Forfatter Emne: Nye blink "costom made" bagpå  (Læst 13822 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Nye blink "costom made" bagpå
« Svar #15 Dato: December 27, 2004, 04:17:48 pm »
Med risiko for at efterabe tidligere kommentarer:

GENIALT!!!
 :shock:

forvent at du danner trend nu.... når jeg altså lige har været forbi synshallen  :roll:  - inden ombygningen..  8)
YAMAHA FZS 600 Fazer

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Nye blink "costom made" bagpå
« Svar #16 Dato: December 27, 2004, 04:50:20 pm »
Citat fra: Anders
Med risiko for at efterabe tidligere kommentarer:

GENIALT!!!
 :shock:

forvent at du danner trend nu.... når jeg altså lige har været forbi synshallen  :roll:  - inden ombygningen..  8)

Den burde kunne synes med det, for afstanden imellem skulle være ok, og jeg mener at man kan se blinkene tydeligt på lang nok afstand. :shock:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Nye blink "costom made" bagpå
« Svar #17 Dato: December 27, 2004, 05:50:14 pm »
Det er altså fedt håndværk!
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Nye blink "costom made" bagpå
« Svar #18 Dato: December 27, 2004, 10:29:54 pm »
Citat fra: Ole Hansen
Det er altså fedt håndværk!

Tak!  8)

Beskrivelse af arbejdet bag diodemontering i fodhvilerne:

Jeg har smidt nogle bedre billeder på min hjemmeside, af hvordan jeg har lavet det på min.
http://www.cecicat.dk/sv1000s.htm
Jeg har brugt 5 orange 30* dioder købt på dioder.dk på hver side.
http://www.dioder.dk/produkter.aspx?KategoriID=20&subid=3006
 
Du skal bore et 4,9mm hul til hver diode, og husk at montere formodstanden foran dioderne, da de kun kan tåle ca. 3V
Du kan lodde en ledning mellem alle +´erne og en på alle -´erne, og nøjes med at sætte formodstanden oppe ved stikket til blinket.
Der skal sættes en effektmodstand på så den ikke blinker for hurtigt, men det nemmeste er at lade de originale blinkfatninger og pære blive og tape dem til med sort isoleringstape, og fastgøre dem gemt bag kåben, og nøjes med at sætte dioderne paralelt med de originale blink.
Husk at vende + & - rigtigt på alle dioderne, for de lyser kun hvis de sidder korrekt.
 
Benene skal bukkes ret meget for at dioderne kan listes på plads fra bagsiden, så forsigtigt med det.
 
Det hele bliver efter test at de virker limet til en stor klump med 2-komponent arraldit-lim.
 
God fornøjelse.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Bongers

  • Gæst
Nye blink "costom made" bagpå
« Svar #19 Dato: December 28, 2004, 09:55:24 am »
Respekt - jeg er helt nede på knæ... og ved at finde mit metalbor frem

Gixxer Heino

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 229
jannick
« Svar #20 Dato: December 28, 2004, 08:24:45 pm »
det er en fed ide og det ser tæske godt ud,tror du det er muligt at montere disse dioder på min moutain bike ?den kåbe du viser hvor har du fundet den, det ville se for fedt ud på min 24 gears og ved du hvad den koster?
Blå og hvid Gxsr 750 k7. smiler bredt.

Gixxer Heino

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 229
jannick
« Svar #21 Dato: December 28, 2004, 08:28:21 pm »
nå ja er det din rottweiler jannik eller er det en du låner til at passe på din mc,ellers har jeg et monster ar en rotte du kan låne.
Blå og hvid Gxsr 750 k7. smiler bredt.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: jannick
« Svar #22 Dato: December 29, 2004, 12:54:50 am »
Citat fra: heino
nå ja er det din rottweiler jannik eller er det en du låner til at passe på din mc,ellers har jeg et monster ar en rotte du kan låne.

Nej det er skam min egen basse. (Ja vi har jo faktisk 2 af dem :wink: )

Kåben er en sharkskinz kåbe og koster 5300,- +maling så det må vente lidt før jeg får råd til sådan en. :cry:  :cry:  :cry:  :cry:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Nye blink "costom made" bagpå
« Svar #23 Dato: December 30, 2004, 01:41:16 pm »
:?  Er der forskel på placeringen af fodhvilerne på en 1000'er og en 650'er??

Jeg har været ved at kikke lidt på vidunderet i garagen - og syntes virkelig ikke der er meget plads til dioder i bagerste fodhvilere..  :(  Er de større på 1000'eren eller er du meget "præcis" til at bore Jannik :shock:

hmmmm.... konen siger også jeg har "ødelagt" nok på den allerede..  :roll: Men der er så meget kvinder ikke forstår.  :lol:
YAMAHA FZS 600 Fazer

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Nye blink "costom made" bagpå
« Svar #24 Dato: December 31, 2004, 11:13:31 am »
Citat fra: Anders
:?  Er der forskel på placeringen af fodhvilerne på en 1000'er og en 650'er??

