Forfatter Emne: Fjerne passager-grebet  (Læst 3320 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

V2 virgin

  • Gæst
Fjerne passager-grebet
« Dato: April 03, 2010, 06:50:58 pm »
Hej

Jeg vil gerne fjerne passager-grebet (men beholde selve sædet) på min SV650S, men det ser ud til, at grebet monteres på en måde, så det også fungerer som en slags beslag under passagersædet (der sidder to store bolte, der tilsyneladende holder et eller andet).

Findes der en fiks løsning på at holde alt på plads, hvis jeg gerne vil af med dette greb og hvis ja, hvor kan jeg købe det?

 

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Fjerne passager-grebet
« Svar #1 Dato: April 03, 2010, 07:04:35 pm »
Ja, nu har jeg jo en oldschool, så det er ikke sikkert det samme er muligt på de nye med sprøjt. Men den gang jeg fjernede mit håndtag kunne jeg blot tage de to bolte af (uden det hele faldt fra hinanden ;) ), fjerne håndtaget, sætte de to bolte i igen og så ellers ud og køre :) Mon ikke du kan det samme?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Fjerne passager-grebet
« Svar #2 Dato: April 03, 2010, 07:07:28 pm »
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Sv: Fjerne passager-grebet
« Svar #3 Dato: April 03, 2010, 07:13:32 pm »
som du også kan se af den tegning Mads har lagt ind. Er håndtaget en del af holderen til sædet! Hvis man køber en original sædeskal følger der et andet beslag med, så man kan tage håndtaget af, men beholde beslaget. Og samtidig undgå de to små huller der vil opstå når du fjerner håndtaget. Alternativt laver du selv et lillle beslag til at erstatte det originale..
kilosvin med div udstyr...

V2 virgin

  • Gæst
Sv: Fjerne passager-grebet
« Svar #4 Dato: April 03, 2010, 07:15:48 pm »
Ok, nu ligner det noget.

Jeg er imidlertid ikke interesseret i at fjerne sædet, så måske jeg kan finde de små beslag (inkl. sidestykkerne til at dække hullerne) i løs vægt. Det er da et forsøg værd.

Tak for hurtige svar D'herrer :-)






« Senest Redigeret: April 03, 2010, 07:18:38 pm af V2 virgin »

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Fjerne passager-grebet
« Svar #5 Dato: April 03, 2010, 07:52:48 pm »
som du også kan se af den tegning Mads har lagt ind. Er håndtaget en del af holderen til sædet!
Arh sorry - det overså jeg sgu fuldstændig...

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Fjerne passager-grebet
« Svar #6 Dato: April 04, 2010, 09:52:51 am »
Der var en der fandt det i en tilsvarende tråd.

Prøv at søge i forummet, det er ikke så længe siden...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: Fjerne passager-grebet
« Svar #7 Dato: April 04, 2010, 01:13:46 pm »
Hvordan får jer, der har fjernet håndtaget, MCen op på en baghjulsløfter? Jeg ville være hunde ræd for ikke at have noget at "holde godt fast i", når det er..
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Sv: Fjerne passager-grebet
« Svar #8 Dato: April 04, 2010, 01:35:38 pm »
Hvordan får jer, der har fjernet håndtaget, MCen op på en baghjulsløfter? Jeg ville være hunde ræd for ikke at have noget at "holde godt fast i", når det er..

Støtter den nærmest kun med en pegefinger-agtig indtil at gaflerne har fast - derefter løfter jeg bare :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Rasmus Mølgaard

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
    • Warfare Records
Sv: Fjerne passager-grebet
« Svar #9 Dato: April 04, 2010, 01:48:30 pm »
Hvordan får jer, der har fjernet håndtaget, MCen op på en baghjulsløfter? Jeg ville være hunde ræd for ikke at have noget at "holde godt fast i", når det er..
Jeg plejer at tage sæde/egoskal af og så holde fast i lukketøjet med venstre hånd, mens jeg sætter bukken på med højre. En SV'er vejer jo ikke alverden, så de kan man sagtens holde balancen med på den måde.

-K7-

  • Benjamin
  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 68
Sv: Fjerne passager-grebet
« Svar #10 Dato: April 04, 2010, 04:12:57 pm »
Hvordan får jer, der har fjernet håndtaget, MCen op på en baghjulsløfter? Jeg ville være hunde ræd for ikke at have noget at "holde godt fast i", når det er..

sætter noget under støttebenet så den står næsten lodret, og så behøver jeg slet ikke røre cyklen når jeg løfter.. og når man stille den drejer man jo bare forhjulet til venstre og stiller den ned på støtte benet igen, ret nemt  :thumbsup:

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Fjerne passager-grebet
« Svar #11 Dato: April 04, 2010, 04:23:55 pm »
Tager bare fat om "røven" den. Fire fingre ind mellem baglygterne, og tommelen ovenpå. intet problem.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

tasman7

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Sv: Fjerne passager-grebet
« Svar #12 Dato: April 04, 2010, 08:58:40 pm »
kan det ikke passe at man skal ha det greb på hvis man skal ha passager med??? jeg vil nu osse selv af med mit. men dovenskaben kalder tit på mig:-(
anyway, jeg ville bare lige høre ad.
AGV Dream Time 73/2500.... bedste hjelm der findes:-D

-K7-

  • Benjamin
  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 68
Sv: Fjerne passager-grebet
« Svar #13 Dato: April 04, 2010, 09:50:11 pm »
kan det ikke passe at man skal ha det greb på hvis man skal ha passager med??? jeg vil nu osse selv af med mit. men dovenskaben kalder tit på mig:-(
anyway, jeg ville bare lige høre ad.

tror sku ikke der er nogen lov om det eller noget???? de kan jo bare holde om én i stedet ;) men jeg kører nu altid med mit håndtag når jeg har folk med bagpå, det andet bliver man sku træt af..

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Sv: Fjerne passager-grebet
« Svar #14 Dato: April 05, 2010, 09:31:03 am »
kan det ikke passe at man skal ha det greb på hvis man skal ha passager med??? jeg vil nu osse selv af med mit. men dovenskaben kalder tit på mig:-(
anyway, jeg ville bare lige høre ad.

tror sku ikke der er nogen lov om det eller noget???? de kan jo bare holde om én i stedet ;) men jeg kører nu altid med mit håndtag når jeg har folk med bagpå, det andet bliver man sku træt af..
Det mener jeg også at have hørt, jeg har dog lige søgt færdselsloven igennem, og kan ikke finde noget under de relevante punkter, så det nok en and, eller noget der er blevet ændret. Så jeg tror ikke der findes regler om det. Ellers lyder det jo også lidt mærkeligt at der sælges originalt udstyr, til at fjerne håndtaget.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....