Forfatter Emne: Knækket bolt :( Hvad nu?  (Læst 2325 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Blinklys

  • Gæst
Knækket bolt :( Hvad nu?
« Dato: September 27, 2007, 05:17:14 pm »
Er i gang med at montere min Lucas FE, og da jeg skulle afmontere campingboret, knækkede jeg en af boltene, så nu sidder der en rest oppe i hullet (som det fjols jeg er troede jeg blot bolten var stram, men jeg skruede i virkeligheden den forkerte vej, og strammede den :oops:). Nogle forslag til hvordan man nemmest får sådan en fætter ud? Stumpen sidder inde i hullet og der stikker ikke noget ud...

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Knækket bolt :( Hvad nu?
« Svar #1 Dato: September 27, 2007, 05:19:55 pm »
Tag et kig her, der er lidt forskellige tips: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7721.0

God arbejdslyst.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Blinklys

  • Gæst
Re: Knækket bolt :( Hvad nu?
« Svar #2 Dato: September 27, 2007, 05:25:40 pm »
Takker :)

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Knækket bolt :( Hvad nu?
« Svar #3 Dato: September 27, 2007, 08:35:32 pm »
Er i gang med at montere min Lucas FE, og da jeg skulle afmontere campingboret, knækkede jeg en af boltene, så nu sidder der en rest oppe i hullet (som det fjols jeg er troede jeg blot bolten var stram, men jeg skruede i virkeligheden den forkerte vej, og strammede den :oops:). Nogle forslag til hvordan man nemmest får sådan en fætter ud? Stumpen sidder inde i hullet og der stikker ikke noget ud...

det er en trist måde at blive dus med hvad vej af og på er.... men den lærer man af
nu med yamaha fz1 2008

Blinklys

  • Gæst
Re: Knækket bolt :( Hvad nu?
« Svar #4 Dato: September 27, 2007, 09:54:36 pm »
Ja der lærte jeg på den hårde måde :( men nok ikke en fejl jeg laver igen. Heldigvis er det ikke det værste sted på cyklen det kunne ske, det er ret nemt at komme til. Får besøg i morgen af en med det rette værktøj - bliver vist noget med bore et hul i resten, proppe noget i, og skrue det ud...

Blinklys

  • Gæst
Re: Knækket bolt :( Hvad nu?
« Svar #5 Dato: September 28, 2007, 01:43:18 pm »
Operationen er overstået og stumpen kom ud med gevindet intakt :D Det var ikke så slemt som først antaget. Det var åbenbart en aluminiumsbolt, så den var blød nok til at man kunne banke en skruetrækker ind, og skrue den ud. Pyha!