Forfatter Emne: Pair system og TRE mod ?  (Læst 3818 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Pair system og TRE mod ?
« Dato: April 02, 2013, 06:37:55 pm »
Jeg har læst lidt om de 2 ting, men jeg har stadig et par spørgsmål til de 2.

Hvis man blænder pair systemet af knalder det mindre fra udstødningen, og det skulle gerne fjernes helt fra indsugningen. Er det ikke korrekt forstået? Hvis man ikke har problemer med knald, er der så nogen grund til at blænde det af? Får man andet ud af det, ud over det minimale vægttab?

TRE mod, virker det på sv650 nyere end 04? Jeg har efterhånden læst lidt forskelligt, at det kun virker på cykler fra USA, at det ikke virker på cykler efter 04 osv. Hvis det virker, er det så på følgende måde; i de første 4 gear, mellem 2000-8000 omdr. ved under 50% gas givning ?
Og hvis man montere sådan en modstand, kommer det så i konflikt med ens indrulning? Vil det kræve en ny indrulning?

Jannik, jeg kan se du har skrevet lidt om det tidligere, men linket til din hjemmeside kan jeg ikke få til at virke :?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Pair system og TRE mod ?
« Svar #1 Dato: April 02, 2013, 09:12:22 pm »
Bare sæt en prop i pair slangen mellem luftfilter og ventilen, nemt og billigt,  en stump bolt dur fint, og ja det stopper knalden ved motor bremse, mit svin gør det slet ikke. Tre skulle efter Sajmons udsagn ikke give en skid ud over lidt hårdere motorgang og lidt prutten i luftfilteret.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Pair system og TRE mod ?
« Svar #2 Dato: April 06, 2013, 07:56:09 am »
Den nemmeste måde er som skrevet herover.

Skær 10mm gevind i luftfilterkassen og skru en bolt i hullet.

Jeg har testet på rullefelt gennem alle gearene med og uden tre og der er absolut ingen målbar forskel...

Jeg har lukket min hjemmeside, derfor virker link ikke mere, sorry...  :cry:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Chrazz

  • Wannabe
  • Indlæg: 1
  • Bike: Sv1000S
Sv: Pair system og TRE mod ?
« Svar #3 Dato: Oktober 07, 2016, 09:51:09 pm »
NU fristes jeg til at høre hvordan målt på felt ?? på sv'erne skulle 1,2 og 3 gear være stillet ned men kun i de lave omdrejninger ?? Felt målt på individuelle gear, vil ikke vise denne effekt, da top-end effekt stadig vil være den samme. Med mindre max tourqe ligger under 6k-omdr eller i den retning favorabel 2-3k-omdrejninger vil man ingen effekt se, af data fra felt umiddelbart.