Forfatter Emne: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....  (Læst 6586 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jay-jay

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
  • nååå jaaaahh!!!!
15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Dato: September 28, 2008, 06:33:36 pm »
Jeg har fået ny MC - ja jow den er da brugt men ikke mere end 6600 km. Og med 15 år på en CX'er fra 83 er det klart med følelsen af en ny mc ligger lige for.
først liiiiiige et par bemærkninger om det at lave så radikalt et skift.
HOOOOOOOOOOOOOOOOLD DA OP HVOR ER DET FEDT !!
Jeg troede der var mange førhen der vendte sig om efter MC'er - og ville køre ræs fra rødt!! tsk tsk jeg blev klogere.
ABS er da for sejt - og har sparet mig for mange penge vil jeg gætte på
Man får jo lyst til at KØRE over til naboen for at låne en kop sukker - igen!
Utroligt så mange færdselsovertrædelser man helt "ubevidst" kan lave på så kort tid. (sekunder,minutter eller de sidste uger)
Og liiiige en gang til. Hold da kæft hvor er det fedt.

Så lidt historie. Jeg kørte tør på den gamle gyllepumpe lige ud for gellerupparken en torsdag på vej hjem fra arbejde, og tænkte godt nok at det var et dumt sted at stille den. Men det er min MC, den var kørt tør, den skulle have justeret karburator, ventiler og meget andet for mere end et år siden - og den var låst. Men væk var den næste morgen. Da politiet ringede og sagde at den var "klar" til afhentning var jeg også dum nok til at spørge om jeg skulle tage en dunk benz med.... Det skulle jeg ikke. Vel hjemme igen fandt jeg: "ingen tankdæksel, smadret for- baglygte og huset dertil, ALLE synlige ledninger klippet, alle kabler ødelagt, sædet sprættet op, instrument panelet havde gentagne gange mødt en skruetrækker, to manglende greb, to ødelagte kontrol"klumper" (dem til lys, blink, dødemandsknap osv), styret var skæv i den ene side, to sidedæksler var væk, smadrede fodhviler overalt - og alle de småting jeg ikke magter at remse op eller ikke har fundet endnu. Jeg blev lidt træt af at noterer mig mere og konstaterede kort, at den nok ikke komme til at køre mere!
Jeg havde gennem et stykke tid (ca 5 år) overvejet om jeg skulle have ny, og var faldet over sv'eren. Men når man som jeg ikke rider samme dag der bliver sadlet, kan det jo trække ud, og den gamle kørte jo stadig væk "fint". Når man lige kendte de småskavanker der nu var med den. (Starter på en cyllinder, kunne kun trækker op over 2000rpm med speciel teknik, ingen bagbremse i 1.5 år osv. hehe meget sjovt) Hen på tirsdagen blev jeg klar over at jeg skulle til træf i weekenden og ikke havde noget at køre på..hmmm hvad nu. Ringe til kammirat og se på dba, samt høre bank om de var glade for mig. Onsdag fik jeg at vide at det tog jo nok 14 dage med lån osv. Og den prisklasse som jeg kiggede i var enten for gamle eller med for lidt "udstyr" på. Torsdag gik med at overbevise bank om, at det var lige nu jeg skulle have 90000 i hånden så jeg kunne afhente den "lidt" dyrere mc jeg havde kig på - efter at være blevet overbevist af kammirat om, at det sikkert var fint nok til mig med 650, når jeg ikke havde kørt noget der mindede om race nogensinde før. (der er jeg så blevet lidt i tvivl) Valget kom sig nok mest af at kammi sage: "tag nu den du sys der ser fed ud og vær glad for ikke selv at skulle bruge tid og penge på at sætte det gejl på." Det kunne banken forstå, og at der sikkert ville gå længe før de kunne låne penge ud til mig hvis ikke det blev nu. Så tog jeg en tur til Holstebro med tog i pis-øs-regnvejr. I toget glemte jeg selvfølgelig hjelm og handsker!!!! og nej jeg skulle ikke have hans hjelm med, men en tur i bilka løste det problem til 250kr.
