SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Kenn H. Jensen efter Juli 10, 2004, 11:27:12 am
-
Jeg har haft en del transportKm i sidste sæson på min SV. Bagdækket har efterhånden form som et bildæk :wink: , og er ved at være ret nedslidt.
Jeg regner ikke med at skulle køre så mange transportKm på SVeren fremover, det er mest til hygge og sjov.
På forhjulet sidder et Bridgestone BT020, og det ser ud som om der er rigtigt mange Km i det endnu, så det er næsten synd at skulle kassere det. Skulle man smide et BT020 bagpå også, og så håbe på at det kommer til at passe sammen ved næste dækskift, eller skulle man prøve at sætte fordækket til salg her og i news:dk.marked.privat.motorcykel.stumpemarked, og så købe et sæt Pilot sport/power istedet ?
Det jeg godt vil opnå er en stabil og sikker maskine, specielt når det går hurtigt i kurverne, men der skal også være et fornuftigt bid i regnvejr.
Hvis der er nogen af jer der kender til billigere steder end Reifenversand (http://www.reifenversand.com), så sig til :)
-
Jeg kører selv med Dunlop 208, og er sådan set godt tilfreds med dem, man skal dog være opmærksom på at der faktisk går et stykke tid inden de er varme.
Overvejede om jeg skulle prøve BT014, hvis jeg da kan finde dem til en fornuftig pris.
Jeg skal selv have bestilt et sæt meget snart, dækkene slides altså for hurtigt, det bliver kun til omkring 8000 km på et bagdæk.
-
Efter dæktesten i seneste nummer af Bike er jeg hooked på Michelin Pilot Power, når jeg engang får slidt de original monterede Dunlop dæk op.
Jeg var ellers også brændt varm på BT014 og har læst meget godt om forgængeren BT010, men Bike's testere var ikke så glade for fordækket.
-
Efter dæktesten i seneste nummer af Bike er jeg hooked på Michelin Pilot Power, når jeg engang får slidt de original monterede Dunlop dæk op.
Jeg var ellers også brændt varm på BT014 og har læst meget godt om forgængeren BT010, men Bike's testere var ikke så glade for fordækket.
Der er også ramaskrig på www.svrider.com mailinglisten over at BT010 ikke længere bliver produceret. BT014 er eftersigende ikke helt ligeså godt.
-
Efter dæktesten i seneste nummer af Bike er jeg hooked på Michelin Pilot Power, når jeg engang får slidt de original monterede Dunlop dæk op.
Jeg var ellers også brændt varm på BT014 og har læst meget godt om forgængeren BT010, men Bike's testere var ikke så glade for fordækket.
Hmm.. Du får nok ikke voldsomt mange kilometer ud af sådan nogle Pilot Power, tror du? :)
Hov.. Er den i det nye nummer af det danske Bike? Så skal jeg da vist på indkøb.. Medmindre den kan scannes, selvfølgelig :)
-
Hmm.. Du får nok ikke voldsomt mange kilometer ud af sådan nogle Pilot Power, tror du? :)
Hov.. Er den i det nye nummer af det danske Bike? Så skal jeg da vist på indkøb.. Medmindre den kan scannes, selvfølgelig :)
Jeps, de er med i det nye Bike. Jeg har dog ikke en scanner, men kan da nævne at de var meget begejstrede for dette dæk, ikke mindst i regnvejr.
Je har hørt at der er lidt flere Km. i dem end Metzeler sportec M1, jeg vil gætte på 6-7.000 med min kørsel :-)
Et sæt kan købes for 272,07€ hvis du bestiller det ad to omgange hos Reifenversand (http://www.reifenversand.com) Underligt nok er det billigere at bestille fordæk og bagdæk hver for sig. Jeg har sendt dem en mail ang. dette, men har endnu ikke fået svar fra dem.
