Forfatter Emne: Værksteds Kompressor  (Læst 4238 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Værksteds Kompressor
« Dato: Februar 24, 2015, 03:45:34 pm »
Hej

Jeg har endelig fået et hus, med en garage og nu går jeg og leger med tanken om at købe mig en kompressor, så jeg bedre selv nemmere kan lave ting på MC og bilen.

Hvilke Specs skal sådan en have? mærke osv....?

Jeg har ikke uanede midler(Læs: konen flår bollerne af mig, undskyld mit franske), så den skal helst ikke være for dyr, men skal kunne klare den hårde opgave.

Mvh Michael
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Værksteds Kompressor
« Svar #1 Dato: Februar 24, 2015, 09:07:14 pm »
Prøv at se i et af Harald-Skralds kataloger.
Der er som regel en oversigt over hvor mange liter luft pr. minut forskelligt luftværktøj skal have for at fungere godt.
Hvis du skal sand/glas/sodablæse, så må du i hvert fald ikke købe for småt.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Værksteds Kompressor
« Svar #2 Dato: Februar 24, 2015, 09:10:39 pm »
Jeg har købt sådan en her:
http://www.jemogfix.dk/butik/vaerktoej/oevrige_maskiner/kompressorer__tilbehoer.aspx?pid=9040643&view=1

Den klarer det udemærket, men det kunne være fedt hvis man f.eks. kunne justere hvornår den skal starte igen, altså en nedre trykgrænse.
Der er to udtag med trykjustering på dem begge.

Køb en god slange! Jeg købte en skod slange, og den holdt i en halv time.  Nu har jeg købt en slange der kostede lige så meget som kompressoren og den er super.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Ztier

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Sv: Værksteds Kompressor
« Svar #3 Dato: Februar 25, 2015, 12:16:02 pm »
Jeg har en blå en fra BilTema. Den er ikek ret stor, hviket er fedt når/hvis man har brug frforo at flytte den - f.eks ud til bilen for at måledæktryk. Den klarer alle opgaver fint. Det eneste den ikke duer til er opgaver, der kræve kontinuerlig strøm af luft (f.eks. maling/glasblæsning), men den er fin til alle andre opgaver.

http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Trykluft/Kompressorer/Kompressor-11-8-17667/
SV 650 S, 2001 oldshool

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: Værksteds Kompressor
« Svar #4 Dato: Februar 25, 2015, 08:42:14 pm »
Lad være med at købe for småt, hvis du har planer om at bruge luftværktøj, da en del af det bruger meget luft.

Når det så er sagt, har jeg kun en lille kompressor ala den Niels linker til, og det har ikke forhindret mig i at helomlarkere fruen's bil, jeg havde bare en ekstra 50lt tank, så den var med til at holde trykket stabilt.
Når den dør, køber jeg dog en større, men det skulle ikke undre mig, at den holder mange år endnu  :club:

@Niels Har du kigget i pressostaten? Der kan du normalt justere max. tryk og hysteresen.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Værksteds Kompressor
« Svar #5 Dato: Februar 25, 2015, 09:31:42 pm »
@Niels Har du kigget i pressostaten? Der kan du normalt justere max. tryk og hysteresen.

Prosit!  :D   Jeg må prøve at kigge efter pressostaten. Jeg har kun pillet ved udgangstrykket, og nøjedes med at bande over at sømpistolen skulle skyde to søm halvt i før kompressoren begyndte at køre igen  :brok:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(