Forfatter Emne: Anden affjedring, fuck standard  (Læst 4394 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Anden affjedring, fuck standard
« Dato: Marts 02, 2012, 07:27:43 pm »
Så blev det tur til årets første tur, og jeg var lidt spændt om det ville ændre noget at jeg havde smidt en ZX10R Bagdæmper('08 tror jeg det er, kobber farvet er den) og progresive fjedre i forgaflen. Den er lidt i den hårde ende, men det går nok.

Skal lige siges at min sidste mc var en kraftigt ombygget cbr600f fra '87.

Men lyden fra sådan et svin er ikke til at stå for og motor og bremser er fine, så købt den blev... men den føltes MEGET tungere, selv om den ifølge papiret skulle veje mindre  :?: :?:  Den står på næsen når man slipper gassen, endnu værre når man også bremser, og bag over ved acceleration, sejler over røven i hurtige ujævne kurver, købte den sidste år i August.

Men for helvede de par basse øre der er brugt på anden affjedring er givet godt ud, den føltes let og nem at kører, står ikke på næsen som før, det er som at få en ny cykel.

Så står du og overvejer at skifte kan jeg kun, på det kraftigste, anbefale at få købt en ZX10R bagdæmper, Gav 450kr på ebay og nogle andre fjedre i forgaflen for pokker det virker. Glæder mig det at få det prøvet rigtigt af når det bliver noget varmere  :evil: :evil:

Blev lige nød til at dele min AHA oplevelse med jer   :mrgreen:
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Anden affjedring, fuck standard
« Svar #1 Dato: Marts 02, 2012, 07:31:41 pm »
fedt :) super at det virker og du havde en god tur. Tak for rådet.
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: Anden affjedring, fuck standard
« Svar #2 Dato: Marts 02, 2012, 09:02:24 pm »
Hej
Jeg får monteret hyperpro fjedere i forgaflen  i.f.m. serviceeftersyn, men jeg mangler lige den der ZX10 bagdæmper, så  hvis der er nogen af jer SVin der har en eller evt. et link til en som passer til en SV 1000 n fra 07 så er jeg frisk på at købe..
Mvh. vendelboen.
The ride is the objective... The destination is the excuse.

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Anden affjedring, fuck standard
« Svar #3 Dato: Marts 02, 2012, 09:30:27 pm »
Hej
Jeg får monteret hyperpro fjedere i forgaflen  i.f.m. serviceeftersyn, men jeg mangler lige den der ZX10 bagdæmper, så  hvis der er nogen af jer SVin der har en eller evt. et link til en som passer til en SV 1000 n fra 07 så er jeg frisk på at købe..
Mvh. vendelboen.
pris på hyperpro? :)
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: Anden affjedring, fuck standard
« Svar #4 Dato: Marts 02, 2012, 10:35:26 pm »
Hej
Jeg får monteret hyperpro fjedere i forgaflen  i.f.m. serviceeftersyn, men jeg mangler lige den der ZX10 bagdæmper, så  hvis der er nogen af jer SVin der har en eller evt. et link til en som passer til en SV 1000 n fra 07 så er jeg frisk på at købe..
Mvh. vendelboen.
pris på hyperpro? :)
500 kr.. købt af anden bruger her på SvRider...
Med olie.. :D
The ride is the objective... The destination is the excuse.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Anden affjedring, fuck standard
« Svar #5 Dato: Marts 03, 2012, 12:50:13 am »
Skulle nogle af jer falde over en zx10 bagdæmper og nogle progressive fjeder til gaflen som passer på en sv659s fra 05 så er jeg frisk.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Mads_t

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 144
Sv: Anden affjedring, fuck standard
« Svar #6 Dato: Marts 03, 2012, 10:25:55 am »
Skulle nogle af jer falde over en zx10 bagdæmper og nogle progressive fjeder til gaflen som passer på en sv659s fra 05 så er jeg frisk.

