Forfatter Emne: taber strøm ved langt lys  (Læst 12406 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Allanvicki

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
taber strøm ved langt lys
« Dato: Maj 04, 2012, 09:35:58 pm »
hej med jer SVin...  :lol:

Vores SV 650 år 2000 starter fint når man køre med normal lys, men køre man et par ture med langt lys på, så taber den strømmen. så den ikke kan starte næste gang man køre. det er kun når man har kørt med det lange lys den er gal..

jeg mener ikke det kan være batteriet det er galt med, da den jo enten lader for lidt eller
er pæren for stor i watt?   

takker for jeres tid.
Mvh allan og vicki

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #1 Dato: Maj 04, 2012, 09:54:26 pm »
hejsa. Hvor mange watt er pæren og er der andet tilsluttet? Powercommand? Hvad er spændingen på batteriet? :)
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #2 Dato: Maj 05, 2012, 08:20:27 am »
Bager har lige skrevet således i en mail til en anden med batteriproblemer:
Lad batteriet helt op. Vent 1 time. Mål spændingen (Volt) over polerne. Det skal vise mindst 12,5 ellers er batteriet færdigt. Monter batteriet og start cyklen og hold omdrejningerne fast over 5000rpm. Mål spændingen (Volt) over polerne igen. Nu skal den vise mellem 13,5 og 14,5V. Lader den med over 15V er regulator/omformeren (i mekaniker-slang: laderelæ eller ensretter) gået i stykker.
Høj spænding koger batteriet tør (også vedligeholdelsesfrie batterier) og gør de mister startstrøm. Det får også pærer til at springe hurtigt og kan brænde din elektronik på cyklen af (mere sjældent).

Det bliver selvfølgelig lidt bøvlet at der kun er ballade når du har kørt med langt lys, men er der så ikke lys i begge pærer? Det må betyde at generatoren kun lige nøjagtig laver nok strøm til at fodre nærlyset. Prøv at måle på batteriet med hhv tændt og slukket langt lys og se om der er forskel.

Det kan også (meget sandsynsligt) være laderegulatoren den er gal med. Min blev skiftet for mange år siden, og siden har det kun været dårlige batterier der har gjort livet surt for mig. En ny koster ca 1000kr hos Erik Schnabel på Nørrebro.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Sejer

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #3 Dato: Juni 27, 2012, 11:49:24 pm »
Hej.
Jeg har samme problem med min sv 650 s årgang 99'.
Købte nyt batteri for 3 uger siden, og det virker som om den ikke lader på det(skal nu skubbes i gang).
Er lade relæet det samme som en ensretter/voltregulator? (var det eneste jeg kunne finde i MC' nøglen :oops:)
Hilsen Sejer

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #4 Dato: Juni 28, 2012, 09:31:02 am »
Er lade relæet det samme som en ensretter/voltregulator? (var det eneste jeg kunne finde i MC' nøglen :oops:)

Ja. Hvis du skal haev en ny, så køb den hos Erik Schnabel på Kronborggade, Nørrebro.
Du kan starte med at måle hvor meget den lader med, og hvor meget generatoren leverer.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #5 Dato: Juni 28, 2012, 09:47:33 am »
Til information. Jeg skal have skiftet min hos FA moto i Brønshøj og det tager to uger(!!!) fordi stumpen skal hjem fra Japan. Lidt bizart, med en reservedel, som ikke sjældent skal udskiftes på motorcykler. Ib tilbød faktisk at pille en laderegulator af en anden maskine og låne mig den i mellemtiden, pænt god service.
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #6 Dato: Juni 28, 2012, 10:11:26 am »
Til information. Jeg skal have skiftet min hos FA moto i Brønshøj og det tager to uger(!!!) fordi stumpen skal hjem fra Japan. Lidt bizart, med en reservedel, som ikke sjældent skal udskiftes på motorcykler. Ib tilbød faktisk at pille en laderegulator af en anden maskine og låne mig den i mellemtiden, pænt god service.