Jeg har været ved at kikke lidt på vidunderet i garagen - og syntes virkelig ikke der er meget plads til dioder i bagerste fodhvilere..  :(  Er de større på 1000'eren eller er du meget "præcis" til at bore Jannik :shock:

hmmmm.... konen siger også jeg har "ødelagt" nok på den allerede..  :roll: Men der er så meget kvinder ikke forstår.  :lol:

 :lol:  :lol:  Ja der er meget de ikke forstår.  :lol:  :lol:
Jeg talte med Tim i går, og han fortalte at det ikke kunne laves på hans pga. udstødningen dækker i højre side, men om fodhvileren er mindre på k1/k2 modellerne, der var jeg inde på min hjemmeside for at se billeder af min gamle mc, og på billedet af Mivv udstødningen på sv650s´eren, kan man tydeligt se at fodhvilerne er meget tynde i den bagerst arm på den model, så det kniber nok lidt med pladsen. :(
Måske de kan sættes et andet sted???
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Nye blink "costom made" bagpå
« Svar #25 Dato: Januar 01, 2005, 05:42:28 pm »
Citat fra: Jannik Udby
Citat fra: Anders
:?  Er der forskel på placeringen af fodhvilerne på en 1000'er og en 650'er??

Jeg har været ved at kikke lidt på vidunderet i garagen - og syntes virkelig ikke der er meget plads til dioder i bagerste fodhvilere..  :(  Er de større på 1000'eren eller er du meget "præcis" til at bore Jannik :shock:

hmmmm.... konen siger også jeg har "ødelagt" nok på den allerede..  :roll: Men der er så meget kvinder ikke forstår.  :lol:

 :lol:  :lol:  Ja der er meget de ikke forstår.  :lol:  :lol:
Jeg talte med Tim i går, og han fortalte at det ikke kunne laves på hans pga. udstødningen dækker i højre side, men om fodhvileren er mindre på k1/k2 modellerne, der var jeg inde på min hjemmeside for at se billeder af min gamle mc, og på billedet af Mivv udstødningen på sv650s´eren, kan man tydeligt se at fodhvilerne er meget tynde i den bagerst arm på den model, så det kniber nok lidt med pladsen. :(
Måske de kan sættes et andet sted???


Hej igen !

ja, altså..  jeg tror ikke at der er så meget at gøre på den gamle model af 6½'eren..    som sagt  vil min udstødning dække for dioderne i højre side, og hvis man så har en udstødning, der sidder lidt lavere -tror jeg alligevel ikke det bliver nemt at få det lavet på den første model.
beslagene til fodhvilerne er ret små.....   --desværre !

jeg var lige en tur ude forbi Jannik..   og har nu set "diode-projektet" i levende live..  det ser RIGTIG godt ud !!  RET så udemærket idé !


godt nytår til jer alle !
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Bongers

  • Gæst
SKIDT !!!!
« Svar #26 Dato: Januar 01, 2005, 06:57:30 pm »
Jeg har nu også pillet min fodviler af og fundet den noget tynde (K2) - og den gamle svigerfar, var heller ikke helt tosset med ideen om at bore i fodvilerne !!!
Så hans første ide var at bruge diode rør, der kunne sættes på et eller andet sted   :)  men de kan kun ffåes i røde - og det går vel ikke igennem i syn ????  :(

Men i dag kom han hjem med 2 metet lysleder, i 1 og 3 mm og en orange diode.. så nu skal jeg bare fidne ud af hvor jeg vil havde lyslederen til at sluttet (=hvor blinkene skal side)  :shock:  :shock:  så det vil jeg undersøge om kan funger.....

.... jeg vil også havde fede blik til sommer  :D  :lol:

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: SKIDT !!!!
« Svar #27 Dato: Januar 02, 2005, 12:57:08 am »
Citat fra: Bongers
Jeg har nu også pillet min fodviler af og fundet den noget tynde (K2) - og den gamle svigerfar, var heller ikke helt tosset med ideen om at bore i fodvilerne !!!
Så hans første ide var at bruge diode rør, der kunne sættes på et eller andet sted   :)  men de kan kun ffåes i røde - og det går vel ikke igennem i syn ????  :(

Men i dag kom han hjem med 2 metet lysleder, i 1 og 3 mm og en orange diode.. så nu skal jeg bare fidne ud af hvor jeg vil havde lyslederen til at sluttet (=hvor blinkene skal side)  :shock:  :shock:  så det vil jeg undersøge om kan funger.....

.... jeg vil også havde fede blik til sommer  :D  :lol:

Hvis du bruger en lysleder kan du jo montere den så den "kigger" på den originale fatning med en orange pære i. :?
Eller kan man måske male lyslederen orange i den ende hvor den er tættest på pæren, så kan du benytte de originale blinkpære i hvid.
Eller måske benytte det orange blinkglas til at nappe en bid af til at montere mellem lyslederen og pæren?
Tja jeg kan se en fed udfordring for dig, og du må sige til hvis du mangler gode idéer. :wink:  :lol:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Bongers

  • Gæst
Nye blink "costom made" bagpå
« Svar #28 Dato: Januar 02, 2005, 07:14:40 pm »
Jeg har en orange lysdiode, hvor på lyslederne kan fæstnes - det er ikke noget problem....

Det er værre hvor jeg skal "sætte" lyslederne... selv pæren, sætter jeg i "skrovet" ved baglygten...
lyslederne kan trækkes ud til fodvilerne, på siden af nummerpladen :? , eller der kan bores huller i plasen omrking baglygterne (tror ikke det bliver helt godt)....  :cry:

Hvad siger reglerne omkring afstanden på blinkene ????

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Nye blink "costom made" bagpå
« Svar #29 Dato: Januar 08, 2005, 11:49:18 am »
Det er meget cool Jannik!

Jeg syntes faktisk det er så smart at jeg tillod mig at linke din hjemmeside til sv1000.zyns.com -  der er de også er vilde med resultatet og vil have en 'how to'... laver du sådan en eller skal jeg gøre det for dig?

Noget andet er at man må kunne udskifte dioderne på et hotbodies undertray til orange.... nu blir' det alvorligt... og lovligt (Lars) 8)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson