Forfatter Emne: Jeg er vel næppe den eneste herinde det er sket for så...  (Læst 2297 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Jeg er vel næppe den eneste herinde det er sket for så...
« Dato: September 13, 2012, 11:46:31 am »
Erfaringer med kravebensbrud? Der er nu gået 5 uger og for satan det kribler i højre håndled, ja til at bruge gassen altså  :mrgreen:

Jeg har hørt om folk der har kørt igen allerede efter 2 uger men jeg ville gerne være lidt tålmodig, gider ikke efterfølgende problemer med skulderen. Da det er den venstre skulder bør man vel kunne starte igen lidt tidligere da den arm ikke er helt så vigtig, vil nødig vente 3 måneder da sæsonen så mere eller mindre er slut  :(

Overvejede nemlig lidt at trille en stille tur til Roskilde Havn i dag da vejret er fint, hvor hurtigt var i andre der har prøvet det på cyklen igen efter en lignende skade?

Skal siges den stadig er øm men at jeg næsten kan hæve den i de forskellige vinkler som før uden de store problemer, er det bare og springe ud i det og se hvordan det går?
GSX-R 600 K7

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Jeg er vel næppe den eneste herinde det er sket for så...
« Svar #1 Dato: September 13, 2012, 11:51:36 am »
..er det ikke bare at tage en lille tur rundt i nabolaget og så om du magter at styre uden problemer...hvis alle lamper lyser grønt er det vel bare at komme afsted !  [afro|
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Jeg er vel næppe den eneste herinde det er sket for så...
« Svar #2 Dato: September 13, 2012, 12:20:10 pm »
Som din læge sikkert har sagt, må den bruges til smertegrænsen. Efter 5 uger er der godt og vel 50% styrke opnået i knoglen, så hvis du tager det roligt og lader være med at hænge for meget over styret, skulle der ikke være noget problem.

En god idé er at tage et par milde smertestillende inden du kører afsted - så sidder du ikke og spænder i skuldre og nakke, som kan koste nattesøvnen flere dage...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Jeg er vel næppe den eneste herinde det er sket for så...
« Svar #3 Dato: September 13, 2012, 01:34:48 pm »
Lyder fornuftigt. En kort tur til ikea tåstrup hvor vi mødes, så kan jeg vurdere der om jeg triller hjem igen eller tager med til Roskilde Havn, skal da lige huske et par piller inden.

Glæder mig, næsten ligesom at få endnu en sæson start selvom sving ture nok hellere må vente til næste år  :lol:
GSX-R 600 K7

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Jeg er vel næppe den eneste herinde det er sket for så...
« Svar #4 Dato: September 13, 2012, 05:55:27 pm »
Det er sq også noget forbandet noget det kraveben... Tror stadigvæk at min tur som knægt hvor jeg brækkede det på et episk BMX-hop er nr. 1 over de mest smertefulde ting jeg har lavet.

God vind på turen og fortsat god bedring  8)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Jeg er vel næppe den eneste herinde det er sket for så...
« Svar #5 Dato: September 13, 2012, 09:28:48 pm »
Jeg har haft brækket det en gang på hver side.

Første gang da jeg var 15, og jeg var igang med at køre Motocross efter 3 uger, som resulterede i at det helede forkert. Der blev skåret op og fjernet et stort stykke knogle, som betød 7 mdr stilstand for fysisk aktivitet før det var groet færdigt sammen.

Anden gang tog jeg det roligt i 8 uger som doktormanden sagde, og det helede lige så fint.  :D

Har ingen mén af det idag.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Jeg er vel næppe den eneste herinde det er sket for så...
« Svar #6 Dato: September 13, 2012, 09:51:29 pm »
Skod svag knogle, man skulle da mene evolutionen ville rette den fejl over tiden  :D

Gik i øvrigt fint, satme lækkert at køre igen. Tog dog motorvejen fra tåstrup til roskilde mens de andre kørte af de snoede veje.
GSX-R 600 K7