Nu er det nok lidt flovt/underligt og anderledes, men jeg har i de 15 år jeg har kørt, kun prøvet 4 maskiner, de to jeg tog kørekort på, een af mine kammiraters og min egen. Jeg er ikke den fyr som er ved at pisse i bukserne for at køre på andres - og jeg har min egen. Men tilbage til holstebro - jeg stod og kiggede på noget som tidligere havde givet mig våde drømme og den lød ligesom..... hmmm thja... lige det jeg havde i tankerne. Da han havde startet den og fortalt alt hvad der også stod i annoncen, spurgte han om ikke jeg ville have en tur på den yderst velpoleret satan der stod og brølede. Nej tak - men hvis du lige gider hente købskontrakten så jeg kan komme hjemad og være glad, så har du en mc mindre om 1 min. Jeg har aldrig siddet på en sv'er før, vi skal nok 8-10 tilbage siden jeg prøvesad noget race på to hjul, og jeg var noget i tvivl om jeg nu kunne finde ud af det hele, nye bremser, kørestilling, et gashåntag som responderer osv. Til gengæld var jeg ikke et sekund tvivl om at det her var det helt rigtige - min mave sagde JAAAAAAA FOR SATAN DA, og den har jeg lært at stole på. Så må resten komme senere eller jeg må vænne mig til tingene, der var jo lidt erfaring fra CX'eren med tilvænning. Hvis der var dårlig plads til mig på den ene eller anden led på sv'eren, ville der sikkert være andre lign. problemmer på andre maskiner og det var jo en sv'er jeg var brændt varm på. Der kan vel ikke findes en mere perfekt maskine til en, end den du har det bedst med - man kan ikke få opfyldt alle krav på en gang på een maskine. Desuden var der jo ikke rigtig tid til at tage hjem og finde nyt emne,tage på arbejde fredag også hente for derefter at køre til træf når man har 37 timer og skulle være til træf fredag eftermiddag. Så jeg trillede mod Århus i pis-øs-regnvejr på lækker velpoleret MC. Og er blevet meget glad for det.
Nu har jeg haft mange sjove oplevelser de sidste 2500 km. Fået utroligt mange anerkendende blikke og kommentarer midt i lyskrydset, lært mere end een fyr om vægt - kraft forhold og accelration, og bremselængde på samme vis. (Meget sjovt, men også lidt dumt når jeg selv har så meget at lære - samt at det jo lokker de unge fyre ud i at køre over evne - og min egen evne grundet det endnu beskedne kendskab til hvad de racere kan, men det er virkelig svært at lade være med at have det lidt sjovt når man nu har fået noget der er SÅ sjovt at lege med - please fri mig for alverdens moralske opstød nu, jeg giver mig selv dem og mener ikke at overtræde "andet" end færdselsreglerne. jeg har på de 2500 km haft een oplevelse af at det her nok ikke var så smart, eller svært at redde hjem. Det var en tur på den lukkede p-plads, hvor jeg fandt ud af at små ottetaller kan være svære at nå rundt i når man møder det mekaniske stop for styrets bevægelighed, men et villigt gashåndtag sparede mig for en del den aften tror jeg) Det var heller ikke så sjovt at møde en R6 og en vild ninja som man vist roligt kan sige jordede mig et totalt i kryds - men jeg bilder mig ind at det bare er mig der lige skal lære den at kende ordenligt og snakke med et par stykker om hvordan man kommer lidt hurtigere ud af hullet på en racer. Men nok godt at vide der er meget mere i posen end jeg har erfaret endnu.
Det leder mig så hen til nogle af de ting jeg gerne vil vide og der kommer nu nogle hurtige punkter som jeg nok skal dele op senere i andre tråde - og ikke minsdt prøve selv at finde svar på her i forummet, MEN:

