Forfatter Emne: Bikx røget i gabestokken  (Læst 7765 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Bikx røget i gabestokken
« Dato: Juni 17, 2009, 11:18:04 am »
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/bikx/

For de uindviede, så kan jeg lige fortælle at firmaer ryger på denne side når de ikke følger afgørelsen fra Forbrugerklagenævnet.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Bikx røget i gabestokken
« Svar #1 Dato: Juni 17, 2009, 12:56:35 pm »
Ja, og det er MC 4 U også: http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/afgor/39/

Værsgo' at betale 500,- i godtgørelse for forhøjet olieforbrug på en gong-gong, der ikke har fået et service i 1½ år. Som om det ville gøre en forskel??  :lmao:
Anyway, så er det jo nok mest de 4700,- i sagsomkostninger, der rigtig kan mærkes...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Bikx røget i gabestokken
« Svar #2 Dato: Juni 17, 2009, 04:55:25 pm »
"Anyway, så er det jo nok mest de 4700,- i sagsomkostninger, der rigtig kan mærkes..."

Det er jo næsten hvad en ny MC4U "motorcykel" koster...  :rolleyes: :lmao:
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Bikx røget i gabestokken
« Svar #3 Dato: Juni 18, 2009, 02:30:20 pm »
"Anyway, så er det jo nok mest de 4700,- i sagsomkostninger, der rigtig kan mærkes..."

Det er jo næsten hvad en ny MC4U "motorcykel" koster...  :rolleyes: :lmao:
Ja, det er jo nok derfor han ikke efterlever nævnets afgørelse...   Hov! Ny smiley: =>  :rant:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Bikx røget i gabestokken
« Svar #4 Dato: Juni 25, 2009, 07:02:01 am »
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/bikx/

For de uindviede, så kan jeg lige fortælle at firmaer ryger på denne side når de ikke følger afgørelsen fra Forbrugerklagenævnet.

Det passer faktisk ikke helt. Prøv at nærlæs sagen om BikX - de er sådan set ikke blevet pålagt noget, og har derfor heller ikke undladt at følge en afgørelse.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Bikx røget i gabestokken
« Svar #5 Dato: Juni 25, 2009, 08:36:14 am »
Det passer faktisk ikke helt. Prøv at nærlæs sagen om BikX - de er sådan set ikke blevet pålagt noget, og har derfor heller ikke undladt at følge en afgørelse.

Okay? Hvad så med "Indklagede, Bikx ApS., skal inden 30 dage fra dato til klageren betale 30.000 kr. samt rente heraf efter renteloven fra den 29. oktober 2007, til betaling sker mod udlevering af motorcykel." Det er en snørklet måde at skrive det på, men det der står er handlen skal gå tilbage - køber skal have sine penge (+ renter) og BikX skal have cyklen. Det må man så gå ud fra ikke er blevet fulgt.
« Senest Redigeret: Juni 25, 2009, 08:46:38 am af Smølfen »
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Bikx røget i gabestokken
« Svar #6 Dato: Juni 27, 2009, 07:42:26 pm »
Nå for fanden - jeg har sgu da sovet der...  :club:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!