Forfatter Emne: El problem  (Læst 2478 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

mark j

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
El problem
« Dato: April 10, 2016, 05:04:19 pm »
Hej folkens. Jeg står med et problem og vil hører om i kan hjælpe. Da jeg startede min sv650 årg 99 op efter vinterhi stod den og kørte i 10 min, og så døde den bare.
Jeg fandt ud af at det var hovedsikringen som var sprunget, så den skiftede jeg.
Da jeg startede den op igen, kørte den fint indtil jeg tændte lyset, så sprang sikringen igen. Nu har jeg sat ny sikring i, og cyklen kører men der er intet  lys i hverken nær eller fjernlygten. Har i nogen forslag til hvad det kan være. Pærene er ikke sprunget.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: El problem
« Svar #1 Dato: April 10, 2016, 11:09:04 pm »
Hvis du hæver tanken og piller luftfilterkassen af, kan du forrest, helt fremme bag kronrøret, se et grønt stik med 6 ledninger. Det er notorisk kendt for at "brænde" en af forbindelserne af, og vil give akkurat de symptomer, som du oplever.
Løsningen er, at "omgå" dette stik - så, altså, HVIS en af forbindelserne er røget (det er nemt at se, for stikket vil være helt brunt/brændt ved den forbindelse, der har været for varm), så klipper du ledningen på hver side af forbindelsen og splejser den sammen udenom stikket.

Søg på "Green Connector SV" på Google, og du vil finde masser at tråde om emnet.
/Mads P.

mark j

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
Sv: El problem
« Svar #2 Dato: April 11, 2016, 07:36:12 am »
Det grønne stik er tjekket og det ser fint ud.