-
Hmm, det lyder da som en test der kunne være meget interessant at læse, når man nu alligvel skal ud og købe nye dæk.... skal man godtnok købe bladet :roll:
-
Hmm.. Du får nok ikke voldsomt mange kilometer ud af sådan nogle Pilot Power, tror du? :)
Hov.. Er den i det nye nummer af det danske Bike? Så skal jeg da vist på indkøb.. Medmindre den kan scannes, selvfølgelig :)
Nej, man får sikkert brug for at skifte dæk ved hvert service :?
Hvis jeg får tid i aften kan jeg jo lige prøve at scanne lidt :wink:
-
Så kan i læse mere her: http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=765
-
Takker mange gange, nu blev det jo næsten sværer at vælge dæk.
Pokkers også når man nu står og skal bruge dem snart :)
-
Pokkers også når man nu står og skal bruge dem snart :)[/quote]
Ved godt at dette er en gammel debat, men vil lige kommenter den, jeg køre på mz4 dæk og de er rigtig gode.
de kan køres til kanten, ved almen blandet kørsel og rigtigt dæktryk lever de ca. 7500 km inden de skal skiftes, de kommer nok til kort ved hård banekørsel. :oops:
-
Ved godt at dette er en gammel debat, men vil lige kommenter den, jeg køre på mz4 dæk og de er rigtig gode.
de kan køres til kanten, ved almen blandet kørsel og rigtigt dæktryk lever de ca. 7500 km inden de skal skiftes, de kommer nok til kort ved hård banekørsel. :oops:
MZ4 ?? Er det ikke Metzelers MEZ4 du tænker på?
Jeg har kørt lidt med en på en Kawa ZX9R med disse dæk på. Sjovt nok trækker han sig med det samme når der er en smule regn. Han siger der ikke er bid i dem i regnvejr. Det har jeg også hørt andetsteds fra.
Nu har jeg kørt ca. 1.000 Km på mine Pilot Power, og jeg er rigtigt godt tilfreds med dem. Eneste lille anke er at jeg skal have tjekket om mine kronrørslejer skal spændes/skiftes. Jeg tror ikke det er dækkene der er skyld i de rystelser den frembringer under motorbremsning, de gamle har bare været tilstrækkeligt flade så der ikke kom rystelser.
Power dækkene er en fryd i sving, og nu behøver jeg ikke længere at frygte regnvejr. Med det gamle bagdæk trak den hjulspin med <100 Km/t i regnvejr, så der skulle alt foregå med forsigtig gashånd. :-)
P.s. Pilot Power kan også snildt køres til kanten ;-)
-
Jeg har kørt lidt med en på en Kawa ZX9R med disse dæk på. Sjovt nok trækker han sig med det samme når der er en smule regn. Han siger der ikke er bid i dem i regnvejr. Det har jeg også hørt andetsteds fra.
Jo fordækket har svært ved at holde varmen i regnvej, men det problem løses ved at lukke lidt luft ud af dækket, hvis man gider ellers syns jeg ikke at der er problemer, og jo det er MEZ4 jeg snakker om, men det kan da også være jeg skal prøve pilot power næste gang. :wink:
-
Jo fordækket har svært ved at holde varmen i regnvej, men det problem løses ved at lukke lidt luft ud af dækket, hvis man gider ellers syns jeg ikke at der er problemer, og jo det er MEZ4 jeg snakker om, men det kan da også være jeg skal prøve pilot power næste gang. :wink:
Jeg tillod mig lige at rette lidt i dit indlæg, det var lidt rodet og det var svært at se hvad du citerede og hvad du selv skrev.
Du havde også glemt at logge dig ind, og jeg kan ikke koble indlægget på dit brugernavn, men jeg har givet det dit brugernavn med et ekstra mellemrum ;-)
Tilbage til dæksnakken. Pilot Power får gode anmeldelser i div. test, og jeg er også rigtigt godt tilfreds med dem. En anden mulighed er Metzeler Sportec M-1, som også er rigtigt gode.
-
Det er helt ok.
et lille sidespring omkring dæk, er der nogen der har erfaring med at sætte et breder bagdæk på, jeg tænker på hvordan det påvirker cyklens køreengskaber, godt eller skidt.
