Forfatter Emne: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling  (Læst 56452 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #15 Dato: April 25, 2014, 08:22:53 am »
Super fed tråd at starte, ser sku godt ud..   :wink:
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #16 Dato: April 25, 2014, 10:55:29 am »
Super fed tråd at starte, ser sku godt ud..   :wink:

Mange tak, Peter. :)

Jeg fortsætter med et par billeder fra gårsdagens arbejde.

Den nye baglygte ankom - frisk fra støberierne i det mørke Kina. Eller noget...



Sammenligning med den gamle:



Hvis bare lysstyrken er god nok, så er jeg yderst tilfreds! Forarbejningen ser ud til at være spot on!

Nå, men det var ikke det eneste kasse, der kom i går. Der kom også disse ting fra Louis.de:



Det er 4 liter motorolie, 2 liter kølevæske, et Champion oliefilter og en magnetisk bundprop.

Oooooog, så gik jeg i gang med rengøringen - området omkring kæden og baghjulet er, som nævnt tidligere, VOLDSOMT beskidt - jeg vil tro, at jeg skrabte 100 gram olie-bundet crap af i går og det bliver sikkert kun værre i dag:



Jeg pillede også udstødningen af, for jeg vil enten polere den op (hvis det er muligt, men jeg tvivler), eller male den sort (kun selve forrøret, altså), men jeg skal have forrøret skilt ad, for at kunne komme til at male det ordenligt og pænt - og boltene i disse 2 spændebånd skulle absolut ruste SÅ meget, at jeg ikke kunne få den bit ind, der passer i boltene (en stor unbracho-bit). Jeg måtte banke den ind med en hammer, men det hjalp ikke det vilde. Den kom kun ca. 2 mm. ind og kunne IKKE få boltene løs. Nu har jeg så vædet det hele i WD40 og ladet det ligge natten over:

« Senest Redigeret: Maj 29, 2020, 09:50:13 pm af Mads P. »
/Mads P.

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #17 Dato: April 25, 2014, 11:01:30 am »
Fin omgang du er i gang med der :-) får jo helt dårlig samvittighed. Jeg burde lette rumpen og gå ud og vokse grisen
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

Ztier

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #18 Dato: April 25, 2014, 10:54:18 pm »
Fed fed fed tråd. Elsker din worklog!
SV 650 S, 2001 oldshool

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #19 Dato: April 26, 2014, 10:11:30 am »
Fed fed fed tråd. Elsker din worklog!
Tak tak. ;)

Vi fik vist aldrig kørt en tur sammen, som jeg ellers lagde op til i din præsentationstråd. Det må vi råde bod på, når min grisling er samlet igen. Og vi fik aldrig nogle billeder at se af din grisling. Er det ikke snart på tide? ;)
/Mads P.

Ztier

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #20 Dato: April 26, 2014, 09:23:49 pm »
Det står lidt sløvt til med billederne, men den er flot :lol: har så sent som i dag poleret små ridser væk  :evil:

Glæder mig til at følge dit projekt, og tage en tur når den er færdig. Vil gerne se resultatet i virkeligheden  :shock:
SV 650 S, 2001 oldshool

Dina

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 328
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #21 Dato: April 26, 2014, 09:28:59 pm »
Det står lidt sløvt til med billederne, men den er flot :lol: har så sent som i dag poleret små ridser væk  :evil:

Glæder mig til at følge dit projekt, og tage en tur når den er færdig. Vil gerne se resultatet i virkeligheden  :shock:

Hvad polerer du med ?
Hvad siger grisen ? BRUM BRUUUMMM….. :-)

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #22 Dato: Maj 02, 2014, 12:57:18 am »
Så er der næsten gået en uge siden mit forrige opslag - jeg har haft mindre tid til MC'en, end jeg kunne ønske mig. F.eks. havde jeg fri fra arbejde både fredag OG mandag, og kun fredag formiddag/eftermiddag blev brugt på MC'en. Fredag aften var jeg til en god middag ude i byen med efterfølgende ølbar, så jeg var lidt smadret lørdag, hvor vi skulle passe børn (ude af huset) og vi kom først hjem søndag aften. Mandag havde jeg så besøg af en ven fra Aarhus og stort set hele dagen gik med det... suk, ja. Der er sgu' ikke så meget tid til det her, som jeg godt kunne ønske mig!

