Forfatter Emne: FA. MOTO-SPORT  (Læst 44151 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
FA. MOTO-SPORT
« Dato: April 12, 2005, 11:10:02 pm »
Her følger min erfaring med FA. Moto-Sport.

Da jeg i 2004 besluttede mig for at jeg skulle have en ny MC havde jeg fra begyndelsen et godt øje til SV-650S. Fra det øjeblik jeg satte mine ben i Ib's (ejeren) forretning blev jeg mødt med en venlighed og oprigtighed man skal lede længe efter.

Ib trak en maskine frem og lod mig sidde op på den mens han holdt så jeg kunne danne mig et indtryk af kørestillingen - og han tilbød sågar at jeg kunne komme forbi dagen efter og prøve hans egen SV650. Dette tilbud kunne jeg selvfølgelig ikke sige nej til og jeg endte med at købe min maskine hos Ib. (Leveret på under 1 uge selvom han ikke havde maskinen hjemme).

Når man kommer hos Fa. Moto-sport er det nærmest reglen at Ib giver dig en følelse af at butikken udelukkende eksisterer for at servicere lige netop dig. Du kan være sikker på at Ib gør alt i sin magt for at du går der fra glad og tilfreds. Dertil kommer at man får en kompetent vejledning og service til en rimelig pris (Jeg gav 1179,- for 1000km service).

FA. Moto-Sport er autoriseret Suzuki forhandler og har FUCHS testbænk hvis du skal have maskinen dysset om eller lavet et remap.

Her finder du FA. Moto-Sport

http://www.famoto-sport.dk/Forretning/Forretning.htm

Så vidt jeg ved har Ib en K5 model som prøvecykel i år - Så hvis du lurer på om det er sådan en, der skal være din næste cykel så kig forbi - du bliver ikke skuffet.  :wink:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Anonymous

  • Gæst
FA. MOTO-SPORT
« Svar #1 Dato: April 14, 2005, 08:32:08 pm »
Jeg har også kun "plusser" til FA. moto-sport.
købte maskinen der sidste år, og har fået lavet service og en enkelt
rep. (oliespild) det har været ok hver gang.... :D

JP

  • Gæst
F.A Moto
« Svar #2 Dato: April 26, 2005, 08:47:06 pm »
Mine erfaringer med Ib og Co. er kun positive.
Jeg købte min SV650S K4 sidste forår og efter 1.gang service og vinteropbevaring incl. olieskift er jeg stadig meget tilfreds.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
FA. MOTO-SPORT
« Svar #3 Dato: Maj 20, 2005, 09:27:09 pm »
Jeg har her i eftermiddags hentet cyklen fra 6000 km service hos FA.

Lad mig starte med at sige FCK den kører godt nu :D Man kan mærke der er justeret så mange småting at det virker som en helt anden cykel. Det hele virker bare meget strammere og harmonisk. Jeg har svært ved at beskrive det bedre end at de forskellige dele nu går op i en højere enhed.

Jeg havde egentlig lært at leve med at cyklen dykkede ret voldsomt hvis jeg lukkede for hurtigt for gassen, og også omvendt - der var bare et meget lille område på rullen hvor den startede med at tage fat. Det kunne godt gøre langsomme sving og rundkørsler til en noget blandet fornøjelse. Og n00b som jeg er troede jeg jo at det nok bare var den berømte V2 motorbremse... (Faktisk troede en af instruktørerne på DMC bronzekurset også at jeg havde brugt forbremsen under en af bagbremsemanøvrerne da den havde dykket så meget :?)

Men nej, sådan behøver det ikke være :) Rullen og koblingspunktet er justeret så det passer langt bedre sammen så man ikke ligger og hugger ved bykørsel. Det havde jeg ikke lige regnet med de ville pille ved. Eller at man kunne få det til at virke så godt.

Og jeg ved virkelig ikke hvad de har gjort ved gearene, men ... smæk-smæk-smæk, de ryger bare alt for præcist i med faste klik.

Og der var også nogle andre lidt underlige ... klik, smårystelser, ved ikke helt hvordan jeg skal beskrive det ... i styret ved lidt nedlægning som også er væk.

Generelt alt som jeg var blevet lidt bekymret over og mere som jeg ikke vidste var galt er rettet.

Jeg kan ikke sige jeg mærkede forskel ved 1000 km service hos Enghave, men det her er så tydeligt både i sving, i langsom bytrafik og i lyskryds. Det er i hvert fald ikke bare et eftersyn der er foretaget, den er helt klart justeret til hvordan den skulle have været fra starten!