-
Det er helt ok.
et lille sidespring omkring dæk, er der nogen der har erfaring med at sætte et breder bagdæk på, jeg tænker på hvordan det påvirker cyklens køreengskaber, godt eller skidt.
Det er som regel skidt at ændre på dækdimensionerne, specielt at gøre dem bredere. Jeg har dog set salgsannoncer hvor der står at der er monteret 180er dæk på en SVer.
Typisk bliver den mindre styrevillig, det er sværere at slide det helt ud til kanten, og det er meget dyrere.
Eneste + er at det er ren porno med brede dæk.
Jeg holder mig til std. dimensioner på min.
-
Jeg har læst om en der havde sat et bredere dæk på svéren, og det ødelagde alle gode køreegenskaber. Den lå rent ud sagt ad h. til i svingene. Men hvis man er ligeglad med det, så ser det da fedt nok ud :lol:
Havde selv overvejet det, men min mekaniker mente jeg ville blive slemt skuffet. Håber du kan bruge til noget.
-
Tak for jeres meninger det var også barne en tanke, da jeg har lagt mærke til at næsten alle de nye manskiner, der kommer på gader er monteret med 180 bagdæk. :wink:
-
Tak for jeres meninger det var også barne en tanke, da jeg har lagt mærke til at næsten alle de nye manskiner, der kommer på gader er monteret med 180 bagdæk. :wink:
Der skal jo være noget til at overføre den motorkraft som nyere sportsmotorcykler har til vejen.
Det kan godt lade sig gøre at montere et 180'er bagdæk, og det ser porno ud, men så heller ikke mere. Man mister altså noget af det der gør cyklen fed, den ekstrem lette styrevillighed.
Udover det har jeg faktisk næsten kun hørt folk brokke sig over MEZ4 dækkene. Har oplevet en enkelt der har skiftet dem inden de var slidt ned, han følte sig ikke sikker på dem.
Jeg kører selv på Dunlop 208 og er godt tilfreds med dem, kanon vejgreb når først de er varme.
-
Ja jeg kan jo høre, at det kan være at jeg skal overveje, at prøve et andet sæt dæk til næste år, når der skal skiftes dæk.
-
Ja jeg kan jo høre, at det kan være at jeg skal overveje, at prøve et andet sæt dæk til næste år, når der skal skiftes dæk.
Ja, det kan kun anbefales ;-)
-
Ahh...
Jeg har lige fået Metzeler Roadtec Z6 på SV'eren.. Første indtryk er dælme godt sammenlignet med de gamle Z4'ere..
-
Jeg har kun læst om dem, det bliver spændende at høre mere om hvordan de er, for jeg har kun læst godt om dem. 8)
-
Holder dit intryk af z6 stadigvæk. :?:
-
Jup.. De virker rigtig gode - de kan snildt anbefales. Jeg føler mig langt mere sikker på dem, end på standard Z4'erne.. Langt mere stabil i sving og ved høje hastigheder.. De er testvindere i Motorrads test af sports-touringdæk.. Så det.. :)
Jeg købte mine hos www.reifenversand.com og gav 1850 for dem - så det er bare at komme i gang.. :)
-
Halløj halløj!!
Sidder lige på arbi og sumper og tonser igennem diverse indlæg.
Frit fra hukommelsen om andre dæk og mine egne meninger.
- Metzeler Z4 skider helt vildt. Dem der kører på dem synes måske de er helt OK, men så er det fordi de ikke har prøvet andet.
- Bredere bagdæk er også skod. Mødte en på Malerklemmen igår jeg har været på bane med et par gange. Han havde et 180-dæk i overskud og det blev monteret på han Kawasaki et-eller-andet der normalt kører med 160. Dækkets trædeflade gik faktisk INDAD ude på kanten for at nå ind til fælgen igen. Den kørte helt forfærdeligt og han gør det aldrig mere.
