Forfatter Emne: Sorte potter til kilosvin  (Læst 2637 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Sorte potter til kilosvin
« Dato: August 17, 2009, 11:43:34 am »
Så har man endelig fået mulighed for at få et par nye potter på cyklen og så siger min forhandler at hvis jeg vælger Ixil, så er der ingen garanti eftersom de ikke kan holde til et kilosvins rystelser osv :thumbsdown:. Nå hvad kan vi så finde der er sort og passer? Jo Yoshimura burde holde (burde... :brok:)

Er der nogen med et godt bud?
Drengerøve har ingen alder!!

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Sorte potter til kilosvin
« Svar #1 Dato: August 17, 2009, 02:59:10 pm »
De sorte Ixil er vist lavet af titanium med en eller anden sort kappe på, så dem ville jeg ikke være bange for at tage. Der er flere som kører med dem herinde, så der burde være nogen som kan svare dig mere specifikt end mig.

Hvis han havde advaret mod kulfiber potter kunne jeg forstå det, for de er en smule mere sarte.

Jeg kører selv med Akrapovic Titanium på gadecyklen og samme mærke bare i Carbon på banefRæseren...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Sorte potter til kilosvin
« Svar #2 Dato: August 17, 2009, 03:11:04 pm »
Du kan også købe et par Ixil Carbon Oval (COV) og pille klisternmærket af. Dem har Stevns herindefra og hans holder FINT og lyder perfekt. Han købte dem direkte fra Brian v. Ixil (http://www.ixilsilencers.co.uk/) for noget der lignede 3.500 + forsendelse.

Dem ville jeg varmt anbefale!

::EDIT::

Det er forresten anden sæson han kører med dem nu uden problemer...
« Senest Redigeret: August 17, 2009, 03:13:02 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Re: Sorte potter til kilosvin
« Svar #3 Dato: August 17, 2009, 03:22:58 pm »
Allans MC i Hillerød har haft 3 reklamationer på Ixil potter til Kilosvin og importøren vil ikke længere dække fremtidige reklamationer.

Måske skal jeg bare selv bestille dem der, hvor I foreslår og i tilfælde af problemer reklamere der....

Det kunne måske være en løsning
Drengerøve har ingen alder!!

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Sorte potter til kilosvin
« Svar #4 Dato: August 17, 2009, 04:06:29 pm »
Allans MC i Hillerød har haft 3 reklamationer på Ixil potter til Kilosvin og importøren vil ikke længere dække fremtidige reklamationer.

Importøren kan - undskyld mit franske - holde sin kæft, og leve op til sit ansvar og tage sig af reklamationssager. Så må de give pengene tilbage!
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Sorte potter til kilosvin
« Svar #5 Dato: August 17, 2009, 06:50:55 pm »
Måske skal jeg bare selv bestille dem der, hvor I foreslår og i tilfælde af problemer reklamere der....

Man kan montere dem selv - det er 4 bolte pr. potte og når du bestiller dem i UK har du ikke problemer med told og moms da det er indenfor EU. Prisen i UK er garanteret også billiger end der i DK.

Jeg ville ikke tænke så meget over det... Stevns potter holder og han sparer ikke på gassen... Det er bevis nok for mig - i hvert fald til den pris!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Re: Sorte potter til kilosvin
« Svar #6 Dato: August 18, 2009, 08:49:46 pm »
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=12611.0
ham her har kørt med dem meget kort tid... de er da for fede
Dennis

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Sorte potter til kilosvin
« Svar #7 Dato: August 18, 2009, 11:54:11 pm »
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8743.0

Har selv købt (en anden model) der, og Brian yder tydeligvis god service.
Husk blot at spændebåndene rundt om potterne ikke må være alt for stramme, hvis det er `bolt on`carbon.
Og når man kører 2cyl. generelt, så revner både rustfrit og alu med tiden - sådan er det bare !
Mine potter er monteret med spændebånd på forrørene, og potterne hænger i et rustfrit beslag med 2 stk. 8mm bolte.
Første forsøg på beslag i alu revnede, og de nuværende kraftigere i rustfri revner sikkert osse med tiden pga. vibrationerne  :hand:

Og ? - så laver jeg bare nogle nye, og køber noget mere blå skruesikring...

Ixil er ok for mig, og du kan godt handle lidt med Brian  :thumbsup:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Halken

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 39
Re: Sorte potter til kilosvin
« Svar #8 Dato: August 19, 2009, 03:24:35 pm »
Jeg købte et sæt Ixil Carbono og kan ikke anbefale dem.

Der gik ca 2-3 måneder hvorefter den sorte maling på spændbåndene begyndte at skalde af.
Endeproppen er boltet fast med vist nok 6 bolte. Efter de/genmontering af db-killere en enkelt gang, var  gevindet mistænkeligt trægt(også efter kobberfedt) og skruen faldt ud med tiden.

Fik dem returneret efter længere tids debatering med levearndør og køre nu med Devil Magnum, Carbon. Kvaliteten viker noget bedre.   
Scorpio SRI-900 med GPS tracker...samt stump genstand lige ved hånden...

Ulvehaar

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 304
Re: Sorte potter til kilosvin
« Svar #9 Dato: August 19, 2009, 04:11:49 pm »
Jeg kører selv med Blueflame, og kan varmt anbefale dem. De lyder fænomenalt, og finishen er god. Der er lidt lang leveringstid, da de fremstiller på bestilling.

http://www.blueflameperformance.com/bprod.php?makeid=10&modelid=235&pageid=5&finishid=satin

De kan også fås i andre finish, men nu skrev du jo sort. Prisen variere lidt alt efter model, jeg gav ca. 5000,- inkl. levering for mine.

PS. Du kan selv bestemme længden på potterne.

Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Re: Sorte potter til kilosvin
« Svar #10 Dato: August 19, 2009, 04:24:56 pm »
Jeg kører selv med Blueflame, og kan varmt anbefale dem. De lyder fænomenalt, og finishen er god. Der er lidt lang leveringstid, da de fremstiller på bestilling.

http://www.blueflameperformance.com/bprod.php?makeid=10&modelid=235&pageid=5&finishid=satin

De kan også fås i andre finish, men nu skrev du jo sort. Prisen variere lidt alt efter model, jeg gav ca. 5000,- inkl. levering for mine.

PS. Du kan selv bestemme længden på potterne.



De er godt nok fede - de kommer da lige øverst på listen
Drengerøve har ingen alder!!

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Sorte potter til kilosvin
« Svar #11 Dato: August 25, 2009, 03:14:43 pm »
Holeshot... Det larmer og ser lækkert ud...  :D Tjek evt. Gud's motorcykel ud...

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Re: Sorte potter til kilosvin
« Svar #12 Dato: August 25, 2009, 03:30:22 pm »
Holeshot... Det larmer og ser lækkert ud...  :D Tjek evt. Gud's motorcykel ud...

Ser rigtigt fede ud - tak Majse

Ixil har endelig fundet ud af at de stadig kan levere til SV1000.

Det er en forsikringssag, så jeg skal lige se hvad min forhandler finder frem til.
Drengerøve har ingen alder!!