Forfatter Emne: Sv'eren sveder/damper benzin? Måske et dumt spørgsmål?  (Læst 4280 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

danovich

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 5
  • Bike: Sv1000S
Sv'eren sveder/damper benzin? Måske et dumt spørgsmål?
« Dato: September 14, 2016, 05:09:34 pm »
Hej Folkens,

Jeg opdagede her for lidt siden at der var en lille plet på en 5-krone på flisen under SV'eren.

Jeg kunne se med det samme at det kommer fra en sort gummislange som ligner noget overløb eller lign som kommer oppe fra tanken af.

Er det meningen at den skal kunne stå og dryppe benzin? Som jeg ser det så damper det ud af slangen som så går over i dråber pga mængden af benzindamp som samler sig. Er det fordi solen står og bager på tanken?

Jeg er ikke særlig teknisk stærk på mc'er så hvis nogle evt kan komme med en opklaring ville jeg sætte pris på det :)

Jeg har vedhæftet et par billeder.

Det kedelige er faktisk at benzinen har smadret lakeringen på kåben 2 steder. Om slangen ikke har været monteret rigtigt ved jeg ikke.

Venlig hilsen
Dan W. Nielsen

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Sv'eren sveder/damper benzin? Måske et dumt spørgsmål?
« Svar #1 Dato: September 14, 2016, 05:40:06 pm »
Hader at skulle fortælle dig det ... Men din tank er utæt.

Det er et kendt problem, som har ramt flere SV ejere gennem tiden. Senest også mig.

Jeg har tænkt mig at reklamere over fejlen, også selvom jeg købte min MC tilbage i 2004. Man får jo ikke prygl for at prøve.

Suzuki Motorcycles i USA har tidligere tilbagekaldt alle modeller med de fejlbehæftede tanke.
Se vedhæftede recall skrivelse.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

danovich

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 5
  • Bike: Sv1000S
Sv: Sv'eren sveder/damper benzin? Måske et dumt spørgsmål?
« Svar #2 Dato: September 14, 2016, 05:58:05 pm »
Det lyder sku lidt øv.

Altså bare lige for at klarificere så er der ingen utætheder oppe ved selve tanken hvor røret er monteret. Der er den knastør.

Og nu hvor solen er forsvundet og MC'en står i skyggen igen, er den damp som kom ud af røret væk og den er stoppet med at dryppe..

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Sv'eren sveder/damper benzin? Måske et dumt spørgsmål?
« Svar #3 Dato: September 15, 2016, 11:26:56 am »
Ja, jeg har også været der :-(

Jeg var heldig at få en ny tank uden beregning til min K3'er, da den blev utæt i 2007.

Læs hele historien her:

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7421.0

Inden du afskriver muligheden for at den kan være utæt, så kunne man på min cykel slet ikke se hvor benzinen kom ud og løb ned af de slanger du har taget billede af. Bare vær opmærksom på benzinlugt og hold øje med pletter på jorden. Min har KUN plettet den gang tanken var utæt. Til gengæl kom der en plet på størrelse med en middagstallerken og der stank af benzin. Så jeg var tydeligt mere ramt end dig.

/Jakob
« Senest Redigeret: September 15, 2016, 12:00:45 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

danovich

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 5
  • Bike: Sv1000S
Sv: Sv'eren sveder/damper benzin? Måske et dumt spørgsmål?
« Svar #4 Dato: Oktober 18, 2016, 12:37:29 pm »
Jeg tror at jeg vil konkludere at overløbsrøret/vaporrøret bare har gjort sit arbejde.

Jeg lagde mærke til at hvis den stod og bagte i solen i længere tid så begyndte det at dampe ud af det lille gummirør.

Der var fuld tank på da det skete (dog ikke for fuld). Hvis jeg trak den hen i skyggen så stoppede den med det samme med at dampe.

Jeg har heller ikke oplevet at den dampede/dryppede siden jeg skrev indlægget her.

Det eneste der nu bare er ærgeligt er at lakken er blevet ødelagt nederst på kåben fordi gummislangen har siddet forkert tilsyneladende.