1. Hvorfor lyser, det som jeg tror er, olielampen når jeg har kørt et stykke tid? der er sat powercomander på og det var åbenbart i den forbindelse at det med lyset startede. Det er fuldstændigt vilkårligt hvornår det tænder, det kan være efter 2km eller 50km. Dog tror jeg det kan have sammenhæng med hvornår der bliver givet meget gas og olietemperaturen set i forhold.... ? hvem er gode og billige til at køre power cammander ind?

2.  Næste MC bliver igen med kardan, 15 år uden at tænke på hvordan kræfter bliver overført gør noget ved een - hold da kæft noget SVineri med kæde, men hvor mange km. går der imellem i smører?
Hvordan eller skal man gøre kæden ren, og hvor ren inden man smører den?
Er der nogen som har lavet beregninger på om det kan betale sig med dyrt kædefedt contra det billige?
Er der beregninger på hvor hurtigt en kæde bliver slidt - set i forhold til hvor tit den smøres?
Hvor og hvilket mærke er det billigste kædefedt?

3. Hvem i århus og omegn laver billige serviceeftersyn?

4. Og et af de lidt dumme... kan det lade sig gøre at lave stoppies med abs?

5. Kan man få fodhvileren (eller andet) i asfalten ved kørsel, hvis den kommer pænt hurtigt rundt i sving? Eller er der andet jeg hellere skulle tænke på (ja udover forsikringen, ydmygelsen og fare for andre i trafikken, samt alle de andre moralske indvendinger der kunne være om dette emne)

Glæder mig til at høre lidt herfra og forhåbentlig møde andre svin i Århus. nogen der kører i klub her i århus og hvilken?
jay-jay

Henning_F

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #1 Dato: September 28, 2008, 07:50:28 pm »
Kanon læsning.  :)

Moralske opstød? Nahh, ikke her på forum for en motorcykel, som er ret sportslig anlagt.  :innocent:

1. Pas ved hvorfor olielampen lyser i tide og utide. Omkring rulningen, så smut ud til FV Motor ved Sabro. Det koster 2500 kr. for en rulning og så er det gjort ordentligt! (Læs: Den ene af de to bedste i landet til den slags)

2. Jeg har selv bemærket at mængden af SVineri afhænger af hvad man bruger. Jeg brugte i starten noget Castrol Dry Lube, men vil prøve noget andet og lidt billigere nu hvor Louis.de havde tilbud på det. Stor fejl! Det sviner noget mere, hvilket er totalt ufedt når man som mig har hvide fælge.  :dead: Kæden får en tur hver 4-500 km og iøvrigt efter den har været vasket elller kørt i regnvejr. Kæden piller jeg dog først helt af og renser dybdegående når MC'en ryger i vinterhi.

3. FV Motor som tidligere nævnt laver også almindelig service, men der er sikkert andre steder i Århus også. Der skal vi nok have en af de lokale på banen her.

4. Nej

5. Det burde nok være muligt, men har aldrig prøvet det på de SV'ere jeg havde. Det kommer iøvrigt helt af sig selv når du er parat til det, dvs. når du har modet til det og begynder at få noget nedlægningsvinkel på. Mit bedste råd vil nok være at lade være med at forcere det unødigt. Giv dig tid og udvid dine grænser for svingteknik et i fornuftigt tempo. Moral har iøvrigt intet med det at gøre, for hvis svinget er skarpt nok, så skulle du nok kunne få fodhvilerne i selv normal landevejshastighed.  :angel:
« Senest Redigeret: September 28, 2008, 07:51:59 pm af Henning_F »
SV650N ABS K8

LunD^

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #2 Dato: September 28, 2008, 08:02:20 pm »
Hvorfor er det ikke muligt at lave stoppie med abs? Du skal jo ikke blokerer for at løfte baghjul.
Suzuki SV650s ´99 powered by Mivv. Check møgSVinet ud på http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8009

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #3 Dato: September 28, 2008, 08:11:27 pm »
Velkommen til  :D

Fin læsning og tillykke med SVinet  :thumbsup:

M.h.t. afprøvning af dine og cyklens grænser, så kan en banedag varmt anbefales.
Der kan der leges i sikre rammer, og med dygtige instruktører.
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #4 Dato: September 28, 2008, 09:14:14 pm »
4 : nej, ikke medmindre du laver en lille koger inden, og overruler ABS systemet... :mrgreen:

5 : ja det kan du godt, man kan osse godt få udstødningen i hvis den sidder standard...
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #5 Dato: September 28, 2008, 09:33:09 pm »
amen!!
   

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #6 Dato: September 29, 2008, 09:44:44 am »
Super læsning! Jeg kan sige at vi har haft lidt af den samme oplevelse ang skiftet af cykel. Jeg byttede min dragstar ud med et kilosvin! - hold da op der sker noget her.....  :innocent:
kilosvin med div udstyr...

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #7 Dato: September 29, 2008, 11:29:57 am »
He-he, lyder meget som da jeg skiftede efter 15 år på en GS'er  :D :D

Med hensyn til lampen der lyser, viser den ikke en fejlkode samtidig - F1 eller noget ?
Min gjorde det også på et tidspunkt, det var bare et løst stik  :D

Jeg må i B2 ret, snup nogle banedage. (De er bare vanedannende :brok: :mrgreen:)
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Tinus

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 32
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #8 Dato: September 29, 2008, 04:31:09 pm »
VELkommen til !