Det er jeg også :D
Mvh. Mads Tønder


Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: Anden affjedring, fuck standard
« Svar #8 Dato: Marts 03, 2012, 02:03:56 pm »
Kan de her bruges:

http://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki-ZX10R-ZX-10R-ZX-10R-Ninja-05-Rear-Shock-/120635579792?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item1c1670dd90#ht_532wt_1110

http://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki-ZX10R-ZX-10R-ZX-10R-Ninja-04-Rear-Shock-/400146174079?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item5d2a92107f#ht_532wt_1110

??

Hej Henrik.
Øhh. Tror jeg vil kikke efter noget nyt.. Måske jeg skulle overveje at købe et fjeder der passer med de hyperpro jeg sætter i forgaflen.
Der må vel kunne købes noget fra hyperpro. Så jeg surfer lidt rundt og så poster jeg jo nok noget igen..Men tak for linkene, måske andre der vil gøre brug af dem.
 :respekt:
The ride is the objective... The destination is the excuse.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Anden affjedring, fuck standard
« Svar #9 Dato: Marts 03, 2012, 03:50:27 pm »
ZX10R bagdæmper fra 06-07 eller 04-05 hvis den skal være race hård, passer på, den er lidt længre end standard. Kan ikke 100% blive klog på årgangene, men den med rød fjeder er vist 04-05, og hvis den er hårdere end den jeg har på er det for hårdt til mig(sølv fjeder og kobber farvet dæmper), eller jeg er for klejn  :innocent:
 Hyperpro laver også fjedre til org bagdæmperen, og det skulle virke fint, mener den koster ca 1000kr. Gixxer 750-1000 skulle også passe begge men ved ikke hvilke. Google og youtube er din ven  :grin:

Sammenlagt har jeg kun brugt ca 750kr inc olie. Der ER gode tilbud derude.
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: Anden affjedring, fuck standard
« Svar #10 Dato: Marts 05, 2012, 04:26:17 pm »
Så er der bestilt fjeder til bagstøddæmper fra Hyperpro... 995 + 75 i fragt ;-)

The ride is the objective... The destination is the excuse.

thilemann

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 207
Sv: Anden affjedring, fuck standard
« Svar #11 Dato: Marts 05, 2012, 08:05:56 pm »
Er det nok kun at skifte fjederen? Har også selv overvejet hyperpro foran og en eller anden fra en racer bagpå. Synes nemlig også den dykker meget ved opbremsning.
Suzuki SV 650 S k3

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Anden affjedring, fuck standard
« Svar #12 Dato: Marts 06, 2012, 07:13:39 am »
Er det nok kun at skifte fjederen? Har også selv overvejet hyperpro foran og en eller anden fra en racer bagpå. Synes nemlig også den dykker meget ved opbremsning.

Det virkede på min, Hyperpro har et sæt fjedre til for og bag, og efter hvad jeg har læst mig til er folk godt tilfreds med det.
Jeg fandt bare et sæt Wirth forgaffelfjedre til 200kr på dba som køber ikke ville montere da de var meget lange (plast afstands stykkerne skulle ikke være med mere, stod der også) og dæmperen fra en zx10r '08 på ebay til 450kr inc fragt, og på den lille tur jeg var på i fredags var det en masiv forbedring, gynge/dykke var MEGET begrænset.
Havde Wirth fjedrene ikke virket var jeg hoppet på Hyperpro i stedet, men de virker fint ;-)
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: Anden affjedring, fuck standard
« Svar #13 Dato: Marts 06, 2012, 08:15:01 am »
Er det nok kun at skifte fjederen? Har også selv overvejet hyperpro foran og en eller anden fra en racer bagpå. Synes nemlig også den dykker meget ved opbremsning.
Hej jonas
jeg købte et sæt til forgaflen sidste år af Haldo...
De bliver skiftet i.f.m service her sidst i marts :-)
Så det bliver Hyper Pro foran og bagpå   :D
The ride is the objective... The destination is the excuse.