Forfatter Emne: Hotbodies undertail installation  (Læst 8211 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Hotbodies undertail installation
« Dato: Februar 07, 2005, 07:08:57 pm »
Jeg sidder lige her og kigger på Hotbodies undertailen, og et par spørgsmål dukker op... Der er jo ingen instruktioner med... Er der en flink gut der allerede har lavet en howto til K3+ modellen?

Ellers så... skal blinkene bare tilsluttes direkte til systemet? Ingen modstand nødvendig? Jeg har desværre ikke bare mulighed for efter forgodtbefindende lige at besøge dyret og checke selv.

De medfølgende L-beslag til nummerpladen - passer de til danske forhold, eller vil det give mening at os nybagte undertail-ejere f.eks. bestikker Jannik til at starte en lille serieproduktion?  8)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Hotbodies undertail installation
« Svar #1 Dato: Februar 07, 2005, 07:29:06 pm »
Her kan du finde en billed beskrivelse af hvordan man skiller bagenden ad.:

http://www.sv1000.zyns.com/forums/showthread.php?t=1232

Så vidt jeg ved skal undertrayet derefter bare skrues på - det giver sig selv...
Om L-pladen passer er jeg ikke så sikekr på - spørg Rune, hans lillebror er vist også smed... :wink:  :wink:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Lars L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 563
Hotbodies undertail installation
« Svar #2 Dato: Februar 07, 2005, 09:13:09 pm »
Du skal bruge 2 modstande:
                                                           
2 stk. varenr. 60-652-47 HS15 10ohm 5% 15W  
Nettogodsværdi 34,73
Fraktomkostninger 35,00
Moms 17,43
Øreafrunding -0,16
Totalt at betale DKK 87,00
 

ELFA Norden A/S, Park Alle 296, 2605 Brøndby.
Telefon 43 20 63 40. Telefax 43 20 63 41.
E-post elfa.norden@elfa.se. Internet www.elfa.se.
CVR-nr 17 91 31 90.

Nr. plade beslaget passer ikke til den danske nr. plade. Det skulle efter sigende også være noget skrøbeligt noget. :lol:

Min nr. pladeholder er lavet i rustfri 1 mm. Jeg har ikke nogen tegning på det, men det er rimelig simpelt at lave.

Jeg har taget udgangspunkt i det beslag der var med. Det er lavet lidt længere for at få plads til nr. pladelyset.

Med hensyn til montering gjorde jeg det, at jeg holdte den nye undertray op mod hullerne under bunden. Så kunne jeg se nogenlunde hvor jeg skulle skære. :cry:

Jeg har skåret skærmen af ca. 1 cm fra den inderste kant: http://forum.svrider.dk/album_pic.php?pic_id=264

Det er ikke så tydeligt at se på biledet, men det giver et nogenlunde billede af det. Bagefter er det bare at montere uden på den eksisterende undertray.

Good luck!! :wink:
ZX636R med masser af udstyr: 1 stk. tankpad...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Hotbodies undertail installation
« Svar #3 Dato: Februar 07, 2005, 11:51:22 pm »
Fed Baggaffel-løfter du har købt der Lars.  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Hotbodies undertail installation
« Svar #4 Dato: Februar 08, 2005, 08:06:53 am »
Det skal lige siges at nummerpladebeslaget til Hotbodies undertrayet er erstattet af to små L-formede metalbeslag og er altså ikke længere det plastikbeslag som Lars L nævner.

Overvej desuden at besøge Brink elektronik i København for modstande. Det må kunne gøres billigere end 87,- kr.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Hotbodies undertail installation
« Svar #5 Dato: Februar 08, 2005, 08:45:46 am »
Citat fra: runes-mc.dk
Det skal lige siges at nummerpladebeslaget til Hotbodies undertrayet er erstattet af to små L-formede metalbeslag og er altså ikke længere det plastikbeslag som Lars L nævner.


Nej, men synes du ikke stadig de ser lidt små ud? Jeg må lige ned og måle i weekenden. Jeg tror i hvert fald at styrken i beslagene er o.k.

Citat fra: runes-mc.dk
Overvej desuden at besøge Brink elektronik i København for modstande. Det må kunne gøres billigere end 87,- kr.


Jeg har allerede tjekket Brincks hjemmeside, det ser ud til det bliver 15 kr./stk. ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Hotbodies undertail installation
« Svar #6 Dato: Februar 08, 2005, 10:54:44 am »
Citat fra: surfsmurf
Nej, men synes du ikke stadig de ser lidt små ud? Jeg må lige ned og måle i weekenden. Jeg tror i hvert fald at styrken i beslagene er o.k.

Jeg har allerede tjekket Brincks hjemmeside, det ser ud til det bliver 15 kr./stk. ;)


Jo, de er ret små og kan næppe bruge de eksisterende huller i nummerpladen.
Så måske er det nemmere at lave et nyt beslag.

