Forfatter Emne: Mit lille grisling projekt  (Læst 10278 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Mit lille grisling projekt
« Svar #15 Dato: Juli 21, 2014, 11:57:08 am »
Vi skal nok få den løs.

Viking: Har du evt. et vandrør, vi kan bruge som forlænger? For så kan jeg også godt tage et langt t-stykke med 1/2" top-holder med.
/Mads P.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Mit lille grisling projekt
« Svar #16 Dato: Juli 23, 2014, 04:30:27 am »
Tak for hjælpen Mads. Det blev mine egne overarme der fik bolten løs, men kunne ikke have gjort det uden det ekstra udstyr.

Nu er kæde og tandhjul på samt tank. Nu skal der bare juice på batteriet og så skal hun startes op.
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Mit lille grisling projekt
« Svar #17 Dato: Juli 23, 2014, 06:30:49 am »
Det er jo åbenlyst, at du kun kunne få den af, fordi jeg havde løsnet den for dig. .. ;)


/Mads P.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Mit lille grisling projekt
« Svar #18 Dato: Oktober 03, 2014, 03:47:16 pm »
Så er der nye spørgsmål fra mit renoveringsprojekt.

Her kommer de.

Ryk under acceleration og deceleration
Jeg oplever at, motorcyklen laver et ryk når jeg tilslutter og frakobler gassen. Dvs. at rykket opstår når jeg gasser op og rykket kommer igen når jeg slipper gassen. Er dette normalt ?
Jeg prøvede at stramme kæden, da det virkede som dette var problemet. Min ide var at kæde var for løs derved gav et ryk når man gassede op. Synes selv det har hjulpet en lille smule.
Spørgsmål  Kan dette undgås ?

Motorcyklen falder under 1000 0/min.
Især i det første minut efter start, dør motorcyklen, efter at have gasset op. Jeg oplever at omdrejningerne falder under den nødvendige tomgang for at holde motoren igang.
Min idé var at justere på kablet ved håndtaget, men dette gjorde blot at, gas rollen satte sig fast. Jeg prøvede herefter at finde tomgangsskruen,(har fundet den nu) men kunne ikke finde den. Sagt på en anden måde; jeg skruede på en sort plastik dims, men der skete intet.
Jeg åbnede derfor op til motoren under tanken og justerende på en lille skrue, ved at følge kablet. Armen hvor skruen sad på var forbundet til karburatoren. De vedhæftet billed
Spørgsmål: Er det noget skidt, at jeg har justeret på dette ?




« Senest Redigeret: Oktober 03, 2014, 04:22:05 pm af VikingPowerSV »
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Mit lille grisling projekt
« Svar #19 Dato: Oktober 03, 2014, 06:04:01 pm »
også så var der dette her.

Mens min slip-on beslag lå til tørre var der nogen der nakkede den. Så dette er min midlertidige løsning.

Er der nogen her på SvRiders som ligger inde med sådan et beslag ?

Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Mit lille grisling projekt
« Svar #20 Dato: Oktober 03, 2014, 09:42:11 pm »
Hvad mærke potte er det?
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Mit lille grisling projekt
« Svar #21 Dato: Oktober 03, 2014, 11:22:49 pm »
Så er der nye spørgsmål fra mit renoveringsprojekt.

Her kommer de.

Ryk under acceleration og deceleration
Jeg oplever at, motorcyklen laver et ryk når jeg tilslutter og frakobler gassen. Dvs. at rykket opstår når jeg gasser op og rykket kommer igen når jeg slipper gassen. Er dette normalt ?
Jeg prøvede at stramme kæden, da det virkede som dette var problemet. Min ide var at kæde var for løs derved gav et ryk når man gassede op. Synes selv det har hjulpet en lille smule.
Spørgsmål  Kan dette undgås ?

Motorcyklen falder under 1000 0/min.
Især i det første minut efter start, dør motorcyklen, efter at have gasset op. Jeg oplever at omdrejningerne falder under den nødvendige tomgang for at holde motoren igang.
Min idé var at justere på kablet ved håndtaget, men dette gjorde blot at, gas rollen satte sig fast. Jeg prøvede herefter at finde tomgangsskruen,(har fundet den nu) men kunne ikke finde den. Sagt på en anden måde; jeg skruede på en sort plastik dims, men der skete intet.
Jeg åbnede derfor op til motoren under tanken og justerende på en lille skrue, ved at følge kablet. Armen hvor skruen sad på var forbundet til karburatoren. De vedhæftet billed
Spørgsmål: Er det noget skidt, at jeg har justeret på dette ?

A)  Pas på du ikke strammer kæden for meget. Hvornår har du sidst synkroniseret karbunaderne?  Alt rykker i en eller anden grad. Slup i kæde, gearkasse osv. En rolig gashånd hjælper meget.

B) Jeg kan ikke se hvad det er du har skruet på, men den grønne pil peger på tomgangsskruen. Den bør kunne ses i venstre side i hullet i stellet over det forreste tandhjul. Bruger du choker?
Justeringsmuligheden ved styret/gaskablet er kun til at justere længden/sluppet på kablet. Husk at der skal være en smule frigang så du kan dreje styret uden at motoren stiger i omdrejninger.

Her er et billede mere: http://www.reocities.com/catpoopman/airfuel3.jpg
Måske er skruen faldet ud af holderen og ligger og roder rundt. Den virker dog stadig fint :-)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Mit lille grisling projekt
« Svar #22 Dato: Oktober 10, 2014, 03:44:45 pm »
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Mit lille grisling projekt
« Svar #23 Dato: Oktober 10, 2014, 03:50:23 pm »

A)  Pas på du ikke strammer kæden for meget. Hvornår har du sidst synkroniseret karbunaderne?  Alt rykker i en eller anden grad. Slup i kæde, gearkasse osv. En rolig gashånd hjælper meget.

B) Jeg kan ikke se hvad det er du har skruet på, men den grønne pil peger på tomgangsskruen. Den bør kunne ses i venstre side i hullet i stellet over det forreste tandhjul. Bruger du choker?
Justeringsmuligheden ved styret/gaskablet er kun til at justere længden/sluppet på kablet. Husk at der skal være en smule frigang så du kan dreje styret uden at motoren stiger i omdrejninger.

Her er et billede mere: http://www.reocities.com/catpoopman/airfuel3.jpg
Måske er skruen faldet ud af holderen og ligger og roder rundt. Den virker dog stadig fint :-)

A) Jeg tjekker kæden og se om den stadig er stram. "Hvornår har du sidst synkroniseret karbunaderne" Den har været til et stort motoreftersyn, men ved ikke om dette er kontrolleret.

B) Hvis man følger gaskablet helt ned til karburatoren sidder der en arm, med en fjeder funktion. Her er der en skrue der kan justere på hvilepunktet for gaskablet. Det er denne skrue jeg har drejet på.
 
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Mit lille grisling projekt
« Svar #24 Dato: Oktober 10, 2014, 10:41:45 pm »

B) Hvis man følger gaskablet helt ned til karburatoren sidder der en arm, med en fjeder funktion. Her er der en skrue der kan justere på hvilepunktet for gaskablet. Det er denne skrue jeg har drejet på.

Det kan jeg ikke lige se for mig, men hvis det er skruen her i midten, har du jokket i spinaten. Det er netop til at synkronisere med.


Tomgangsskruen ser sådan her ud:


Den sidder fast lige under den forreste indsugning.



Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Mit lille grisling projekt
« Svar #25 Dato: Oktober 11, 2014, 06:33:56 pm »
Som du viser på billedet, så er det den skrue jeg har justeret blidt på. Nu kan jeg ikke tyde seriøsiteten i dit udtryk "jokket i spinaten".

Men efter at have kigget lidt på youtube kan jeg se, at det er bedst hvis de to karburatorer er synkroniseret.
Medmindre I mener det er noget jeg kan gøre selv/hjælp fra Jer, må jeg så tage den på værkstedet for at få den synkroniseret igen.

Men tak for dit indput

« Senest Redigeret: Oktober 11, 2014, 08:04:31 pm af VikingPowerSV »
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Mit lille grisling projekt
« Svar #26 Dato: Oktober 11, 2014, 10:02:10 pm »
Som du viser på billedet, så er det den skrue jeg har justeret blidt på. Nu kan jeg ikke tyde seriøsiteten i dit udtryk "jokket i spinaten".

Men efter at have kigget lidt på youtube kan jeg se, at det er bedst hvis de to karburatorer er synkroniseret.
Medmindre I mener det er noget jeg kan gøre selv/hjælp fra Jer, må jeg så tage den på værkstedet for at få den synkroniseret igen.

Men tak for dit indput

Den første skrue må du ikke justere på uden at ha instrumenter på indsugningen. Meld dig ind i PMC. De har værktøjet og en masse medlemmer der  gerne hjælper en ny perlegrusmekaniker med sin maskine.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Mit lille grisling projekt
« Svar #27 Dato: Oktober 12, 2014, 09:44:39 pm »
Det er et fint bud. Jeg ser på det.
Er dog stadig åben overfor andet hjælp.

Evt. blot lægge et øre til og høre om den er helt gal
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'