3.: Jeg bruger konsekvent Århus Scooter til service/vinteropbevaring. Har købt 3 cykler der og brugt dem igennem 7 år. Alt er i orden og de er yderst proffesionelle. Og samtidig behagelige mennesker! Bor i Grenaa og kunne finde noget tættere på, men ved hvad man får hos Århus Scooter.

jay-jay

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
  • nååå jaaaahh!!!!
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #9 Dato: September 29, 2008, 05:40:47 pm »
Det var sgu da heldigt og fedt der er nogen der gider læse så lang en intro. Dog har jeg jo glemt et par ting, som at fortælle om turen hjem i pis-øs-regnvejr. Det gik sådan set meget fint, måske bortset fra at jeg ikke kendte vejen - det betød heller ikke noget for mig at turen blev omkring 50 km længere end krak ville foreslå. Men det der rigtigt bekymrede mig var at efter en rundkørsel, kunne jeg pludselig høre/se/mærke at jeg fik sgu ikke mere fart i SVinet netop ved en 5-7000 rpm, men rpm steg meget voldsomt uden der skete noget - underligt underligt. hvorefter jeg fik den tanke at det måske måske var lige der baghjulet begyndte at smutte lidt vel rigeligt rundt på den glatte vej! Sådan noget kunne jeg aldrig have oplevet på cx'eren. Og Dagen efter på vej til træf, var det så at jeg opdagede at min nye MC er født med ABS bremser, meget lækker opdagelse når man op til et lyskryds lige skulle bremse lidt pludseligt, og igen igen blev overrasket over hvor meget sådan et par bremser kan tage ved. Der var noget der bankede sagte i højre hånd (og nej den var ikke nede for at klø det værste skidt væk!) men altså abs'en der fortalte mig at at jeg nok var lidt vel hård ved bremsen. Det har jeg prøvet at lege lidt med og hold da op folk bliver forundret hen mod et kryds, når de ser hvor hurtigt man stopper!

Jeg vil ligesom LunD gerne have uddybet lidt hvorfor det ikke kan lade sig gøre med stoppies, (jeg venter med at prøve lang tid endnu) men vil gerne vide hvorfor, eftersom hans argument vel holder. Jeg kan sagtens mærke at der ikke skal ret mange små buler på vejen til før end ABS'en slår til. ?

Er der ingen der har lyst til at komme med et bud på et billigt mærke af det kædefedt i bruger, som i vil stå ved?

Ja jow en banedag lyder (og har altid gjort det) som en pisse-god ide. Nu siger du nok sikre rammer og ordnede forhold - det er vel stadig bare en lille smule træls at ligge den ned, selv på sådan en dag, for man kører vel på sin egen ik?

Kunne Nick måske lokkes til at uddybe ABS'ens system, og hvordan det overrules og af hvad?

Ok Olfert du er inde på noget der med en fejlmeddelse, men jeg har sgu ikke lige fået inst.bog og servicebog endnu. så jeg ved stadig intet om maskinen - blot stolt på at det hele virker ok. Men der er en F1 fejlmelding (pis jeg troede det var for at indikere at nu er den klar til formel 1 løb) og sælger sagde også at det kom i forbindelse med powercommander blev sat på, men at det ikke betød noget. Det gør det sikkert heller ikke indtil oliepumpe står af eller andet shite sker med den del af mc'en, for så vil de fleste nok mene at det kan blive temmelig katastrofalt. og udfra DEN BETRAGTNING AT JEG NOK VILLE FÅ HJÆLP HER (fuck caps (lock)) var det ikke nødvendigt at betale røven ud af bukserne for at få en dude til at sætte et par stik sammen.


jubiiiii jeg var på p-pladsen iger og det lykkedes for første gang at få svinet op - og eneste - øv men op på hesten og prøv igen. hey hep er der nogen i århus der vil være med?

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #10 Dato: September 29, 2008, 05:54:19 pm »
FI lyset kan sagtens betyde at Lamda-sonden er pillet fra og så enten ikke er slået fra på ECU'en eller at der er anbragt en dummyload for at efterligne sonden.. :) Men det er også noget nymoderne noget ;)

ABS virker på den hele tiden holder øje med om hjulet drejer og hvis de ikke gør begynder den at "banke" som du kunne mærke i håndtaget. Måden den gør det på en mc er at sammenligne hastigheden mellem de 2 hjul. Dvs de skal forblive ens. Hvis man så bremser på forhjulet og baghjulet letter og holder konstant hastighed (det bliver jo ikke bremset af asfalten) vil abs slække på forbremsen og få baghjulet ned igen. :) Så for at lave en stoppie med ABS skal man holde et meget let tryk på bagbremsen og holde det i samme hastighed som forhjulet. Og det er sådan set her det går galt :P Går ikke ud fra det er ret nemt ihvertfald  :dead:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #11 Dato: September 29, 2008, 06:33:48 pm »
Velkommen til Jay-Jay

Det var mange ord :) men god læsning 

Tillykke med SVinet
Blå SV650S 00

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #12 Dato: September 29, 2008, 08:01:13 pm »
ABS virker på den hele tiden holder øje med om hjulet drejer og hvis de ikke gør begynder den at "banke" som du kunne mærke i håndtaget. Måden den gør det på en mc er at sammenligne hastigheden mellem de 2 hjul. Dvs de skal forblive ens. Hvis man så bremser på forhjulet og baghjulet letter og holder konstant hastighed (det bliver jo ikke bremset af asfalten) vil abs slække på forbremsen og få baghjulet ned igen. :) Så for at lave en stoppie med ABS skal man holde et meget let tryk på bagbremsen og holde det i samme hastighed som forhjulet. Og det er sådan set her det går galt :P Går ikke ud fra det er ret nemt ihvertfald  :dead:
HUH..... så blev jeg da lidt klogere, jeg var overbevist om at for og bagbremse arbejdede uafhængigt af hinanden  :?
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #13 Dato: September 29, 2008, 10:15:01 pm »
Hahaha... Det er fanme fedt at læse noget som kommer direkte fra hjertet uden filter.

Lad mig prøve at besvare et par af dine spørgsmål.

ABS'en er simpel i sin genialitet.

Hjulene må ikke køre forskellig hastighed, ifølge ABS computeren. Gør de det = manglende vejgreb = der bliver slækket på bremsetrykket på det hjul som roterer langsomst. Under en stoppie, når dit baghjul lige akkurat at slippe før der bliver slækket på forbremsen = ingen RIGTIG stoppie.   :mrgreen:

F1 fejlen skyldes med al sandsynlighed at dit "O2 sensor eliminator kit" har fået vand. Det er bare et fancy ord for en lille modstand i et stik - som gør at din motorstyring ikke aner hvad blanding motoren kører med, og derfor ikke prøver på at kompensere for de ændringer powercommanderen laver ved din gasblanding.

http://www.kneedraggers.com/image_storage/3/15/315c0036f91214b64e777167545e30a8_rough.jpg

http://www.phatperformanceparts.com/photos/76423007.jpg

Din er en af to ovenstående varianter - og er med al sandsynlighed placeret et sted lige under sædet.

Hvis den person som har monteret powercommanderen på cyklen, derimod ikke har gjort arbejdet korrekt, og derfor stadig kører med lambda sonde i udstødningen, er DET fejlen - og "O2 sens... osv osv " bør straks indkøbes og monteres - hvorefter cyklen skal køres ind hos en som ved hvad han laver - i dit tilfælde FV Motor.


2.  Næste MC bliver igen med kardan, 15 år uden at tænke på hvordan kræfter bliver overført gør noget ved een - hold da kæft noget SVineri med kæde, men hvor mange km. går der imellem i smører?
Hvordan eller skal man gøre kæden ren, og hvor ren inden man smører den?
Er der nogen som har lavet beregninger på om det kan betale sig med dyrt kædefedt contra det billige?
Er der beregninger på hvor hurtigt en kæde bliver slidt - set i forhold til hvor tit den smøres?
Hvor og hvilket mærke er det billigste kædefedt?

3. Hvem i århus og omegn laver billige serviceeftersyn?

4. Og et af de lidt dumme... kan det lade sig gøre at lave stoppies med abs?

5. Kan man få fodhvileren (eller andet) i asfalten ved kørsel, hvis den kommer pænt hurtigt rundt i sving? Eller er der andet jeg hellere skulle tænke på (ja udover forsikringen, ydmygelsen og fare for andre i trafikken, samt alle de andre moralske indvendinger der kunne være om dette emne)

2. Hver gang jeg har kørt på den, får kæden lige en lille stribe "Castrol O-Ring Chain Lube" eller hvad det nu hedder. Hellere smøre ofte og lidt end sjældent og meget.
Jeg nakker et kædekit om året (ca 25.000km) og har stadig ikke tilstrækkeligt styr på hvad der virker bedst. Nu prøver jeg en dyr kæde og et ordentligt sæt tandhjul i stedet for at være sparsommelig (nærig) med det. Prisforskellen fra lort til  god kvalitet er alligevel til at overse.

3. Aner det ik. Er fra Roskilde.   :mrgreen:

4. Nej med forbehold. Kig op.   :mrgreen:

5. Knæet skulle gerne ramme først - så udstødningen og sladrehankene på fodhvilerne.
Banedage til dig, mester. Som begynder i grøn klasse, dækker din egen forsikring oftest - og det er derfor det samme som at smide cyklen i trafikken.

Velkommen til dit nye liv.   :mrgreen:
« Senest Redigeret: September 29, 2008, 11:40:32 pm af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Jens Bjørn

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Hvaffor noget rullegrus??
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #14 Dato: September 29, 2008, 11:10:14 pm »
Billig kædesmørelse - køber du også dårlig kaffe ?  :club:
Nu med Flystøj