Forfatter Emne: Godt og skidt om Aprilia RSV1000R (Factory)?!  (Læst 26906 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Godt og skidt om Aprilia RSV1000R (Factory)?!
« Dato: December 28, 2010, 01:01:20 pm »
Hej Forum,

Jeg sidder i øjeblikket og gokker lidt over Aprilia RSV1000R fordi at jeg næste gang gerne vil have enten en stor sports-V2'er, en motard eller en hypersport (Busa/ZZR).

Jeg syntes at de nyere brugte Ducatier omkr. 1000cc er for dyre og ser ofte annoncer med billige RSV1000R - derfor overvejer jeg denne. Den lyder også pisse godt  :D

Er der nogen af jer som har gode eller dårlige erfaringer med en Mille som jeg burde tænke lidt over?
« Senest Redigeret: December 28, 2010, 01:59:57 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Godt og skidt om Aprilia RSV1000R (Factory)?!
« Svar #1 Dato: December 28, 2010, 02:33:12 pm »
 :whatever: :whatever: :whatever: Satme en lækker modelle...  :afro:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Godt og skidt om Aprilia RSV1000R (Factory)?!
« Svar #2 Dato: December 28, 2010, 04:33:07 pm »
X 2 nogen gange må man købe med hjertet... Men jeg ved hvilken følelse du sidder med .. Kontrol freak :) bi glæder os til at se og høre hende med dig i sadlen..... :)
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Godt og skidt om Aprilia RSV1000R (Factory)?!
« Svar #3 Dato: December 28, 2010, 04:49:48 pm »
Ja, lad os nu se hvad der sker... Jeg skal have ny bil til Oktober hvor den gamle skal synes/skrottes og det kan jo være at cyklen slet ikke er noget for mig.

Grunden til at jeg solgte klatten var dels at jeg ikke brugte den nok - men også at den ikke egnede sig til bykørsel. Jeg har en forhåbning om at en sports V2er måske kunne være lidt mere by-venlig uden at jeg giver afkald på al "sportyness"... Det kan jo være at jeg tager fejl!

Som sagt - vi får se hvad der sker!  :)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Sv: Godt og skidt om Aprilia RSV1000R (Factory)?!
« Svar #4 Dato: December 28, 2010, 09:01:41 pm »
J
 men også at den ikke egnede sig til bykørsel. Jeg har en forhåbning om at en sports V2er måske kunne være lidt mere by-venlig uden at jeg giver afkald på al "sportyness"... Det kan jo være at jeg tager fejl!

Der tar du nok feil, Skurk. En italiensk V2(eller L2) er nok mindre smidig og all-round enn en japansk R4...

Min gamle R1 var jo smidig som en el-bil sammenlignet med 1098Sen..

Har kjørt endel RSV1000R Factory også, og selv om den er snillere enn en 1098, så er den langt fra like lettkjørt som en R4 fra japan på rundt 1000ccm..   

Sittestillingen er også mer ekstrem og raceaktig på de italienske maskiner.





 
« Senest Redigeret: December 28, 2010, 09:04:33 pm af GTI »
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Sv: Godt og skidt om Aprilia RSV1000R (Factory)?!
« Svar #5 Dato: December 28, 2010, 11:06:45 pm »
Jeg vil da lige give mit besyv med..  :-)

Hvis du gerne vil ha en bike der er mere behagelig at køre på inde i byen, skal du vælge en anden end en italiensk V2'er !  -du brækker dig !!
(om det er før eller efter du har brækket håndledene- det vil tiden vise)

jeg har en god bekendt der købte en RSV Mille, fordi han syntes den var herre fed og trak hårdt fra bunden -begge dele er meget sandt !
han kom godt nok fra en CBR600F2/3, men satte den (RSV'en) til salg ca en uge efter han havde fået den, da han ikke kunne holde ud at køre på den!

..du skal selvfølgelig selv vurdere om du kan holde det ud.. ..og vi lider jo gerne for skønheden og en fed bike (det ved enhver  :mrgreen:  )

Aprilia er generelt ret stabile, taget i betragtning hvor det kommer fra..   ..jeg har oplevet at elektronikken løb ud af en Binelli fordi jeg havde glemt at tage "dødemands-knappen"   :facepalm:   :puke:

skulle du være så uheldig at der går noget i stykker på din RSV, så skal du slippe MESTER-SLANTEN for det NÅÅÅR du får det !!
..deres leveringstider er (har ihvertfald været) fuldstændig-totalt og komplet til grin.. .. det er selvfølgelig hvis du køber det hos en dansk forhandler   :wink:   :lmao:





...det var alt det kedelige..  en RSV MILLE  R er en FUC**** blæret bike og jeg kunne i dén grad godt tænke mig at prøve én 
 (så skynd dig at købe den !)
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Godt og skidt om Aprilia RSV1000R (Factory)?!
« Svar #6 Dato: December 29, 2010, 09:58:29 am »
Der tar du nok feil, Skurk. En italiensk V2(eller L2) er nok mindre smidig og all-round enn en japansk R4...

Sittestillingen er også mer ekstrem og raceaktig på de italienske maskiner.

Tak for advarslen - jeg bliver nødt til at se om jeg kan finde en at prøvekøre til foråret...

Hvis du gerne vil ha en bike der er mere behagelig at køre på inde i byen, skal du vælge en anden end en italiensk V2'er !  -du brækker dig !!
(om det er før eller efter du har brækket håndledene- det vil tiden vise)

Aprilia er generelt ret stabile, taget i betragtning hvor det kommer fra.. 

skulle du være så uheldig at der går noget i stykker på din RSV, så skal du slippe MESTER-SLANTEN for det NÅÅÅR du får det !!

..deres leveringstider er (har ihvertfald været) fuldstændig-totalt og komplet til grin.. .. det er selvfølgelig hvis du køber det hos en dansk forhandler   :wink:   :lmao:

Jeg var ikke klar over det med kørestillingen - dog har jeg hørt fæle historier om værkstedspriser og leveringstider. Hvem i KBH-området kan skrue på sådan en? Nu flytter Harms jo til Hillerød og ud over at jeg ikke har lyst til at handle med ham gider jeg heller ikke at køre så langt for at få den repareret.

...det var alt det kedelige..  en RSV MILLE  R er en FUC**** blæret bike og jeg kunne i dén grad godt tænke mig at prøve én 
 (så skynd dig at købe den !)

Enig!!! Men den har nogle alvorlige argumenter imod sig! Dog har jeg styr på forsikringen og finanserne hvis jeg skulle beslutte mig for at købe. Jeg skal give ca. 12.000 for den med fuld kasko hos Tryg (muligvis en smule mindre).
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Morfar

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 46
  • Been there, Done that, Bought the Hayabusa
    • Se Flakse Her :
Sv: Godt og skidt om Aprilia RSV1000R (Factory)?!
« Svar #7 Dato: December 29, 2010, 12:12:54 pm »


Jeg var ikke klar over det med kørestillingen - dog har jeg hørt fæle historier om værkstedspriser og leveringstider. Hvem i KBH-området kan skrue på sådan en? Nu flytter Harms jo til Hillerød og ud over at jeg ikke har lyst til at handle med ham gider jeg heller ikke at køre så langt for at få den repareret.



Jeg ved at de kan her : http://www.italianbikestore.dk/

Og ja - Man bliver mental af at køre de store V2-ere i bykørsel i forhold til en R4 på +1000 kubik  :innocent:

/Lars
Nu på IKEA-plader ...

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Godt og skidt om Aprilia RSV1000R (Factory)?!
« Svar #8 Dato: December 29, 2010, 12:57:14 pm »
Jeg ved at de kan her : http://www.italianbikestore.dk/

Og ja - Man bliver mental af at køre de store V2-ere i bykørsel i forhold til en R4 på +1000 kubik  :innocent:

Tjek! Jeg har været derude og snakke med ejeren af I.B.S. Han lader til at være en ganske reel og flink fyr :-)

Mjjaaeh... Jeg kan godt huske at min SV1000 kunne finde på at hugge lidt i det når man kørte i kø i byen. Det er rigtigt at det ikke var så slemt på min ZX10R. Til gengæld var den bare så fandens hidsig i 1 gear og jeg kom næsten aldrig ud af andet inde i byen.

Er en RSV1000R lige så race-agtigt gearet?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Sv: Godt og skidt om Aprilia RSV1000R (Factory)?!
« Svar #9 Dato: December 29, 2010, 01:37:25 pm »
min tidligere chef havde en Jacob... Han kører kun bane ;)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Godt og skidt om Aprilia RSV1000R (Factory)?!
« Svar #10 Dato: December 29, 2010, 03:34:46 pm »
Hvad med touring-broderen Falco?? Min far har RST Futura, men den er nok FOR touring til dig. Den anden er sporty i det. Kender to der har haft den, og de skiftede den efter mange år og omkring 50.000km - bare for at prøve noget andet. Motorener stort set den samme, og du kan få fed Öhlins til den :-D
Tip: Et mindre tadhjul foran skulle give bedre "drivability" i byen

Jeg synes den blå er fed :-D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Godt og skidt om Aprilia RSV1000R (Factory)?!
« Svar #11 Dato: December 29, 2010, 03:50:02 pm »
Hvad med touring-broderen Falco??

Den kan i hvert fald købes billigere end RSV1000R'en og er sikkert også kun halvt så dyr at forsikre :-) Det vil jeg have med i tankerne!

http://www.dba.dk/aprilia-sl-1000-falco-1000/id-67221341/
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Godt og skidt om Aprilia RSV1000R (Factory)?!
« Svar #12 Dato: December 29, 2010, 04:12:43 pm »
Hvad med touring-broderen Falco??

Den kan i hvert fald købes billigere end RSV1000R'en og er sikkert også kun halvt så dyr at forsikre :-) Det vil jeg have med i tankerne!

http://www.dba.dk/aprilia-sl-1000-falco-1000/id-67221341/

Damn! En helt ny!? Årgang 2010 er det næppe. Sæt dit ind i årgangen vha stelnummer og vurder derfra. Den er sikkert indregistreret allerede pga noget med emissionskrav, men forsikringen bør være lavere hvis du får den rigtige årgang på.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Sv: Godt og skidt om Aprilia RSV1000R (Factory)?!
« Svar #14 Dato: December 29, 2010, 08:33:10 pm »
Jeg synes du skal gå efter en Hayabusa. Har i øvrigt en til salg ;)  :thumbsup:
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.