- Jeg har kørt med Pilot Sport som jeg var rigtig glad for. Derefter D208 som var en skuffelse. Nu kører jeg med Diablo og 70-profil foran og dem er jeg rigtig glad for!!
Ja, og det var så mine to flaskepant :D
-
Jeg har lige efter anbefaling bestilt et bagdæk af typen Metz Roadtec Z6 - efter god omtale fra sv650.org...
Bestilte dem på Reifenversand.com for 144,70 EURO inkl. forsendelse, så det var rimeligt :D
Men men men - har lige set på fakturaen at der står "M/C" efter navnet på dækket - har engang hørt det er specielle koder til dæk der sælges i tyskland - er der nogen der ved om det har nogen betydning:?:
-
Men men men - har lige set på fakturaen at der står "M/C" efter navnet på dækket - har engang hørt det er specielle koder til dæk der sælges i tyskland - er der nogen der ved om det har nogen betydning:?:
Det har ingen betydning i følge pmc.dk (http://www.pmc.dk/daekguide.htm)
Hjælp! Der flere typer af det samme dæk!
Man skal vælge det dæk med de færreste bogstaver når man køber et bestemt dæk:
180/55 ZR17 PILOT SPORT TL 73W REAR (N)
180/55 ZR17 PILOT SPORT M TL 73W REAR (N)
180/55 ZR17 PILOT SPORT C TL 73W REAR (N)
Vi ser her et alm Pilot Sport, et Pilot Sport M og et Pilot Sport C. M og C er dæk til det tyske marked, hvor dækkene til enkelte maskiner skal være special godkendt. Til danske maskiner køber man bare den almindelige (og billigste) udgave.
Om der rent faktisk er forskel på de forskellige varianter ved jeg ikke. Men herhjemme må vi i hvert fald køre med det hele :)
-
Har fået dækket hjem fra tyskland nu - var her dog ikke da DPD kom, men man kan afhente op til 7 dage efter på centralen!!
Umiddelbart virker det som et rigtig lækkert dæk. Ekspeditionen fra Reifen-versand virkede bare og kan sagtens anbefales.
Jeg ringende til min dæk-mand og han skal have 75 kr. for montering. Alt i alt sparet ca. 700 kr.....
-
Jeg har i hvert fald været ganske godt tilfreds med mine, de omkring tusind km jeg nåede at køre på dem her inden vinter..
-
Jeg er ved at blive forvirret på et højre plan! Jeg skal have nye sutter på SV'en, men bør jeg købe "road" dæk(eks. Pilot Road, Roadtec Z6...) eller "sports" dæk(eks. Pilot Power, Sportec M-1...)? Jeg har ikke noget transportbehov og kører kun for sjov. Men jeg gider ikke købe dæk der holderkortere uden at få noget ud af det! :?:
-
Jeg er ved at blive forvirret på et højre plan! Jeg skal have nye sutter på SV'en, men bør jeg købe "road" dæk(eks. Pilot Road, Roadtec Z6...) eller "sports" dæk(eks. Pilot Power, Sportec M-1...)? Jeg har ikke noget transportbehov og kører kun for sjov. Men jeg gider ikke købe dæk der holderkortere uden at få noget ud af det! :?:
Et dæk bør ikke være mere end 3-4 år gammelt, og jeg har derfor valgt dæk med forholdsvis få km. Til gengæld, så har jeg et kanon godt vejgreb :-) Og dækkene bliver meget hurtigere varme.
Hvor mange km. kører du årligt ?
-
Jeg vil tro at jeg maks. kører 4-5000 km på en sæson.
-
Jeg vil tro at jeg maks. kører 4-5000 km på en sæson.
Køb pilot power så får du den sjoveste cykel at køre på. :twisted:
-
Jeg vil tro at jeg maks. kører 4-5000 km på en sæson.
Køb pilot power så får du den sjoveste cykel at køre på. :twisted:
Lige mine ord.
Pilot power er hamrende gode dæk, som hurtigt bliver varme (5-8min kontra normalt ca 18-20min)
Jeg kører på dem og kan varmt anbefale dem.