De første par kilometer fattede jeg virkelig ikke at det her var min cykel og jeg sad bare med et kæmpe smørret grin på fjæset.

Og bagefter følte jeg mig lidt snydt for en endnu bedre oplevelse af de første 6458 km ;)

20 røde skamroser til FA :) 1250 kroner godt givet ud.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Peter K

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
FA. MOTO-SPORT
« Svar #4 Dato: August 23, 2005, 11:10:46 am »
Jeg kan kun tilslutte mig den udpræget rosende omtale af FA. Moto-Sport.

Da jeg i foråret 2004 besluttede mig for at tage MC kort og efterfølgende køb af ny MC + alt udstyret i en alder af 36 år, var jeg heldig at kigge forbi Brønshøj. Som der tidligere er skrevet har de en unik service hvor man føler sig i centrum og er hjælpsomme, giver en novice som mig en saglig rådgivning. Man føler med det samme at de ikke bare er ude på at score omsætning, men lægger mere vægt på at kunden får det rigtige.

De har nu lavet 1.000 og 6.000 km service, begge gange til stor tilfredshed og små 1.000 kr. pr. gang er i orden.

Konklusion, så længe jeg har Suzuki har FA. Moto-Sport en kunde, det skal der ikke herske nogen tvivl om

 :D  :D  :D  :D  :D  :D
Yamaha FZ6-S, 06, sort, Akrapovic titan potter  - Tidligere ejer af en blå SV650s K4

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
FA. MOTO-SPORT
« Svar #5 Dato: Februar 16, 2006, 09:52:15 am »
Jeg var med konen nede i Fa. Moto-Sport et par gange her i løbet af ugen. Vi bor ellers noget tættere på Enghave, men for det først kunne IB levere en SV650S (06) med underkåbe og diverse ekstra ting ca. 600,- billigere end Enghave. Oveni er man som kunde helt i centrum og Fa. tager al den tid til én, som man har brug for - i modsætning til Enghave, der flere gange har virket lidt overfladiske (Ellers helller ikke andet at udsætte på dem).
Nu glæder vi os så bare til at se om Ib og co. fortsætter linjen til servicen...og indtil da, kan jeg kun give dem de bedste anbefalinger.
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
FA rules
« Svar #6 Dato: Marts 28, 2006, 11:03:38 pm »
Jeg har handlet min "nye" brugte (kun 9 mdr / 2700Km) Sv1000N privat, mens den stod til vinteropbevaring hos Ib & Co.

Jeg har oplevet samme imødekommenhed, de har rådgivet mig godt og installeret en lækker alarm, så jeg undgår alle de låse mv. Der er tid til kunderne, og man får ikke et "hurtigt svar" på spørgsmål: Den mindste tvivl bliver undersøgt inden svaret gives. Jeg skal helt sikkert være "stamkunde".
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: FA rules
« Svar #7 Dato: Marts 29, 2006, 10:29:41 am »
Citat fra: Finkster
Jeg har handlet min "nye" brugte (kun 9 mdr / 2700Km) Sv1000N privat, mens den stod til vinteropbevaring hos Ib & Co.

Jeg har oplevet samme imødekommenhed, de har rådgivet mig godt og installeret en lækker alarm, så jeg undgår alle de låse mv. Der er tid til kunderne, og man får ikke et "hurtigt svar" på spørgsmål: Den mindste tvivl bliver undersøgt inden svaret gives. Jeg skal helt sikkert være "stamkunde".


Lidt off-topic - har du en garage? Ellers vil jeg nok råde dig til at købe en stor kædelås som du kan låse til et jordanker eller noget andet fastmonteret (lygtepæl).  En alarm er da rar at have, men det er jo ikke særligt besværligt at fjerne cyklen af den grund.

Ellers tilykke med cyklen!!  :wink:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
FA. MOTO-SPORT
« Svar #8 Dato: Marts 29, 2006, 11:19:26 am »
Havde min SV650S K3 til 18.000km service - også kun rosende ord fra min side, de var flinke og rare - ingen problemer dér!!

Sååå, til dem!
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Rubin

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: FA. MOTO-SPORT
« Svar #9 Dato: Juli 26, 2006, 06:30:43 pm »
Ingen tvivl her. De er flinke og rare, og giver sig tid til een.

Men, de sjusker lidt vel meget.

Ifm. 18000 service fik jeg monteret en scottoiler. Slangen med smørestudsen faldt af på vej hjem.

Da slavecylinderen til koblingen røg, blev der skiftet en pakning to gange, og først tredie besøg gav anledning til en ny slavecylinder.
Garantisag, men alligevel tre besøg.

