Forfatter Emne: Nogen Jura-studerende i huset?  (Læst 2253 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Nogen Jura-studerende i huset?
« Dato: Maj 03, 2006, 02:33:48 pm »
Jeg overvejer at søge ind på Jura studiet på KU, så jeg ville gerne høre om der er nogen der kender til den uddannelse?

Hvordan er faget, underviserne, lektierne osv.?? Hvor meget er der reelt at læse?
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

stefan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
Nogen Jura-studerende i huset?
« Svar #1 Dato: Maj 03, 2006, 10:02:54 pm »
Jeg har søgt ind i år, ja jeg kan jo nok ikke hjælpe så meget på spørgsmålet, men så er vi da to :)

Letmatros

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Til kamp mod travlheden...
    • New 2 Mountain Biking
Nogen Jura-studerende i huset?
« Svar #2 Dato: Maj 04, 2006, 07:59:09 am »
Hej Ronni

Maskinarbejder, Maskintekniker og Sergent i Ingeniørtropperne er uddannelser jeg kender.

Spøg til side, håber du finder hvad du søger  :D
Blå SV1000S K4
Forskærm- og spejlforlænger, Tankpad, LSL Crash-pads, Hamicad Radiator & Oil Cooler Grill Set, Hamicad Fender Eliminator, Fuel Exhausts, LighTech Hex Style Oil Filler Cap

stefan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
Nogen Jura-studerende i huset?
« Svar #3 Dato: Maj 04, 2006, 12:04:42 pm »
Citat fra: Letmatros
Hej Ronni

Maskinarbejder, Maskintekniker og Sergent i Ingeniørtropperne er uddannelser jeg kender.

Spøg til side, håber du finder hvad du søger  :D


spændene. Jeg har selv været ved ingeniørerne.. startede i farum 99' og har været udsendt 3 gange.

Letmatros

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Til kamp mod travlheden...
    • New 2 Mountain Biking
Nogen Jura-studerende i huset?
« Svar #4 Dato: Maj 04, 2006, 01:28:22 pm »
Hej Stefan

Cool.... Hvilke 3 missioner har du været på!!

Jeg var værnepligtig ved "4 PNIGKMP" 12 md. 87-88 i Farum.

Fik så kontrakt i 91 og frem til 01 (Stoppede samtidig som B.S.  :D )

Jeg har to hold på Cypern (54-55),Kuwait (00), Kroatien (01+04) og Bosnien (04)
Blå SV1000S K4
Forskærm- og spejlforlænger, Tankpad, LSL Crash-pads, Hamicad Radiator & Oil Cooler Grill Set, Hamicad Fender Eliminator, Fuel Exhausts, LighTech Hex Style Oil Filler Cap

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Nogen Jura-studerende i huset?
« Svar #5 Dato: Maj 04, 2006, 04:46:18 pm »
det var så den tråd..

stefan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
Nogen Jura-studerende i huset?
« Svar #6 Dato: Maj 04, 2006, 06:29:18 pm »
ja undskyld Luske, håber det er iorden vi snakker videre, vedmindre den er totalt ødelagt..

Jeg var i selvsamme kompagni som dig, dog i 99'. jeg var på hold 3 og 4 i kosovo og hold 2 i Irak.
Jeg har stadig kontrakten, men overvejer at opsige den.

Jeg er stensikker på at vi har fælles bekendte fra nogle missioner, det kan nærmest ikke undgås.

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Nogen Jura-studerende i huset?
« Svar #7 Dato: Maj 04, 2006, 10:28:54 pm »
Helle: Reel læsemængde, er jo en smags sag, men for den flittige elev, er der en del. De første tre år har du fire lektioner om dagen i obligatoriske fag, der plejer man at sige, at der er 2 timers forberedelse for hver lektion udover opgaver, men der er ikke mange, der er den flittige elev!!!! Det er ikke nogen hemmelighed, at nogle fag er mere spændende end andre -nogle skal bare overstås, men hvilke fag afhænger meget af ens interesser. Efter 3 år kan du selv vælge dine fag og dermed også selv tilrettelægge dit skema og så bliver det først rigtig sjovt.

Jeg læste om dagen, hvor det ikke var muligt at have et fuldtidsjob ved siden af, men jeg er ikke sikker på om, det ikke er muligt at læse om aftenen. På den anden side er der ingen mødepligt, så man kan jo også bare være selvstuderende og gå til eksamen, men det kan jeg ikke forestille mig, at der altid komme et godt resultat ud af. - tror faktisk der er kommet et enkelt fag med mødepligt siden min tid, men jeg er ikke sikker. Vil anbefale at man er opmærksom på efter 1 år er der stoppøve, så hvis man ikke består alle fag, skal man tage det hele om (eller ulykkelige medstuderende gjorde, glemte at melde sig til eksamen -skulle tage året om)

Mvh Snart ex-studerende Helle  :P  :P
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Nogen Jura-studerende i huset?
« Svar #8 Dato: Maj 08, 2006, 09:21:16 am »
Tak for det :)
Jeg sender ansøgningen i dag, så må vi se hvad der sker... Så om føje år kan jeg strø om mig med gode juridiske råd.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury