Forfatter Emne: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....  (Læst 6585 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jay-jay

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
  • nååå jaaaahh!!!!
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #15 Dato: September 30, 2008, 12:30:59 am »
Ja okay Jens Bjørn.. hvis du kun kan holde styr på en sætning ad gangen.. Jeg har altid kvalitetskaffe af højeste karat. Jeg har også noget lort gemt i skabet der kan gøre det ud for kaffe. Hvis een jeg kan lære noget af får han den gode kaffe. Hvis det bare er smart og dumt får han lortet - hvad tror du din kommentar dækker op til?

Nå videre og tak for de rigtig gode og sjove svar. jaa så skidt da noget af det kommer godt nok uden filter - meeeen klokken er mange og den nyhøstede smagte godt hehe.
Tak for din gode forklaring på ABS og netop det faktum at for- baghjul rent faktisk hænger sammen via bremsen. Det kunne jo undre en at der så ikke også fulgte traction-control med (eller hvad det nu hedder når baghjulet pludselig slipper..?) når nu hjulene alligevel holder "øje" med om der er forskel på rotationshastigheden.

Men at ABS virker sådan betyder vel på ingen måde at cyklen er nanokræfter fra at vippe op på forhjulet når ABS sætter ind. Jeg tænker at f.eks de små buler på vejen meget nemt kan slå ABS til midt i et sving eller en ellers problemfri opbremsning. Hvilket får mig til at tænke på at ABS er vel opfundet til os der aldrig "RIGTIG" har lært at bremse bare 90% af cyklens formåen? Eller tyngdepunktet i cyklen og fører ligger helt forkert... andre forslag..?

god aften jay-jay



roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #16 Dato: September 30, 2008, 10:36:41 am »
Jeg bruger denne fra Louis http://www.louis.de/_30aacd8747411f31aee6566353725a9fda/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=320&wgr=427&list_total=25&anzeige=0&artnr_gr=10004309

Procycle dry lube! Fungerer ganske fint, sviner ikke alt for meget,og samtidig er den ikke for dyr!  :wink: Hmm sviner ikke for meget!! -jeg havde også vænnet mig til kardan...  :brok: Vil generelt sige at jeg ikke går så højt op i prisen på olie, spray mm. Svinet skal bare have det er virker, så må det koste det det koster! -men der er jo heller ingen grund til at betale for meget!  :lol:

Hva' Bjørn kommer du forbi klubben og får en øl lørdag?
« Senest Redigeret: September 30, 2008, 01:05:00 pm af roadpilot »
kilosvin med div udstyr...

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #17 Dato: September 30, 2008, 11:26:52 am »
Velkommen Jay-Jay, og tillykke med grislingen.

De fleste spørgsmål er der efterhånden styr på, så du får bare lige en sætning om kædesprayen.

Jeg har tidligere brugt noget Castrol Chain Wax, og været ganske godt tilfreds. Men da jeg synes kædeskærme er noget overflødigt bras, har jeg i denne sæson prøvet "Dry Lube" købt hos Louis.de Det fungerer præcis ligeså godt, sviner ikke. Man skal dog vænne sig til at kæden altid ser tør ud. Samtidig skal man passe lidt på når man sprayer, da det er lidt svært at få af fælgene. Jeg smører ca hver gang jeg tanker, og gerne lige efter en tur, så kæden er lun. (tror egentlig det er ligegydigt, men det er en god vane, at smøre efter en tur hvor man har tanket undervejs.

Jeg er forresten altid klar på at lege i Århus, både vej, p-pladser, og p-kælderen over for magasin :-)
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

jay-jay

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
  • nååå jaaaahh!!!!
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #18 Dato: Oktober 01, 2008, 01:03:17 am »
Hehe Big G, vi skal da mødes inden ugen er omme.
takker for links og rigtig fin respons på ?
Og enig i at kæden bare skal have noget der virker, men det er vel ok at høre hvad forummet mener om kvalitet contra pris, eller betydningen deraf.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #19 Dato: Oktober 01, 2008, 03:13:45 pm »
Jeg bruger denne fra Louis http://www.louis.de/_30aacd8747411f31aee6566353725a9fda/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=320&wgr=427&list_total=25&anzeige=0&artnr_gr=10004309

....
Linkfix -> http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=10004309

selv bruger jeg motul kæde spray - nu har jeg købt en Castrol for at prøve et andet mærke men de skulle være i den samme klasse hvad jeg kan forstå

har kigget på dry lube men ik taget mig samme endnu - måske næste sæson :)
« Senest Redigeret: Oktober 01, 2008, 03:23:41 pm af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #20 Dato: Oktober 02, 2008, 09:58:58 pm »
Fedt indlæg - og velkommen.

Kan kun tilslutte mig DRY-Lube - det sviner ikke, og virker som om det smører godt nok. Synes dog der er mere kædestøj end med den "gl.dags" kædespray. Det står dog også nævnt som bivirkning et eller andet sted (husker ikke hvor).

Jeg skal skifte kædekit nu (24.000 km)  - har kørt de sidste 6.000 på drylube efter en ORDENTLIG rengøring af kæden.

