Forfatter Emne: Installation af "automatic TRE"  (Læst 2114 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
Installation af "automatic TRE"
« Dato: Januar 06, 2015, 11:17:33 am »
Hey!

Jeg sad og kiggede på nettet og faldt over en modifikation, som blev kaldt aTRE eller automatic TRE, som skulle forbedre timingen mellem tændrøret og stemplet i cylinderen i de lavere gear (1-3 primært). Fra fabrikkens side er MC'en, lyder det til, indstillet til at være lidt forsinket med antændelsen af tændrøret og dermed et effekttab. Har nogen af jer lavet denne modifikation? Det skulle kunne klares for et par hundrede kroner og give bedre respons på gasgivning, glattere kørsel og mindre markant motorbremse i de lave gear.

Derudover, som et sidespørgsmål: ved i om ECU'en skal indstilles ved sådan en modifikation? Er det korrekt forstået at en ECU indstilles på et rullebånd?
Jeg fik et diagram med fra den tidligere ejer af min MC, hvor der er vist kurver over HP ved forskellige RPM - er det korrekt forstået, at det er indstilling af ECU, der er sket her? (Diagrammet er det sidste billede under mit galleri på motorcykelgalleri - se signatur)

På forhånd tak for hjælpen :D
« Senest Redigeret: Januar 06, 2015, 12:04:55 pm af Sigurd.b »

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Installation af "automatic TRE"
« Svar #1 Dato: Januar 06, 2015, 07:16:03 pm »
Det er rigtigt at det er på et rullefelt den bliver justeret ind, men om det er nødvendigt efter at have monteret sådan en aTRE ved jeg ikke.

Det er ingen garanti for den er justeret, fordi der er en udskrift.
Det kan også bare være for at se om det er nødvendigt, eller for at se hvor mange heste den levere.
Men umiddelbart synes jeg kurven ser ganske okay ud. Det er vist ikke helt ved siden af.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Installation af "automatic TRE"
« Svar #2 Dato: Januar 06, 2015, 08:18:47 pm »
Så vidt jeg husker siger Sajmon at eneste gavn ved tre mod er mere host op prut i luftfilterkassen på 1000'eren.
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....