere grotesk, at man som importør vælger at have så svagt et led i forhandler/service kæden som MC-hjørnet?
« Senest Redigeret: Februar 25, 2010, 09:39:34 am af nyg »
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: MC Hjørnet- En oplevelse
« Svar #14 Dato: Februar 25, 2010, 09:31:25 am »
Hehe...

Jeg plejer at sende mc'ister derind så de kan få sig en lille oplevelse  :lol:
Jeg har købt hjelm derinde engang i 1998. Det var "bare noget AGV lort han skulle af med", men det var det eneste der sad godt på mit hoved.

Det ser iøvrigt ud til at der er ryddet lidt op i anmeldelserne, men her er også et par gode:
http://dmcn.dk/Forhandler/vis_anm_forh_detail.asp?ID=5



Edit: Værkstedet skulle iøvrigt være (nogenlunde) uafhængigt af Kong Harms, og jeg har kun gode erfaringer med dem.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(