Jeg skal smide en post næste år ved denne tid når jeg har kørt en hel sæson på Dry-lube.....så må vi se om jeg stadig er begejstret....

Eneste minus er at jeg synes sådan en spray bliver tømt noget hurtigere end en alm. kædespray - det skyldes nok en tendens til at oversmøre fordi det er stort set usynligt og føles tørt. Regn med 2 sprays til en sæson på 6000 km ( min erfaring)

God vind på den nye knallert !

Med ønsket om et langt og varmt efterår......

Søren F
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #21 Dato: Oktober 02, 2008, 11:23:25 pm »
En sæson.... 6000km....   :huh: :huh: :huh: :huh:

Dvs jeg ville skulle bruge... 8 dåser af det dersens noget..?   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #22 Dato: Oktober 03, 2008, 08:06:31 am »
En sæson.... 6000km....   :huh: :huh: :huh: :huh:

Dvs jeg ville skulle bruge... 8 dåser af det dersens noget..?   :mrgreen:

Det er ikke sikkert. Jeg bruger ikke ret meget af det, men det er rigtigt nok at man skal tage sig selv lidt i nakken for ikke at bruge for meget. Det er jo usynligt når det rammer kæden.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #23 Dato: Oktober 03, 2008, 12:58:22 pm »
Citér
En sæson.... 6000km....     

Dvs jeg ville skulle bruge... 8 dåser af det dersens noget..?   

Sajmon: Jeg HAR set din knallert - du kan jo bare bruge nogle af de mange penge du sparer på f.eks sæbe og lakforsegling !!! :roll: MEn yes - jeg sviner nok med det, så divider bare med 2

Regner fortsat med at kunne trække på lidt ekspertise når der skal rykkes kædekit af og på, så jeg  :tie: her fra...
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #24 Dato: Oktober 03, 2008, 02:14:44 pm »
Men at ABS virker sådan betyder vel på ingen måde at cyklen er nanokræfter fra at vippe op på forhjulet når ABS sætter ind. Jeg tænker at f.eks de små buler på vejen meget nemt kan slå ABS til midt i et sving eller en ellers problemfri opbremsning. Hvilket får mig til at tænke på at ABS er vel opfundet til os der aldrig "RIGTIG" har lært at bremse bare 90% af cyklens formåen? Eller tyngdepunktet i cyklen og fører ligger helt forkert... andre forslag..?

god aften jay-jay




Det med rødt markerede kan under ingen omstændigheder forekomme da det er TOTALT FORBUDT og burde koste klip i kortet hvis man bremser i svinget.  :club: :club: :club:

Hvis du gør det ender du på et tidspunkt på marken så lad venligst være med det!  :loser:

Ellers velkommen til.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #25 Dato: Oktober 03, 2008, 02:31:54 pm »
Citér
En sæson.... 6000km....     

Dvs jeg ville skulle bruge... 8 dåser af det dersens noget..?   

Sajmon: Jeg HAR set din knallert - du kan jo bare bruge nogle af de mange penge du sparer på f.eks sæbe og lakforsegling !!! :roll: MEn yes - jeg sviner nok med det, så divider bare med 2

Regner fortsat med at kunne trække på lidt ekspertise når der skal rykkes kædekit af og på, så jeg  :tie: her fra...

:lmao:

Ja når man kører 26.000+ km på en sæson, må der ofres noget pudsning.   :mrgreen:

Du er mere end velkommen når kædekittet skal skiftes.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

jay-jay

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
  • nååå jaaaahh!!!!
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #26 Dato: Oktober 17, 2008, 05:02:18 pm »
Tja som det ses på datoen har jeg været lidt fraværende... og med god grund, for jeg skulle jo været mødt op på den p-plads, når nu jeg selv havde inviteret. Men jeg fandt sgu først PM, om tilsagn, til legeaften mandag aften.... og i / de var 6-8 stykker... Så meget noget pis og har nu tjekket dmi hver dag siden. Jeg troede så de mente skyet og masser af små byger hen mod aften (hvilket i Århus betyder pis regnvejr) men jeg tog åbenbart fejl - og har desværre heler ikke tid i aften til at lege. Meeen onsdag aften, hvis vejret er tørt
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/regionaludsigten/ostjylland.htm
kan vi jo mødes her
http://www.krak.dk/query?what=map_adr&mop=aq&geo_area=Ringvej%20Syd%20100%208260%20Viby%20J
hvis nogen har lyst.
Respekt til BIG G for at trække en flok til en uopslået aften!!

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #27 Dato: Oktober 22, 2008, 03:25:51 pm »
vi får desværre gæster i aften, ellers havde jeg været klar ...
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

jay-jay

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
  • nååå jaaaahh!!!!
Re: 15 år efter - ny mc. hold da op der er sket noget.....
« Svar #28 Dato: Oktober 27, 2008, 06:50:19 pm »
Thja det var surt, som man måske hsker var vejret ikke så godt, der kom kun en, og det var mig på en let fugtig P-plads, men omvendt var turen bestemt ikke uden oplevelser af den grund. Jeg nåede at smutte meget rundt med bagenden, og for første gang løftede forhjulet sig hen over 5-7 meter - super tur i dårligt vejr!!