Men, altså... lidt ER der da sket!

Som I måske husker, så havde jeg torsdag aften sprayet godt med WD40 på de spændebånd på forrørene, som jeg ikke kunne løsne.
Fredag formiddag ringede Witt (som også er aktiv her fra siden - og han hedder i øvrigt Ronni, heh) og sagde, at jeg nok ville få mere end svært ved at få de spændebånd løsnet - og at jeg derfor burde komme ud på hans arbejde (han er lastbilmekaniker), hvor de har en induktions-opvarmer. Det er sådan set "bare" en utrolig kraftig induktionskogeplade, som varmer metal op - rødglødende - i løbet af få sekunder. Meget imponerende! Og med både dén og andet værktøj, fik vi de 2 spændebånd løsnet i løbet af en halv times tid. Vi fik endda skåret gevindet op igen OG jeg fik 2 spritnye, rustfri bolte med hjem. Super, Ronni. Mange tak for det!

Og så dukkede der endnu en pakke op:



Yup, det nye generatordæksel OG en højre sædekåbe, som samme sælger havde billigt til salg. Desværre er det ikke samme gule farve som på min MC, men nu har jeg da en fin sædekåbe, som var billig. Den kommer ikke på i år, men bliver nok lakeret sammen med resten af cyklen til vinter (det er godt at have mange planer, hehe).

Det nye generatordæksel var i fin stand, både udvendig og indvendig:



Dog sad der en pakning, som var helt tørret fast. Witt havde et produkt, som han mente ville kunne opløse pakningen - og eventuel lak, som den ellers måtte ramme, hvis jeg ikke passede på. Så det gjorde jeg ;)



Jeg fik ikke det hele af, men næsten - såeh... endnu en opgave til en anden dag....
« Senest Redigeret: Maj 29, 2020, 09:51:09 pm af Mads P. »
/Mads P.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #23 Dato: Maj 02, 2014, 01:27:22 am »
Nåh! Så!

Jeg havde fundet denne guide til installation af LED-bånd i instrumenterne:

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=12091.0

Og da jeg havde noget 12 volts LED-bånd liggende, besluttede jeg mig for at gå i gang. Af med instrumenterne og op i lejligheden.

Allerførst testede jeg lysstyrken og farven på LED-båndet. Det var lige i skabet:



Bag på instrumenthuset sidder der 8 skruer. 6 store og 2 små. De skal allesammen skrues ud:



Husk at passe godt på den tynde O-ring, der sidder under bagdækslet på instrumenthuset:



Sådan ser der ud inden under:



Der er ikke flere skruer at fjerne - bare vend instrumenthuset om, så printpladen peger nedad. Så kan du pille toppen (med glasset) af, ved bare at lirke hele toppen opad.

Og, som der beskrives i den guide, jeg linker til øverst, kan man nu pille nålene af, ved forsigigt at lirke dem opad med 2 te-skeer. Til sidst skal man skrue 3 skruer (1 stor og 2 mindre) ud af hver urskive og så er de lige til at pille af:



Jeg målte ud og fandt ud af, at jeg havde plads til dobbelt så mange LED'er, end guiden beskrev, så jeg klippede LED-bånd-stykkerne dobbelt så lange som i guiden (6 LED'er på hvert stykke) og fjernede isoleringen på kontaktpunkterne:



Så blev stykkerne testet, for at finde ud af, om de stadig fungerede:



Frem med loddekolben og på med ledningerne:



Så blev båndene monteret inde i instrumenterne og blev testet endnu en gang:



Jeg trak ledningerne ud af disse huller:



Planen er, at jeg IKKE vil følge guiden, som jo trækker ledningerne helt ud af instrumenthuset og lodder dem på ledningerne til positionslyset - for kigger man på de beregninger af forbrug, som guiden selv beskriver, så trækker LED-båndene VÆSENLIGT mindre strøm en glødepærerne, så jeg vil bare finde ud af, hvordan polariteten (hhv. plus og minus) løber igennem glødepærerne (som jo er ligeglad med hvilken retning plus og minus kommer fra) og når jeg har fundet ud af det, vil jeg lodde LED-båndenes ledninger direkte på glødepærernes sokler. På dén måde kan jeg holde det hele inde i instrumenthuset og behøver ikke at pille ved ledningsnettet.

Men mere om det i et senere opslag....


