Forfatter Emne: 1. reg.dato  (Læst 7052 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

crisbo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
1. reg.dato
« Dato: August 29, 2010, 12:01:32 pm »
Hej.

Købte her i Juni min første motorcykel.

SV1000 SE hos enghave motor.

Købte den under åbent hus arrangementet, hvor jeg kunne spare lidt penge. De havde også indregistret den selv samme dag, og så skulle den omregistreres når jeg købte den, hvorved at den så kunne sælges som brugt og igen bliver et nøk billigere. Det så jeg ingen problemer ved, med den bergrænsede erfaring jeg har i køb af motorkøretøjer. Slutsedlen blev så skrevet med 1. reg. dato den 29-05-2010. Problemet opstår så,da jeg modtager Registreringsattesten. Til min overaskelse kan jeg så se at der  står at "Dato for køretøjets første registrering" er 17-12-2008 ????
Det afviger jo sådan set med 1 1/2 år i forhold til den slutseddel der er blevet lavet. Hvad fanden er der lige sket der. Nogen forslag til hvordan man griber det an. ?? Fordi det kan jo vel i sidste ende komme til at give mig nogle problemer ved evt. salg af cyklen mm.

Håber der er nogen der gider at kaste mig et par råd.

Mvh.
Crisbo

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Sv: 1. reg.dato
« Svar #1 Dato: August 29, 2010, 02:25:39 pm »
Én af de mange overgemte modeller der sælges ud billigt, de har så bare lige glemt at fortælle dig den faktisk allerede HAR været registreret før.

Lyder som om de har gået med kortene lidt tæt på kroppen.

Ved ikke hvad dine rettigheder er, men du skal gøre op med dig selv hvad du selv synes du er blevet "snydt" for og så beslutte om du vil konfrontere dem med det.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: 1. reg.dato
« Svar #2 Dato: August 29, 2010, 03:40:51 pm »
Det lugter af en sag for fdm.  :club:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

crisbo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Sv: 1. reg.dato
« Svar #3 Dato: August 29, 2010, 04:39:58 pm »
Spørgsmålet er, om det betyder noget , når jeg nu engang skal sælge den. Og om der er andre ting det kan påvirke negativt. Feks. et fremskyndet syn, da nedtællingen vel allerede begynder ved 1. registrerings dato.

soldier

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 266
Sv: 1. reg.dato
« Svar #4 Dato: August 29, 2010, 05:27:29 pm »
Spørgsmålet er, om det betyder noget , når jeg nu engang skal sælge den. Og om der er andre ting det kan påvirke negativt. Feks. et fremskyndet syn, da nedtællingen vel allerede begynder ved 1. registrerings dato.

Tror ikke det umiddelbart betyder noget. Det er jo bare den faktiske registreringsdato. DET som betyder noget, er mellem dig og forhandleren, og den eventuelle afskrivning i forhold til.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: 1. reg.dato
« Svar #5 Dato: August 29, 2010, 06:18:33 pm »
Det burde ikke betyde noget, da de fleste købere ved at 2007 er den sidste årgang der blev produceret en SV1000.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

crisbo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Sv: 1. reg.dato
« Svar #6 Dato: August 29, 2010, 07:58:22 pm »
Hov...har efterfølgende fundet ud at en motorcykel jo ikke skal synes efter samme regler som en bil  :oops:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: 1. reg.dato
« Svar #7 Dato: August 29, 2010, 08:11:58 pm »
Det lugter af en sag for fdm.  :club:

Enig - syntes også at du hellere måtte få nogle eksperters råd ift. det spm.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: 1. reg.dato
« Svar #8 Dato: August 29, 2010, 08:43:20 pm »
Crisbo jeg er så heldig at have tilgang til ekspertviden på feltet  og om hvordan du er stillet mht til dit køb.
Man skal da behandles ordentligt uanset om du er glad for svinet.... det kunne jo være at du kunne få presset noget ud af dem.... hvis du ønsker at jeg skal lade den gå videre er det bare at sige til.

Mvh Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

crisbo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Sv: 1. reg.dato
« Svar #9 Dato: August 30, 2010, 10:00:38 am »
Tusind tak for alle svar :D

Og til dig Per.
Jeg har skrevet til Enghave motor og bedt dem om en god forklaring, så lige nu afventer jeg deres svar. Hvis det så viser sig at deres svar ikke er tilfredsstillende, så vender jeg lige tilbage til dig. Mange tak skal du have herfra.

Ses.

crisbo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 26
Sv: 1. reg.dato
« Svar #10 Dato: August 30, 2010, 10:30:19 am »
Hej igen.

Har nu fået svaret fra Enghave motor
Det er som følger:

( jeg er meget ked af at der er sket en misforståele.
 
Alle SV1000´ere er registreret i december 2008. Dette var et krav for at få
dem registreret i Europa.
Jeg er overbevist om at jeg ikke har sagt den var registreret et par dage
før, for alle vi har solgt de sidste 1 1/2 år er som sagt regisretet på
samme tid. Det har ingen indflydelse på din garanti, da den først træder i
kraft da vi har udfyldt garantibogen (på sidste side står datoen).
Det er selvfølgelig en fejl hvis der på slutsedlen står at den er
registreret d. 29-05-2010, dette er min fejl, men det er desværre ikke
muligt at få en der er nyere på registreringsdatoen.
 
Kører den som forventet? )

Nå...Hvad synes I ??

Skal også lige nævne at jeg faktisk synes at jeg generelt har fået en god behandling af dem, i forbindelse med handlen og efterfølgende 1000km service, så jeg gider heller ikke at opføre mig som en forsmået lille dreng, hvis det de nu siger er reelt nok, og ikke koster mig tid og penge.

Mvh.
Crisbo



melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: 1. reg.dato
« Svar #11 Dato: August 30, 2010, 09:01:51 pm »
Hej Crisbo,
Jeg ville nok ikke gøre med ved det nu, men ville også selv have studset lidt ved nærmere eftersyn af slutsedlen. Min erfaring med Enghave er lidt blandet, dog mest til den gode side! Jeg tror ikke de har handlet i ond tro, men snarere lavet en brøler  :oops:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)