Jeg selv pusler lidt med en ide om at montere nummerpladen på en arm der strækker sig ud fra monteringshullerne på stellet passagerfodhvilerne er monteret i.
På den måde undgår jeg at lave huller i det fine undertray. Men primært i håb om et mere "clean look"  :D
Men mere om det når jeg har mc'en hjemme igen  :wink:

Oprindeligt havde jeg forestillet mig en arm fra bagsvingeren, men det er lidt mere bøvlet at lave. (Bongers havde faktisk fået samme ide, hvilket han afslørede da han var ude og se pocketbike  :) )

og 15 kr. pr. stk. lyder mere rimeligt  :)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Bongers

  • Gæst
Hotbodies undertail installation
« Svar #7 Dato: Februar 08, 2005, 11:09:37 am »
Hvis i ved hvilken modstande i mangler, så jeg nok daffe ned i produktions teknisk afdeling – og se om de har dem… Så kan i altid stikke mig et frimærke eller en hotdog !!

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Hotbodies undertail installation
« Svar #8 Dato: Februar 08, 2005, 11:42:27 am »
Citat fra: runes-mc.dk
Jo, de er ret små og kan næppe bruge de eksisterende huller i nummerpladen.
Så måske er det nemmere at lave et nyt beslag.


Jeg overvejer lidt om man måske bare kunne forlænge dem med et par simple lister, men igen, det bedste er nok at starte helt forfra. Jeg ville meget gerne have lavet en holder der havde plads til en refleks lige under nummerpladen. Det er nemt nok at lave tegningen til det jeg gerne vil, men jeg skal finde en venlig sjæl der har lyst til at tilbyde sin ekspertise mht. at skære den ud og få den bukket (hint hint), mod et passende kvantum guldøl selvfølgelig :)

Citat fra: runes-mc.dk
Jeg selv pusler lidt med en ide om at montere nummerpladen på en arm der strækker sig ud fra monteringshullerne på stellet passagerfodhvilerne er monteret i.
På den måde undgår jeg at lave huller i det fine undertray. Men primært i håb om et mere "clean look"  :D


Sjov ide, jeg må se om jeg kan visualisere det når jeg står foran (øh bagved) cyklen næste gang.

Citat fra: Bongers
Hvis i ved hvilken modstande i mangler, så jeg nok daffe ned i produktions teknisk afdeling – og se om de har dem… Så kan i altid stikke mig et frimærke eller en hotdog !!


Lars siger det åbenbart er 10 ohm, 15 watt. Hvis du kan skaffe dem, kan de evt. veksles til et shot el. lign til Bella/Kantana arrangementet (under forudsætning af det er billigere end 30 kroner  :P)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Bongers

  • Gæst
Hotbodies undertail installation
« Svar #9 Dato: Februar 08, 2005, 01:42:56 pm »
Nu endte jeg ved nørderne i udviklingen i stedet – og de synes at 10 omh, 15 watt, er ude i skoven!!!

De regnet det efter, og ville bruge en diode til 1,5 volt og havde 470 ohm igennem!!!

Jeg fik hvad de syndes var bedst (15 modstande.. har også fået monterings plade og krympeflet) – men find lige udad hvilken lysdiodet du vil købe!! (vi har kun røde og grønne –  :( )

Jeg skal også bruge nogle hvide, hvis du ikke har fået dem hentet… kan jeg bestille dem ved RS, der kan man også få nogle monterings holdere til dem, og få udviklingen ti lat give mig de korrekte modstande !!!

Så hvis du ikke har været ved Bring – kan jeg bestille det ved RS….

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Hotbodies undertail installation
« Svar #10 Dato: Februar 08, 2005, 03:55:52 pm »
Jeg prøver lige at måle hvor meget diodelygterne suger, så kan vi regne det ud helt præcist :)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Hotbodies undertail installation
« Svar #11 Dato: Februar 09, 2005, 09:30:11 am »
Nu ved jeg hvorfor dine hardwarenørder endte ved en anden modstand end Lars... Jeg læste ikke ordentligt.

Undertailen har allerede fire dioder i, de spiser fint 12 volt så der er ikke brug for en modstand i serie.

Til gengæld belaster de ikke systemet så meget som en pære, så de vil derfor blinke hurtigere, så der er brug for en modstand i parallel. Det er denne som Lars skriver skal være 10 ohm, 15 watt. Efter at have målt lidt på dioderne synes jeg dog at den skal være 7 ohm, 21 watt, men jeg prøver lige at fortælle vores hardwaredesigner her om mine målinger og få ham til at lave en beregning :)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Hotbodies undertail installation
« Svar #12 Dato: Februar 09, 2005, 02:12:52 pm »
...og han var enig i det burde være 7 ohm, 21 watt. Men tilføjede dog også at man kunne spare noget strøm ved at lave den 10 ohm, men at den så skulle være 15 watt :) Selvfølgelig vil den så blinke en smule hurtigere, men det vil jo ikke være afgørende.

Lars' 10 ohm, 15 watt vinder. Den er billigst ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Bongers

  • Gæst
Hotbodies undertail installation
« Svar #13 Dato: Februar 09, 2005, 02:49:49 pm »
Det er iorden!!!

Kunne være jeg skulle regne efter med den der i parallel !!  :roll:

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Hotbodies undertail installation
« Svar #14 Dato: Februar 09, 2005, 02:57:34 pm »
Nå men jeg har scoret mig et par ordentlige moppedrenge af to modstande, så jeg får ikke brug for dit generøse tilbud, men det kan være nogle af de andre gør  8)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).