Sådan ser instrumenterne ud i mørke (jeg har skruet lidt ned for kameraets lysfølsomhed, for at få et bedre resultat, som svare cirka til virkeligheden), når toppen med glasset IKKE er monteret endnu:



Med toppen med glasset monteret, ser det hele således ud:



Jeg er godt tilfreds indtil videre!
« Senest Redigeret: Maj 29, 2020, 09:51:44 pm af Mads P. »
/Mads P.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #24 Dato: Maj 02, 2014, 01:40:06 am »
Glasset i instrumenthuset havde en del mikrofine ridser, så jeg besluttede at polere det. Det har jeg gjort før, ved bl.a. akrylglas i computerkabinetter. Jeg bruger et produkt, der hedder Xerapol. Bare en lille smule på en blød, tør klud - polér med godt tryk i 2-3 minutter, polér efter med en ny, helt ren klud. Og gentag, hvis nødvendigt:



Her er jeg ca. halvt færdig med glasset over omdrejningstælleren:



Til sidst lige en lille sammenligning - et "før"-billede:



Og et "efter"-billede:



Jeg KUNNE godt have poleret et par gange mere, og også på indersiden, men jeg fandt det ikke specielt nødvendigt.
« Senest Redigeret: Maj 29, 2020, 09:52:26 pm af Mads P. »
/Mads P.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #25 Dato: Maj 02, 2014, 01:54:24 am »
Til sidst vil jeg lige vise jer de pakker, der er kommet i ugens løb - jeg er NÆSTEN i mål. Mangler kun et enkelt brev med en udstødningspakning.

Allerførst, de nye fjedre fra Sonic Springs:



Pakken indeholdt 2 fjedre, PVC-rør til fremstilling af nye afstandsstykker, 4 afstandsskiver, 2 "Sonic Springs"-klistermærker, samt en monteringsvejledning specielt lavet til en SV650 - Rich Desmond, som ejer Sonic Springs, har selv haft 4 SV'er (Hans nuværende baneged er f.eks. en 1. generations SV650!), så han burde vide, hvad han taler om:



Jeg manglede jo den nederste bolt til den ZX6R-dæmper, som jeg havde købt på eBay, så jeg bestilte den (+ tilhørende låsemøtrik) hjem hos Xpedit CPH. Det hele kom til at koste 60 kr., hvis jeg selv hentede sættet (og det gjorde jeg, for så kunne jeg jo ved samme lejlighed stå og savle over en BMW HP4!):



Så var plastnitterne til kåben også kommet:



Og sidst, men absolut ikke mindst: mit nye DC-AFAM kædekit og en AFAM kædesamler:



I weekenden bliver der (heller) ikke tid til at rode med MC'en, men jeg regner med at kunne komme rigtigt i gang igen på mandag og tirsdag.
« Senest Redigeret: Maj 29, 2020, 09:52:48 pm af Mads P. »
/Mads P.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #26 Dato: Maj 02, 2014, 09:00:13 am »
Super fed tråd!!!  :respekt:
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Witt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 75
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #27 Dato: Maj 02, 2014, 09:52:28 am »
 :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt:
Det er altså bare iorden...... MEN bliv nu færdig, ikke alt det sociale pis  :club: :club: :club: :club:
Vi andre var ude og køre en dejlig tur i går, bare spørg Philip  :innocent: :innocent:

Hilsen Witt (Ronni) 

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #28 Dato: Maj 02, 2014, 10:01:12 am »
...ikke alt det sociale pis  :club: :club: :club: :club:
Vi andre var ude og køre en dejlig tur i går...

Så, I var ude for at lave noget socialt pis i går? ;)
/Mads P.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Forsinket vinterprojekt: Mads P's gule oldschool grisling
« Svar #29 Dato: Maj 02, 2014, 01:17:26 pm »
Hej Mads P

Jeg er selv igang med, at få klargjort min sv6½. Mht. til glaspoleringen vil jeg ikke anbefale at gøre det indvendig. Der sidder en anti dug film, du vil slide af hvis den tørres af indvendig. (bitter erfaring for 10 min. siden)

Det LED i instrumentbrættet er jeg meget interesseret i. Kunne være vi kunne støde på hinanden for en dag og få lavet det på min.

Hvilken størrelse er de plastnitter du har bestilt ?

Mvh Toke

Kbh Ø 
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'