Forfatter Emne: Aldrig fuldsyntetisk olie på en SV1000!!!  (Læst 27516 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Aldrig fuldsyntetisk olie på en SV1000!!!
« Dato: Juli 06, 2005, 01:57:34 pm »
Jeg har nu igen noget at udsætte på Lydmuren!!! :?  Trættende... :(

Jeg har de sidste gange jeg har skiftet olie på dyret købt det hos Lydmuren, og fint nok med det...
MEN... Jeg købte så igen i går stumper, men IKKE hos lydmuren (Det er slut med det fra min side!!!) og bestilte et oliefilter + en olie som hedder Motul 300V som er den olie som Jenny de sidste 2 gange har sagt at jeg skulle hælde på min kværn.
Lagersnuden i går sagde derefter:
Hvilken mc havde du tænkt at hælde 300V olien på???

Tja min SV1000s hvoff???

Nej nej nej aldrig fuldsyntetisk olie på en SV1000 motor, fordi koblingen brænder af med den olie på. Det stå højt og tydeligt i alle specifikationerne fra Suzuki, og de havde selv skiftet koblinger på flere cykler af den årsag.

Så endnu en gang har Jenny skuffet fælt og solgt mig noget ubrugeligt lort som ikke er det rigtige til min cykel.

Amatørfirma!!!
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Aldrig fuldsyntetisk olie på en SV1000!!!
« Svar #1 Dato: Juli 06, 2005, 04:38:28 pm »
hvad skal man så hælde på, halvsynt eller....
   

stub

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 59
olie??????????
« Svar #2 Dato: Juli 06, 2005, 05:29:33 pm »
jeg kører også på motul 300 fuldsyntetisk olie efter henvisning fra forhandleren som havde fået det fra importøren af at det var den olie som den skulle køre på
så det var måske noget man skulle undersøge nærmere hos importøren da der åbenbart er delte meninger ved værkstederne på det punkt :roll:  :?:  :P  :P  :P

mvh  stub    :?

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: olie??????????
« Svar #3 Dato: Juli 06, 2005, 06:17:53 pm »
Citat fra: stub
jeg kører også på motul 300 fuldsyntetisk olie efter henvisning fra forhandleren som havde fået det fra importøren af at det var den olie som den skulle køre på
så det var måske noget man skulle undersøge nærmere hos importøren da der åbenbart er delte meninger ved værkstederne på det punkt :roll:  :?:  :P  :P  :P

mvh  stub    :?


Ja, det er jo et emne der er diskuteret en del på zyns.com, og essensen af al snakken er vist at det ikke kan skade, men at gearskiftene kan føles lidt 'hårde' med fuldsyntetisk.

Selv kører jeg med motul5100 ½synt. - det virker fint, men jeg ville nødigt have mere kontante gearskift end det nuværende...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: olie??????????
« Svar #4 Dato: Juli 07, 2005, 10:18:54 am »
Citat fra: nyg

Selv kører jeg med motul5100 ½synt. - det virker fint
Det er også den som jeg fik fortalt er den som den SKAL køre på... :roll:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Hønse

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 772
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Re: olie??????????
« Svar #5 Dato: Juli 07, 2005, 11:47:11 am »
Citat fra: Jannik
Citat fra: nyg

Selv kører jeg med motul5100 ½synt. - det virker fint
Det er også den som jeg fik fortalt er den som den SKAL køre på... :roll:
Den har jeg også kørt med! Nu har jeg prøvet 3000 20w50 .........
Citat fra: MOTUL
Specific additivation for the transmission.
Meets the specifications of Harley-Davidson®.
Det tænkte jeg lige var noget for TL´en men den er lige tyk nok til de tidlige DK varme grader, først nu den er blevet god  :?
5100 15w50 kan rigtig godt anbefales.......  8)
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
..
« Svar #6 Dato: Juli 07, 2005, 02:11:56 pm »
Jeg har spurgt den bedste MC mekaniker jeg kender .. (en jeg ved Suzuki forhandlerne ringer til når de giver op overfor et problem)...

Hans udtalelse - som også er baseret på eventuelle reklamertioner med hensyn til koblinger der skulle være ødelagt :

"Ja det er der jo lidt delte meninger om. Rent officielt er en delsyntetisk god nok. Jeg ville personligt køre med helsyntetisk. Det er sjældent at det giver problemer med koblingen."

Men vi er selvfølgelig alle velkomne til at vælge det vi helst vil køre med eller hvad vi har bedst erfaringer med  :wink:

(Det er dog forkert af Jenny at sige at det SKAL være en fuldsyntetisk. Desuden har der været enkelte tilfælde hvor olien kan ha været et problem, men det har vist ikke været ret mange - og der kan ha været andre faktorer i disse tilfælde)

- Noget helt andet er at jeg har hørt at man ikke må blande delsyntetisk og fuldsyntetisk - hvis man f.eks efterfylder .. er der noget om det ??
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Mad M

  • Gæst
Aldrig fuldsyntetisk olie på en SV1000!!!
« Svar #7 Dato: Juli 07, 2005, 07:08:24 pm »
Har også fra forhandler fået anbefalet Motul V300...

Mad M

  • Gæst
Re: ..
« Svar #8 Dato: Juli 07, 2005, 07:10:28 pm »
Citat fra: Nikolaj
Jeg har spurgt den bedste MC mekaniker jeg kender .. (en jeg ved Suzuki forhandlerne ringer til når de giver op overfor et problem)...

Hans udtalelse - som også er baseret på eventuelle reklamertioner med hensyn til koblinger der skulle være ødelagt :

"Ja det er der jo lidt delte meninger om. Rent officielt er en delsyntetisk god nok. Jeg ville personligt køre med helsyntetisk. Det er sjældent at det giver problemer med koblingen."

Men vi er selvfølgelig alle velkomne til at vælge det vi helst vil køre med eller hvad vi har bedst erfaringer med  :wink:

(Det er dog forkert af Jenny at sige at det SKAL være en fuldsyntetisk. Desuden har der været enkelte tilfælde hvor olien kan ha været et problem, men det har vist ikke været ret mange - og der kan ha været andre faktorer i disse tilfælde)

- Noget helt andet er at jeg har hørt at man ikke må blande delsyntetisk og fuldsyntetisk - hvis man f.eks efterfylder .. er der noget om det ??


Jeg ville aldrig personligt blande to slags olie, kunne i værste fald gå ind og forværre smørringen...

junior

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
  • Ride Like There's No Tomorrow!!
Aldrig fuldsyntetisk olie på en SV1000!!!
« Svar #9 Dato: Juli 09, 2005, 09:22:10 pm »
Det er helt korekt at man aldrig må blande to forskellige slags olie mest fordi at de forskellige additiver kan modvirke hinanden og motoren kan begynde at bruge olie ..  

Problemet med den fuldsyntetiske olie er nok mest at folk ikke stiller deres cykel lige når de chekker  olie og derved fylder for meget på.

Hurtigt roterende makreller  kan " ALDRIG "  få for god olie   :P
TO RIDE OR NOT TO RIDE.. ?
that is a stupid question...

Nu med Daytona 675 ,SV 1000N og en DR-Z 400 SM  Life is great :o)


http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9136

Lennart

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
Aldrig fuldsyntetisk olie på en SV1000!!!
« Svar #10 Dato: Juli 15, 2005, 01:02:13 pm »
Fandt lige dette link.

Der står en masse men nederst står der om hvad man skal være opmærksom på.


http://www.ca-mc.dk/Tilbehor/Motorex/Motorex_olieteknik.htm#Kvalitets%20betegnelser.
Grå SV1000SK3

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Aldrig fuldsyntetisk olie på en SV1000!!!
« Svar #11 Dato: Juli 16, 2005, 11:28:39 am »
Citat fra: Lennart
Fandt lige dette link.

Der står en masse men nederst står der om hvad man skal være opmærksom på.


http://www.ca-mc.dk/Tilbehor/Motorex/Motorex_olieteknik.htm#Kvalitets%20betegnelser.


Udemærket...
Men hvis man nu alligevel var i tvivl om hvad der skal på MC'en, så læs hvad Statoil råder os til:
".... Er du i tvivl så spørg forhandleren eller evt. naboens søn, han ved sikkert besked."
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
.
« Svar #12 Dato: Juli 16, 2005, 12:42:04 pm »
Jeg tror ikke jeg skal spørge naboens søn .. han er 1½ år og savler stadig. Hmm måske ville jeg få modermælk på ? :shock:
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Ikke Motul 300V mere
« Svar #13 Dato: Juli 17, 2005, 08:46:01 pm »
Jeg kan se at de fleste herinde er blevet anbefalet at køre på Motul 300V og det samme kom også på min ved første service men jeg fik den til at hælde Silkolene Race på sidste gang og går ikke tilbage til Motul igen.

Da jeg bestilte 6000 km service nævnte jeg til værkstedet at koblingen ligesom "klæber", som om at koblingspladerne ikke ville slippe hinanden lige med det samme. Denne oplevelse giver jo også et mere klonket gearskift da pladerne ikke slipper nok før næste gear ligges i. Jeg var egentlig lidt bekymret for gearkassen.

Værkstedet sagde at de ville prøve en anden olie og så måtte vi se om det hjalp. Det blev så Silkolene Race (kan ikke lige huske viskositeten) men det virker og kan varmt anbefale den til jer.

Om det giver problemer senere da det jo også er en fuldsyntetisk olie vil jeg ikke bekymre mig om P.T.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

sponk

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 5
Aldrig fuldsyntetisk olie på en SV1000!!!
« Svar #14 Dato: Marts 21, 2006, 04:26:38 pm »
Hejsa....

Er der nogen der har erfaring med  produkter fra shell som  kan bruges til en sv 1000 og om det skal være en 10/40 eller en 15/50 fuld eller hel syntetisk olie....??????????

Mvh Sponk...