Forfatter Emne: Se Hinanden - MC/Bil kampagne  (Læst 1454 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Se Hinanden - MC/Bil kampagne
« Dato: September 23, 2010, 04:58:23 pm »
Godt initiativ:

Se hinanden skal skabe bedre sikkerhed for motorcyklisterne på vejene. Både motorcyklister og bilister skal holde bedre øje og tage mere hensyn til hinanden.
http://www.sehinanden.dk
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Se Hinanden - MC/Bil kampagne
« Svar #1 Dato: September 23, 2010, 05:43:15 pm »
Godt initiativ:

Ja, men hold da kæft en !#"%&%&¤ hjemmeside!

Eks:
http://www.sehinanden.dk/de-typiske-mc-ulykker/ulykkestype-4.aspx

Citér
Hvad kan du gøre?

Som motorcyklist: Gør dig mere synlig med stærkere lygter og reflekser. Sæt desuden farten ned, hvis du kører for stærkt og ser en bil komme ud mod den vej, du kører på.

Nå ja, for vi må jo godt køre med Xenon og langt lys, og vi kører altid for stærkt.  :hand: :whatever: :puke:

Historien i mit link er iøvrigt pisse ringe beskrevet, og stemmer ikke overens med tegningen. Eller også fatter jeg bare hat.

Desuden er "Noget af turen er et langt lige stykke på hovedvejen. Det er lidt kedeligt, men det giver mulighed for at komme op i fart." noget pis at fyrre af. De har lige skrevet at han kører SV1000, så kan ikke tage mange lyskryds at passere 80 eller 120km/t hvis man skulle ønske dét. Han skal dreje, så han kører jo nok ikke 90 i svinget. AARGH! Jeg bliver idiot! Vil fise hjem og tage mig en lur! Straks når jeg har krudtet Madam Blå lidt af, den sodne raket   :whipped:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Se Hinanden - MC/Bil kampagne
« Svar #2 Dato: September 23, 2010, 06:59:29 pm »
:lmao: :lmao: :lmao: Jo der er lidt 'huller i suppen' - men initiativet syntes jeg er godt. Tvivler desværre på, at de billister der virkelig burde læse dette, og forstå pointen, nogensinde vil finde frem til denne side. Anyway, kører man som om alle på 4 hjul er ude på at slå en ihjel, så har man en chance  :angel:
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Sv: Se Hinanden - MC/Bil kampagne
« Svar #3 Dato: September 24, 2010, 08:20:19 am »
nåh det var så agumentet for at købe en cruser eller en gold ving med de obligatoriske 4-10 extralygter :?, det kan også blive for kedeligt.
Det er altid det samme de har fokus på. skide være med det altid går ud over mc-listerne de kører jo med hovedet under armen. :tie:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

futte

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
Sv: Se Hinanden - MC/Bil kampagne
« Svar #4 Dato: September 24, 2010, 05:10:52 pm »
Sidder med en masse jeg godt vil ud med når nu jeg ser det her indlæg, ved det kan gi "klø" men syns stadig jeg lige vil "skyde" min kommentar  :wink:

Jeg vil starte med at fortælle at jeg BESTEMT ikke er ham der køre "morfar kørsel" når jeg er ude på min Mc.
Og self kan det os let gå galt for mig.
Til dagligt sidder jeg som lastbilchauffør og med den baggrund har jeg en lidt anden mening en de fleste tror jeg  :wink:

Er i klar over at en lastbil har så store blinde vinkler at der kan gemme sig en lastbil i dem, og at de faktisk er stort set lige så store i en personbil. Måske er jeg naiv men jeg TROR bare ikke på at der er nogen der kan sidde i sin bil og tænke "Den mc køre som en gal HAN SKAL DØ"..........
Jeg vil bestemt ikke ha den på nakken at jeg bevist har kørt en ned pga hans kørsel.
På vejene ser jeg DAGLIGT folk på mc der plasere lige i de blinde vinkler.... Lige bag V baghjul i læ af hjørnestolpen på bilen, og godt tæt så spejelene skal se om hjørner for at se mcén.

Eller komer med 150+ bag fra, blæsendende forbi så billisten ikke har en chance for at nå at reagere hvis han skal dreje til venstre.

Jeg kunne blive ved.
Hver gang jeg ser det sidder jeg og tænker "bare ikke han blander nogen ind i det NÅR det går galt"

Jeg er helt med på at det Langt de fleste gange er billisten der ikke overholder reglerne, så det går galt.
Men jeg syns ærligtalt vi lige skulle feje for egen dør før vi kommer med påstande om at billisterne køre som det passer dem og bare køre os ned med vilje.....................Og de fleste af os sætter jo os sig i en bil en gang i mellem.

Jeg syns det er et godt initiv, om det skule ha været lavet på en anden måde eller ej har jeg ikke lige den store mening om.
Men som jeg lige ser det har vi stort set kun 3 problemer i trafikken.

1 vi på mc køre til tider ALT for stærkt..... Inklusiv mig selv.
2 vi får ikke øjenkontakt med de andre i trafiken der kan være farlige for os.
3 alle holder 100% på sin ret uden at tænke over at det måske er en selv der er den "bløde" i trafikken.

Håber ikke jag får alt for mange op i det røde hehe
Men lige min mening  :wink:

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Se Hinanden - MC/Bil kampagne
« Svar #5 Dato: September 24, 2010, 10:29:17 pm »
Godt indlæg. Vi må tørre øjnene, eller slippe gassen.
I :orkester:
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Sv: Se Hinanden - MC/Bil kampagne
« Svar #6 Dato: September 30, 2010, 01:02:26 am »
Jeg synes sådan set at siden er meget god.. Problemet er blot, at ingen billister nogensinde vil gå ind på den. Det kunne være en rigtig god ide hvis de tog brugernes informationer og lavede nogle reklamefilm hvor folk blev præsenteret for en ulykke i deres nærområde, for på den måde at gøre opmærksom på problematikken.

Jeg synes også at siden, i modsætning til flere andre kampagner, er rimeligt fair hvad angår motorcyklers hastighed.
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Sv: Se Hinanden - MC/Bil kampagne
« Svar #7 Dato: Oktober 05, 2010, 01:21:06 pm »
en kampange om at se hinanden burde starte i starten af marts så de bliver opmærksom på vi kommer på vejene igen.
der er altid mange ulykker i starten af sæsonen fordi alle med en lygte jo altid er en 45, så der er jo god tid til at krydse vejen.
+20 km/t gør der ikke nemmere at bedømme afstanden  (med fatale følger for begge parter.)
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Se Hinanden - MC/Bil kampagne
« Svar #8 Dato: Oktober 05, 2010, 05:26:42 pm »
der er altid mange ulykker i starten af sæsonen fordi alle med en lygte jo altid er en 45, så der er jo god tid til at krydse vejen.
Jeg læste på et tidspunkt et forslag om, at knallerter og lignende burde køre med gult lys og alle derover med hvidt. Det kunne måske hjælpe lidt på problemet.
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S