Forfatter Emne: Modifikation af luftfilter kasse  (Læst 4682 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

anders sv

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
Modifikation af luftfilter kasse
« Dato: December 05, 2004, 07:59:38 pm »
Er der nogen, der har erfaring med modificering af luftfilter kasser :?
Hvor meget skal man åbne  :?:
Hvilke fordele og hvilke bagdele er der :?:
anders hybschmann
SV650 N k4 sort ,bilnklys bag i jannik stil,nummerpladeholder fra sb fiberdesign.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Modifikation af luftfilter kasse
« Svar #1 Dato: December 06, 2004, 10:21:56 am »
Jeps!!!!

Jeg har gjort det både på min gamle 650´er og på min nuværende 1000´er.

Fordelene:
Størrer ydelse: 650´eren ca 2HK  1000´eren ca 5HK

Ulemper:
Den brøler "lidt" i indsugningen (men det kan jo også være en fordel  :twisted: det lyder godt...) så pas på med at lave for meget hul.
Se evt. her for billeder af min:
http://forum.svrider.dk/album_personal.php?user_id=15

Hullerne skal placeres så man ikke kan komme til at spule vand ind på luftfilteret.( så lad snorklen sigge og lav huller i top og bagkanten af kassen i stedet)

Man skal løfte tanken 1 - 2 cm i forkanten, så der kan komme luft op under tanken og ned i luftfilteret, for at få udbytte af modificeringen.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

klaads

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 39
.......
« Svar #2 Dato: December 09, 2004, 12:14:28 pm »
tænker også på at modificere lidt på den, ville gerne have lavet noget a la cup indsugning evt noget indsugning fra fronten.
mvh
Claus

dont judge a man until you see whats in his garage

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: .......
« Svar #3 Dato: December 09, 2004, 12:33:24 pm »
Citat fra: klaads
tænker også på at modificere lidt på den, ville gerne have lavet noget a la cup indsugning evt noget indsugning fra fronten.


Det gjorde jeg på min ´650 men det er en større videnskab hvis du vil ombygge til "ram-air", for jeg troede jeg lige kunne lave det.
Jeg lavede en tragt-løsning i fronten med slange gennem stellet og ind i luftfilterkassen, men ved måling gav det ingen forskel om det var med tragtløsningen, eller med hævet tank og huller i luftfilterkassen.

Jeg prøver om jeg kan finde det link jeg fik da jeg undersøgte det.
Det var til en som havde fået det til at virke, men han havde også fri adgang til testbænk, og kunne derfor gennem længere tid få justeret maskinen så det virkede.
Han rådede mig til kun at hæve tanken og lave huller i luftfilterkassen og fjerne skumindlæget i bunden af tanken, da det var næsten umuligt at få det til at virke.

Jeg oploader et par billeder til min profil af hvad jeg havde lavet. :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

klaads

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 39
........
« Svar #4 Dato: December 13, 2004, 01:49:47 pm »
Er det lige til at hæve tanken og fjerne det skum indlæg ??? Har ikke prøvet endnu.
mvh
Claus

dont judge a man until you see whats in his garage

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: ........
« Svar #5 Dato: December 13, 2004, 02:52:44 pm »
Citat fra: klaads
Er det lige til at hæve tanken og fjerne det skum indlæg ??? Har ikke prøvet endnu.

Jeps! det er bare at fjerne sædet og de 2 skruer der holder tanken i front, op med tanken og igang. :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing