Forfatter Emne: Må de røde aldrig komme til magten.......  (Læst 2858 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Må de røde aldrig komme til magten.......
« Dato: Juni 14, 2010, 08:34:07 pm »
http://jp.dk/indland/trafik/article2096964.ece

Næste naturlige trin bliver uendelig mange "Stære-kasser" på hver en snoet landevej

Vi bliver sgu jaget vildt, eller måske nærmere vingeskudt vildt

Klip og frakendelse er en mulig udvidelse, som nok skal komme på tale hvis første trin bliver den forventede succes
 :shock:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Sv: Må de røde aldrig komme til magten.......
« Svar #1 Dato: Juni 14, 2010, 08:44:56 pm »
hørt :thumbsup:

det er kun starten på jagten......

heller død end rød :brok:
nu med yamaha fz1 2008

motormouth

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 111
Sv: Må de røde aldrig komme til magten.......
« Svar #2 Dato: Juni 14, 2010, 10:08:35 pm »
Forslaget er vist nok blevet skudt i sænk igen, men hvis man læser rigtigt: :evil:»Kun hvis fartovertrædelsen giver et klip eller en betinget frakendelse af kørekortet, skal politiet manuelt gå ind og identificere føreren ved hjælp af billedet fra den automatiske fartkontrol, sådan som det sker i hvert eneste tilfælde i dag,« siger Pia Olsen Dyhr, trafikordfører for SF. så skal man bare køre så stærkt at det udløser et klip, så er man med lidt snilde fri igen. :evil:

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Sv: Må de røde aldrig komme til magten.......
« Svar #3 Dato: Juni 14, 2010, 10:40:07 pm »
Forslaget er vist nok blevet skudt i sænk igen, men hvis man læser rigtigt: :evil:»Kun hvis fartovertrædelsen giver et klip eller en betinget frakendelse af kørekortet, skal politiet manuelt gå ind og identificere føreren ved hjælp af billedet fra den automatiske fartkontrol, sådan som det sker i hvert eneste tilfælde i dag,« siger Pia Olsen Dyhr, trafikordfører for SF. så skal man bare køre så stærkt at det udløser et klip, så er man med lidt snilde fri igen. :evil:

Ja det blev skudt i sænk af de borgelige, derfor trådens overskrift
 :mrgreen:

Lige når det kommer til S og SF kan jeg sagtens mistænke dem for at reagere på dit træk, ganske hurtigt.
Det kommer med garanti hurtigt til at gælde også ved klip og makulering af kortet
 :dead:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Må de røde aldrig komme til magten.......
« Svar #4 Dato: Juni 15, 2010, 11:29:36 am »
Med fare for at få revet hovedet af, så synes jeg sgu, at ideen med at give bøden til ejeren er fin. Hvorfor fanden skal mine skattekroner bruges på det, som burde være en sag mellem far og søn, mand og kone, mester og svend? Med mindre køretøjet er stjålet hjælper de nuværende regler sgu da kun dem, der ikke vil stå til ansvar for at køre for hurtigt og i stedet sender prisen for politiarbejdet videre til alle os andre.
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Sv: Må de røde aldrig komme til magten.......
« Svar #5 Dato: Juni 15, 2010, 11:58:17 am »
Jeg er på ingen måde fan af foto-vogne eller fart kontrol :)

Men synes dog der er et problem når mange ikke vil kendes ved at de er blevet taget af en fotovogn.
Hvis man kører for stærkt og det bliver opdaget må man betale.

Hvis alle gjorde det, havde vi ikke det problem med at politiet skal igennem retssager fordi folk ikke vil kendes ved at de har kørt for stærkt.

(Nu bliver jeg sikkert taget på vej hjem og sletter indlægget senere!)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Sv: Må de røde aldrig komme til magten.......
« Svar #6 Dato: Juni 15, 2010, 12:07:43 pm »
Med fare for at få revet hovedet af, så synes jeg sgu, at ideen med at give bøden til ejeren er fin. Hvorfor fanden skal mine skattekroner bruges på det, som burde være en sag mellem far og søn, mand og kone, mester og svend? Med mindre køretøjet er stjålet hjælper de nuværende regler sgu da kun dem, der ikke vil stå til ansvar for at køre for hurtigt og i stedet sender prisen for politiarbejdet videre til alle os andre.

Lige mine ord.. Hold op med at pive og betal bøden og lad være med at spilde de penge der kunne bruges på afgiftslettelser på motorcykler :-)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Sv: Må de røde aldrig komme til magten.......
« Svar #7 Dato: Juni 15, 2010, 12:14:02 pm »
(Nu bliver jeg sikkert taget på vej hjem og sletter indlægget senere!)
:lmao: :lmao: :lmao: :lmao:

Jeg er et eller andet sted også imod fartfælder og deslige  :rolleyes: men det er jo ikke noget problem, hvis det ikke er dig så er det da bare at returnere bøden og sige det ikke er dig. Så må det være politiets opgave at finde synderen (evt. med din hjælp  :mrgreen: )
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Sv: Må de røde aldrig komme til magten.......
« Svar #8 Dato: Juni 15, 2010, 12:31:44 pm »
Men er der slet ikke nogen som er bekymrede for det rent principielle i denne fremgangsmåde:
Det er ikke nødvendigvis længere den som bryder loven som straffes.

Det her handler sgu for mig ikke om piven og undladen at betale en bøde eller to.
Til dato har jeg betalt hvad jeg skulle, og kører beviseligt aldrig for stærkt på MC, MEN:

Personligt ser jeg det som et skred i hele vores retsprincip omhandlende at "Du er uskyldig til det modsatte er bevist".
Nu skal det ikke længere kunne bevises. Du skal bare være ejer.

Synes I virkelig at det er helt i orden ?
 :shock:
Hvor går grænsen for hvad man mener er nødvendigt at kunne bevise, og hvem bestemmer hvad som regnes for værende en "bagatel", og derfor ligegyldigt med retssikkerheden som vi kender den her i Danmark.

Smut veje, springen over hvor gæret er lavest, duer ikke når det kommer til fundamentet.
Ikke i min optik.
« Senest Redigeret: Juni 15, 2010, 12:40:26 pm af Flemming L »
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

motormouth

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 111
Sv: Må de røde aldrig komme til magten.......
« Svar #9 Dato: Juni 15, 2010, 12:42:46 pm »
Men er der slet ikke nogen som er bekymrede for det rent principielle i denne fremgangsmåde:
Jeg er bekymret, for hvad bliver så det næste?
" Du har en motorcykel, altså har du kørt for stærkt"- " Du har en hurtig bil, altså her du kørt for stærkt"- " Vi fandt en lang kniv i din køkkenskuffe, altså er du morder" osv. osv. osv. osv.

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: Må de røde aldrig komme til magten.......
« Svar #10 Dato: Juni 15, 2010, 12:52:37 pm »
Som der også bliver skrevet, vil der stadig blive undersøgt ved frakendelse/klip. Og så er jeg ikke bekymret. En parkeringsbøde er heller ikke personrettet. For mig handler bevisbyrden om, at der er bevis for at køretøjet har været på et givent sted og kørt en given fart. Så må resten (sgu) være om det personlige ansvar: At ejeren holder styr på hvem der bruger/misbruger bilen. Og jeg forstår fuldt ud bekymringen for principper og skabelsen af en glidebane, men hvis man går i den anden grøft bliver man fuldstændig handlingslammet af frygt for at træde nogen over tæerne. Og det synes jeg egentlig plejer at være et "rødt" træk  :innocent:
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Sv: Må de røde aldrig komme til magten.......
« Svar #11 Dato: Juni 15, 2010, 01:20:44 pm »
Nu skal det ikke længere kunne bevises. Du skal bare være ejer.

Synes I virkelig at det er helt i orden ?

Nej selvfølgelig er det ikke i orden.
Men man er da ikke i tvivl om man evt. har kørt for stærkt (Jeg var da ikke i tvivl i Tyskland :shock: )

Som jeg forstod det, så kan du hvis du er uenig sende lortet retur. Og tage den på den gammeldags måde : Politiet har bevisbyrden.
For det er selvfølgelig ikke borgerens opgave at støve en synder op, kunne være knægten der havde lånt den ud til en kammi. Der kan de allerede gældende regler med en hukommelsessvigtbøde træde i kraft.

Dette er et svært emne, men det er sguda oldnordisk og tidskrævende som de sidder og fedter med filmruller idag.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Sv: Må de røde aldrig komme til magten.......
« Svar #12 Dato: Juni 16, 2010, 04:25:26 pm »
kan ikke se problemet, nu skal vi alle til at køre i svigermors bil :mrgreen:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr