Forfatter Emne: shoei multitec  (Læst 2457 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

mcbundy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
shoei multitec
« Dato: Januar 27, 2008, 08:36:03 am »
hej alle sammen...jeg skal have mig en ny hjelm inden sæsonen starter og er faldet over en shoei multitec
kender i noget til denne hjelm ?
jeg har aldrig haft en flip op hjelm før og er i tvivl om den er sikker som en alm full face hjelm.
grunden til jeg gerne vil have denne hjelm er at den sidder helt vildt godt på knolden bla.fordi det er den første hjelm jeg har prøvet hvor der er plads til brillerne.
under tilpasningen ...hvor meget skal man regne med den udvider sig ( hvis den gør det )

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: shoei multitec
« Svar #1 Dato: Januar 27, 2008, 12:34:16 pm »
En af mine kammerater bruger en flip-up fra Schubert... Han bruger også kørebriller og er virkeligt glad for den. Af en eller anden grund vil han dog gerne tilbage til full-face. Jeg har selv deres XR-1000 TC5. Den kan jeg også kun varmt anbefale. Har dog ikke prøvet den med briller.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: shoei multitec
« Svar #2 Dato: Januar 27, 2008, 06:47:12 pm »
hej alle sammen...jeg skal have mig en ny hjelm inden sæsonen starter og er faldet over en shoei multitec
kender i noget til denne hjelm ?
jeg har aldrig haft en flip op hjelm før og er i tvivl om den er sikker som en alm full face hjelm.
grunden til jeg gerne vil have denne hjelm er at den sidder helt vildt godt på knolden bla.fordi det er den første hjelm jeg har prøvet hvor der er plads til brillerne.
under tilpasningen ...hvor meget skal man regne med den udvider sig ( hvis den gør det )

Flip op hjelm er ikke lige så sikker som en full face.. Det giver næsten sig selv. Der er lavet brud på den og dermed er den mindre sikker.. Og det er lige meget om det er shoei, Caberg, schubert... Det er ens for den slags hjelme.
Skal det være en flip op hjelm vil jeg anbefale dig at prøve en Schubert da den også er ekstra støjsvag. Flip op hjelme larmer mere, men schubert går meget op i at de skal være støjsvage.. Og den har også plads til at du kan have dine briller på og samtidigt med slå solbrillen ned foran. Det er en god hjelm hvis man vælger flip op.

Med hensyn til om den giver sig.. JA, det gør den. Så når du køber hjelm, så skal den sidde så stramt at du føler det næsten er ubehageligt. Den vil give sig... Men igen som skrevet så tit før.. Det er kun dig selv som kan beslutte hvor stramt den sidder.. Det er svært for en salgsekspedient at vejlede hvornår den er for løs.. Men et godt råd er at tage hjelmen på.. få en kammerat eller ekspedienten til at holde godt fast på hjelmen og drej så hovedet indeni.. Hvis dit hoved kan dreje, så er den for løs.. følger din hud med, er den stram.. men om den er for stram eller måske kan blive lidt strammer, det er din hovedform der bestemmer det.. Pøj pøj med at finde en god hjelm.

ottedk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 81
Re: shoei multitec
« Svar #3 Dato: Februar 02, 2008, 11:59:22 am »
Jeg har selv multitec hjelmen og er meget glad for den.

Jeg prøvede også schubert, og støjniveau er det samme.

de har begge en underkrave som og en hage krave som dæmper lyden meget, jeg har flip op pga briller og så er de rart om sommeren, når man holder stille i et kryds, eller i kø at man kan slå hjelmen op og få lidt køling, og som majse skriver, en hjelm skal sidde stramt, unden at klemme.  Husk det er forbudt at køre med hjelmen åben. og ps på de billige flip op, som ikke har en mekanisk lås, det har både multitec og schubert.