Og så lige mit 24000 service, ja det så nogen af jer resultatet af på havnen i Roskilde i aftes: Jeg spulede lige havnen med grøn kølervæske pga. et spændebånd der ikke var spændt.
Den sidste smutter har jeg ikke reklameret over endnu, men jeg er sikker på at de klarer det fluks, og med lidt røde ører. (Frisk kølervæske frem for det postevand vi måtte hælde på i nødens stund)

Det er måske bare lige de sidste detaljer der mangler, for det er rart at komme derinde, og så kan man jo spekulere i, om de også synes at det er hyggeligt at have det renderi af mig, eller det er et vink med en vognstang om at jeg bør finde et andet værksted :?:

Edit 23.08.06: Nå, så fik jeg en opringning af Ib, der først nu har hørt om kølervæske-stuntet.
Ib beklagede de smuttere der havde været, og lovede mig en kompensation i fald at jeg stadig havde lyst til at besøge dem.

Det er dansk der er til at forstå, og forholde sig til, så jeg nulstiller mine negative indtryk, og prøver igen.

Hmm. hvorfor vil mit mistænksomme jydegen ikke slippe tanken om, at Ib har set denne tråd. Nå det er jo også ligegyldigt  :wink:

Edit 18.10.06: Så var der lige et 30.000 service.
Snorlige, og SVinet tillige vasket og vokset :respekt:
« Senest Redigeret: Oktober 18, 2006, 10:51:51 am af Rubin »
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

Snigerdyret

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
Re: FA. MOTO-SPORT
« Svar #10 Dato: Juli 27, 2006, 08:36:36 am »
Citér
Det er måske bare lige de sidste detaljer der mangler, for det er rart at komme derinde, og så kan man jo spekulere i, om de også synes at det er hyggeligt at have det renderi af mig, eller det er et vink med en vognstang om at jeg bør finde et andet værksted
Jeg købte min SV-650 SK5 hos FA-MOTO Sport, og jeg har været udmærket tilfreds med deres service (og egentlig også deres priser) - men jeg ville blive ked af at skulle derind alt for ofte, så Rubins oplevelse vil jeg have i baghovedet...

EDIT 16.11.2006 Har læst Rubins ændringer. De er også værd at have i tankerne...
« Senest Redigeret: November 16, 2006, 08:34:43 am af Snigerdyret »
Immer mit den einfachsten Beispielen anfangen

Rubin

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 573
Re: FA. MOTO-SPORT
« Svar #11 Dato: August 23, 2006, 12:51:58 pm »
Skal lige have trukket tråden "op", idet jeg har lavet lidt edit i mit forrige indlæg.
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

chooyu

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 5
Re: FA. MOTO-SPORT
« Svar #12 Dato: November 14, 2006, 10:15:40 pm »
...Endnu én der tilslutter mig stor tilfredshed med FA Moto-sport. Super betjening, super service og super fleksibilitet. Kan kun anbefale dem herfra.

SWínger

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Re: FA. MOTO-SPORT
« Svar #13 Dato: Januar 16, 2007, 09:52:08 pm »
Jeg kan også kun tilslutte mig de positive ord omkring Ib, hans butik og ikke mindst de to flinke sønner :P

KingGlostrup

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 9
Re: FA. MOTO-SPORT
« Svar #14 Dato: Februar 21, 2007, 12:25:54 pm »
Jeg kan kun tilslutte mig den udpræget rosende omtale af FA. Moto-Sport.

Da jeg i foråret 2004 besluttede mig for at tage MC kort og efterfølgende køb af ny MC + alt udstyret i en alder af 36 år, var jeg heldig at kigge forbi Brønshøj. Som der tidligere er skrevet har de en unik service hvor man føler sig i centrum og er hjælpsomme, giver en novice som mig en saglig rådgivning. Man føler med det samme at de ikke bare er ude på at score omsætning, men lægger mere vægt på at kunden får det rigtige.

De har nu lavet 1.000 og 6.000 km service, begge gange til stor tilfredshed og små 1.000 kr. pr. gang er i orden.

Konklusion, så længe jeg har Suzuki har FA. Moto-Sport en kunde, det skal der ikke herske nogen tvivl om

 :D  :D  :D  :D  :D  :D

Så lige den her.

Jeg gav 2200 kr for et 1000 km eftersyn hos samme ?

Så er det at man føler sig en smule forundret.

Ringede til Enghave for at høre om de gav fastpris, det gjorde de ikke, men man skulle forvente en ca. pris på 1200 kr.

Så jeg ved sgu ikke hvor positiv jeg vil være.

Mvh KG