Hvis det er en garantisag kan jeg til dels forstå dig, men hvis det er af egen lomme, er der ingen vej uden om en Schnabel laderegulator! Just fucking google it  :D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #7 Dato: Juni 28, 2012, 10:30:36 am »
Jep jep, men det blev jeg opmærksom på for sent og det hele er sat i værk. Men det ved jeg så til næste gang  8)
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #8 Dato: Juni 28, 2012, 10:34:36 am »
Jep jep, men det blev jeg opmærksom på for sent og det hele er sat i værk. Men det ved jeg så til næste gang  8)

EJECT, EJECT, ABORT MISSION! Kan du ikke fortryde hos FA Moto? Hvad giver du for den derinde?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mormad

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 381
  • And yet it moves...
    • Rumlepotten
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #9 Dato: Juni 28, 2012, 11:37:20 am »
Det ved jeg faktisk ikke, da vi startede, havde jeg brug for at få fejlen fundet og maskinen hurtigt tilbage, så jeg bad dem om at skaffe en. Er der så stor forskel?
You never see a motorcycle parked outside a psychiatrist's office....

Rumlepotten: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=31446&ipc=106683

Sejer

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #10 Dato: Juni 28, 2012, 03:55:15 pm »
Til information. Jeg skal have skiftet min hos FA moto i Brønshøj og det tager to uger(!!!) fordi stumpen skal hjem fra Japan. Lidt bizart, med en reservedel, som ikke sjældent skal udskiftes på motorcykler. Ib tilbød faktisk at pille en laderegulator af en anden maskine og låne mig den i mellemtiden, pænt god service.

Hvis det er en garantisag kan jeg til dels forstå dig, men hvis det er af egen lomme, er der ingen vej uden om en Schnabel laderegulator! Just fucking google it  :D

Ved du hvad hr. Schnabel ca. tager for sådan en laderegulator?

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #11 Dato: Juni 28, 2012, 05:24:59 pm »
Ved du hvad hr. Schnabel ca. tager for sådan en laderegulator?

Jeg mener der stod 1025kr da jeg var derinde for et par uger siden.

I korte træk afbryder en Schnabel regulator for generatoren når der ikke er forbrug. En normal regulator kortslutter generatoren = laver meget mere varme.
På en Aprilia ser det sådan her ud:
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?144612-Brown-Connector-Problem-Yes-we-are-affected&p=1763823&viewfull=1#post1763823

Desuden rammer den 14,3-5 volt lige i røven stort set uanset hvilket omdrejningstal du ligger på. Det kan man næppe sige om en standard regulator.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Allanvicki

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #12 Dato: Juli 01, 2012, 08:27:20 pm »
Hej igen.

Jeg har tjekket for pærene og de var på hver 80watt!!!.... der er dog LED baglygte på så det giver vel det samme når 2stk 21watt mangler bag.

men anyways.. den lader med 17-19 volt på et helt nyt batteri ved 3-5000rpm... så det er vel den spændingsregulator der er stået af..

køber en ny i mc-nøglen til 967kr.

jeg takker mange gange for hjælpen

vender tilbage når det er skiftet...

imellem tiden så tjek min "nye" gamle Suzuki GT 550 Cafe.

www.allansgarage.blogspot.com

venlig hilsen

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #13 Dato: Juli 01, 2012, 09:40:48 pm »
imellem tiden så tjek min "nye" gamle Suzuki GT 550 Cafe.

www.allansgarage.blogspot.com

venlig hilsen
Det der, det er famne bare flot lavet!!  :respekt: At sådan en gammel traver kan se så cool ud, ja det er imponerende..  :mrgreen:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Sejer

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #14 Dato: Juli 01, 2012, 09:58:13 pm »
Tak for info :thumbsup: Håber at kunne runde ham imorgen :) ...måtte lede lidt efter regulatoren inde jeg fandt den :lol:

Ved du hvad hr. Schnabel ca. tager for sådan en laderegulator?

Jeg mener der stod 1025kr da jeg var derinde for et par uger siden.

I korte træk afbryder en Schnabel regulator for generatoren når der ikke er forbrug. En normal regulator kortslutter generatoren = laver meget mere varme.
På en Aprilia ser det sådan her ud:
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?144612-Brown-Connector-Problem-Yes-we-are-affected&p=1763823&viewfull=1#post1763823

Desuden rammer den 14,3-5 volt lige i røven stort set uanset hvilket omdrejningstal du ligger på. Det kan man næppe sige om en standard regulator.