Forfatter Emne: Klarlak.  (Læst 1292 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Wolfdk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
Klarlak.
« Dato: Maj 07, 2011, 02:14:20 pm »
Hey folkens..

Lige et spørgsmål som jeg håber at i kan hjælpe mig med...

Jeg har fået lakeret alle plastdelene samt forgaffel på min dejlige grisling i en anden farve. Dette blev gjort i slutningen af Januar så den har nu haft en del tid til at hærde i men klar lakken virker stadigvæk "blød" på en eller anden måde, dermed mener jeg at den er meget let at ridse til forhold af den orginale klar lak.
Er det pga. miljø lovgivningen at lakken ikke er så hård og skal jeg polere den med noget bestemt for at hærde den mere eller hvad siger i??
Jeg har poleret den, 3 gange med Sonax nano nr. 1 til ny lak men syntes ikke at det gør nogen forskel.. :(

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Klarlak.
« Svar #1 Dato: Maj 07, 2011, 06:02:26 pm »
Har samme problem med lakken på min bil. Maleren siger det tager 3-4 måneder før den er 100% hærdet op. Specielt med de kuldegrader vi har haft.
Ved godt det sidste ikke rigtig vedrøre en mc ;-)
Men anyhow- han sagde jeg skulle polere den i løber af sommeren med 3M polermiddel, så ville den spille max! Så det er min plan ;-)
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Wolfdk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
Sv: Klarlak.
« Svar #2 Dato: Maj 07, 2011, 08:21:04 pm »
Godt så.. Jeg giver det lige en måneds tid endnu også en gang 3M polering..håber det hjælper  :)

Men takker mange gange for svaret   :thumbsup: