Forfatter Emne: Er min hjelm kaput?  (Læst 10874 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Sv: Re: Er min hjelm kaput?
« Svar #15 Dato: August 03, 2006, 09:48:03 am »
snigerdyret har ret.

Jeg skal iøvrigt selv have dækket stort set alt mit udstyr efter min crash test  :oops: 

Så får du måske den nye dragt du har ønsket så længe?
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Sv: Re: Er min hjelm kaput?
« Svar #16 Dato: August 03, 2006, 10:56:11 am »
snigerdyret har ret.

Jeg skal iøvrigt selv have dækket stort set alt mit udstyr efter min crash test  :oops: 

Så får du måske den nye dragt du har ønsket så længe?

Det er ikke utænkeligt.

Att: Copy_Cat. Hvis hun ikke er frisk på at tage skylden og lade sin forsikring dække, kan du jo "true" hende med at gå til politiet, så kommer det også til at koste hende en bøde + sikkert også et klip (hvis ikke en betinget frakendelse). Du har jo din kæreste som vidne. Indrømmet, det er noget bøvl, men nogen gange slipper de store syndere for let.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Re: Sv: Re: Er min hjelm kaput?
« Svar #17 Dato: August 03, 2006, 12:37:37 pm »
snigerdyret har ret.

Jeg skal iøvrigt selv have dækket stort set alt mit udstyr efter min crash test  :oops: 

Så får du måske den nye dragt du har ønsket så længe?

Det er ikke utænkeligt.

Att: Copy_Cat. Hvis hun ikke er frisk på at tage skylden og lade sin forsikring dække, kan du jo "true" hende med at gå til politiet, så kommer det også til at koste hende en bøde + sikkert også et klip (hvis ikke en betinget frakendelse). Du har jo din kæreste som vidne. Indrømmet, det er noget bøvl, men nogen gange slipper de store syndere for let.
Tja, men kun hvis politiet gider at gøre noget ved det.  Det gjorde de ikke sidste år da en billist kørte i modsatte retning i min vejbane, og tvang mig i gruset. :-( Politiet mente at den skideballe jeg gav hende da jeg indhentede hende var tilstrækkeligt....
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Sv: Re: Sv: Re: Er min hjelm kaput?
« Svar #18 Dato: August 03, 2006, 01:15:35 pm »
snigerdyret har ret.

Jeg skal iøvrigt selv have dækket stort set alt mit udstyr efter min crash test  :oops: 

Så får du måske den nye dragt du har ønsket så længe?

Det er ikke utænkeligt.

Att: Copy_Cat. Hvis hun ikke er frisk på at tage skylden og lade sin forsikring dække, kan du jo "true" hende med at gå til politiet, så kommer det også til at koste hende en bøde + sikkert også et klip (hvis ikke en betinget frakendelse). Du har jo din kæreste som vidne. Indrømmet, det er noget bøvl, men nogen gange slipper de store syndere for let.

At hun er en spasser, der ikke skulle have lov til at køre rundt, er alle vel enige om.

jeg tror altså at det er naivt at, tro at politiet kan/vil gøre noget... kæresten vil sansynligvis ikke kunne bruges som vidende...(da hun jo i sin egenskab af kæreste vil være inhabil) og desuden giver politiet ikke bøder på bagrund af "påstande" da der er et bevis-problem.

Om "hendes" forsikringsselskab vil betale, er jeg meget spændt på at høre resultatet af.

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Sv: Er min hjelm kaput?
« Svar #19 Dato: August 03, 2006, 03:48:35 pm »
Jeg har været ude ved stedet for at tage nogle billeder, samt se om jeg kunne komme til at snakke med hende.Hun var ikke hjemme.
Theis

Ex. SV650S ejer.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: Er min hjelm kaput?
« Svar #20 Dato: August 04, 2006, 08:01:32 pm »
Kære copy cat....  :D Der er ikke sket noget med den... 112 %... Arai og andre fiberhjelme kan sagtens tåle at blive tabt fra 1 meters højde uden at der sker noget.. Din hjelm tror jeg slet ikke der er sket noget med hvis ikke du kan se noget mærke.. Kan du skimte en lille rift eller lign, så tror jeg stadig ikke at der er sket noget med den ud over det kosmetiske... Og selv om det ikke er arai eller shoei så ville der ikke ske noget ved et gok... ( sålænge det er fiberskal )

Jeg tror du får MEGET svært ved at få hendes forsikring til at tage den... Vi har en del forsikringsfolk som kommer i butikken for at indhente priser på tøj som folk har fået ødelagt under styrt osv.. og de spørger også om hvor stærke hjelme er... Du kan forsøge, men jeg er sikker på at der ikke er sket noget med begge hjelme...

Lad os antage at du tabte hjelmen fra din cykel... Ville du så købe en ny, eller kører videre med den ??? du ville nok kører videre med den og det ville jeg også.. Taber man en hjelm med hovedet indeni, så skulle den skiftes fordi skummet indeni er blevet trykket.. men et gok betyder ikke noget....

Jeg er også spændt på hvad du kommer frem til... Men jeg ville sige ...kør videre begge 2 med jeres hjelme... og så må hun vist lige træne lidt nakkemuskler... :D :D

knus

« Senest Redigeret: August 05, 2006, 10:32:00 am af Majse »

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Sv: Er min hjelm kaput?
« Svar #21 Dato: August 04, 2006, 08:10:57 pm »
Fin Bimmer iøvrigt..
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Maximus

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
  • Superbike
Re: Sv: Er min hjelm kaput?
« Svar #22 Dato: August 04, 2006, 11:12:53 pm »
Fin Bimmer iøvrigt..

Rask for sa...

 :afro:


Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Er min hjelm kaput?
« Svar #23 Dato: August 05, 2006, 12:40:56 am »
Fin Bimmer iøvrigt..
gammel polka slæde!!!!!!!
   

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Sv: Er min hjelm kaput?
« Svar #24 Dato: August 05, 2006, 01:36:00 pm »
Kære copy cat....  :D Der er ikke sket noget med den... 112 %... Arai og andre fiberhjelme kan sagtens tåle at blive tabt fra 1 meters højde uden at der sker noget.. Din hjelm tror jeg slet ikke der er sket noget med hvis ikke du kan se noget mærke.. Kan du skimte en lille rift eller lign, så tror jeg stadig ikke at der er sket noget med den ud over det kosmetiske... Og selv om det ikke er arai eller shoei så ville der ikke ske noget ved et gok... ( sålænge det er fiberskal )

Jeg tror du får MEGET svært ved at få hendes forsikring til at tage den... Vi har en del forsikringsfolk som kommer i butikken for at indhente priser på tøj som folk har fået ødelagt under styrt osv.. og de spørger også om hvor stærke hjelme er... Du kan forsøge, men jeg er sikker på at der ikke er sket noget med begge hjelme...

Lad os antage at du tabte hjelmen fra din cykel... Ville du så købe en ny, eller kører videre med den ??? du ville nok kører videre med den og det ville jeg også.. Taber man en hjelm med hovedet indeni, så skulle den skiftes fordi skummet indeni er blevet trykket.. men et gok betyder ikke noget....

Jeg er også spændt på hvad du kommer frem til... Men jeg ville sige ...kør videre begge 2 med jeres hjelme... og så må hun vist lige træne lidt nakkemuskler... :D :D

knus



Jeg er bare så ærgelig over ikke at vide om der er sket noget med den hjelm eller ej. Jeg har den holdning til tingene, at hvis man ikke gør noget for sin sag, så sker der ingenting. Det koster mig ikke noget at forsøge at få erstatning for mine hjelme, så hvorfor ikke gøre det?
Jeg har snakket med min kusines mand som er  :police:, og han siger at jeg ikke kan få hendes forsikring til at betale idet jeg har højre vigepligt i det kryds. Færdselsloven er bare hård og kynisk - for selvom jeg ikke havde mulighed for at se hende komme, så er det stadig mig der skal holde tilbage - også selvom hun kører fuldstændig grotesk.
Min plan er at snakke med damen og spørge om hun ikke vil erstate hjelmene - det kan jo være at hun har indset at det hun gjorde var fuldstændig sindsygt og at jeg faktisk er "uskyldig" i denne sag.

Kan jeg ikke få undersøgt min shoei, for at se om den er trykket indvendigt eller ej?
Theis

Ex. SV650S ejer.

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Sv: Er min hjelm kaput?
« Svar #25 Dato: August 05, 2006, 03:35:09 pm »
Kan jeg ikke få undersøgt min shoei, for at se om den er trykket indvendigt eller ej?

Har for mange år siden hørt om at man kunne få gennemlyst sin hjelm og derved se om der er trykket noget. Altså en slags røngtenfoto.

Men der er lang tid siden og jeg aner ikke om det var en god drukhistorie eller hvordan :hand: (det mistænker jeg lidt, når nu der ikke nogen herinde der har forslået det).

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Sv: Er min hjelm kaput?
« Svar #26 Dato: August 05, 2006, 03:46:12 pm »
PS. i øvrigt er jeg helt enig i holdningen, at hvis man ikke prøver noget, så sker der heller ikke noget.

Jeg vil ikke påstå at din kusines mand tager fejl, men husk nu at  :police: ikke er jurister, men "kun" kender lovens bogstav. Kender selv en del  :police: som tit og ofte taber øl i vædemål om diverse love og bestemmelser (specielt MC regler sjovt nok).

Mener at kunne huske fra min køreskoletid, at der er noget med at når man kører fra en type vejbelægning til en anden eller krydser en kantsten, så har man altid ubetinget vigepligt. Det er lidt svært at se på dine billeder, men det ser ud som om i begge skal over en slags brostensbelægning inden i kommer ud i krydset.
Jeg er jo heller ikke jurist, så jeg vil helst ikke sidde og love din at retten er på din side, men jeg mener helt klart at det i hvert fald ikke kan skade at prøve.

Du har jo heller ikke overtrådt din regel om enten højre- eller ubetingede vigepligt, for du nåede jo at bremse, så jeg kan ikke se at du skulle riskere en bøde.... so go 4 it m8  :afro:

Snigerdyret

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
Re: Er min hjelm kaput?
« Svar #27 Dato: August 07, 2006, 08:21:46 am »
PS. i øvrigt er jeg helt enig i holdningen, at hvis man ikke prøver noget, så sker der heller ikke noget.

Jeg vil ikke påstå at din kusines mand tager fejl, men husk nu at  :police: ikke er jurister, men "kun" kender lovens bogstav. Kender selv en del  :police: som tit og ofte taber øl i vædemål om diverse love og bestemmelser (specielt MC regler sjovt nok).

Mener at kunne huske fra min køreskoletid, at der er noget med at når man kører fra en type vejbelægning til en anden eller krydser en kantsten, så har man altid ubetinget vigepligt. Det er lidt svært at se på dine billeder, men det ser ud som om i begge skal over en slags brostensbelægning inden i kommer ud i krydset.
Jeg er jo heller ikke jurist, så jeg vil helst ikke sidde og love din at retten er på din side, men jeg mener helt klart at det i hvert fald ikke kan skade at prøve.

Du har jo heller ikke overtrådt din regel om enten højre- eller ubetingede vigepligt, for du nåede jo at bremse, så jeg kan ikke se at du skulle riskere en bøde.... so go 4 it m8  :afro:

Jeg er heller ikke sikker på at  :police: har ret - netop fordi bilisten kommende fra højre skal over brostensbelægningen. Jeg ville også forsøge at få bilisten til at dække hjelmene; men det kan jeg jo sagtens sidde og skrive...
Immer mit den einfachsten Beispielen anfangen

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Er min hjelm kaput?
« Svar #28 Dato: August 12, 2006, 09:59:09 pm »
Er bimmeren en gammel 750i? Eller bare(!) en 730/740?
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Sv: Re: Er min hjelm kaput?
« Svar #29 Dato: August 13, 2006, 09:13:21 am »
Er bimmeren en gammel 750i? Eller bare(!) en 730/740?

 :afro:  Det er en '91 735i med en 750 front..
Theis

Ex. SV650S ejer.