Forfatter Emne: taber strøm ved langt lys  (Læst 12407 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #15 Dato: Juli 02, 2012, 10:11:23 am »
køber en ny i mc-nøglen til 967kr.


NEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!  Køb nu en Schnabel!!!!
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

CarstenM

  • Gæst
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #16 Dato: Juli 02, 2012, 02:40:44 pm »
og for os i det mørke der havde det været lettere om ham schnabel-geek'en havde haft en hjemmeside og slisse til Dankortet..  :club:

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #17 Dato: Juli 02, 2012, 03:26:30 pm »
Det er lige før at jeg vil tage derind og købe lortet for Jer og sende det til Tysklandsodden.
Hvor mange skal I bruge?
Hvor lange skal de gule ledninger være? Og hvilket stik skal det være? Undersøg om der evt kan springes en samling over - det kunne der på min oldschool!
Hvor lange skal ledningerne til batteriet være?

Jeg skal nok tage et billede af hans butik - så vil I måske forstå den manglende Dankortbetaling.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

CarstenM

  • Gæst
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #18 Dato: Juli 02, 2012, 05:57:10 pm »
Det er lige før at jeg vil tage derind og købe lortet for Jer og sende det til Tysklandsodden.

Ej, det kalder jeg service.

Kunne det mon tænkes du kunne uddybe,beskrive (evt. med billeder) hvad det er for oplysninger du skal bruge for at bestille for os??


NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #19 Dato: Juli 02, 2012, 10:17:38 pm »
Kunne det mon tænkes du kunne uddybe,beskrive (evt. med billeder) hvad det er for oplysninger du skal bruge for at bestille for os??

Det er egentlig det her billede jeg skal bruge (eller ha bekræftet):


Ledningerne ser ikke ret lange ud, men stikket med de fire ben er muligvis overflødigt. Istedet for at fedte op igennem ledningsnettet med tvivlsomme samlinger, føres to ledninger fra Schnabel ensretteren og direkte op til batteriet. (inkl sikring på +). Jeg kan ikke huske om længden er universel, men en afstand på SV650 K3+ modellerne ville være rar at have.

dette ledningsnet er der to samlinger imellem generator og ensretter. Det er der ingen grund til! På min var den overflødelige ledning under 15cm lang  :facepalm:

Jeg skal bruge:
- billed eller model af de stik der skal erstattes
- længde på ledninger til generatoren
- længde på ledninger til batteri   (tag evt en snor, læg den som du vil føre ledningen og mål længden af snoren)

Ledningerne kan sikkert også sendes i fuld længde, og så kan man selv klippe af og krimpe stikkene på.

Hov, har lige set at han også sender: http://www.vfr.dk/Default.aspx?tabid=58&forumid=30&postid=104796&view=topic
men jeg tager stadig gerne ind forbi, henter og sender.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Sejer

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #20 Dato: Juli 02, 2012, 11:14:31 pm »
Så fik jeg hentet en Spændingsregulator hos Hr. Schnabel og det spiller bare. Prisen blev kr.1025,- ca det samme som en åbentbart dårlige standard regulator, ..og han havde dem liggende på lager.
 Til andre der har lignende problemer, så startede jeg med at skifte batteriet, men det virkede som om motorcyklen fik sværere og sværere ved at starte over en periode på 3 uger indtil den skulle skubbes i gang. Spændingsregulatoren sidder bag højre sideskjold bag sædet, og er monteret med stik.
 Den nye Schnabel regulator blev monteret på 15 min.

 Tak for input, super dejligt nogen gider deler erfaringer :thumbsup:
 
Butikken ligger på Kronborggade nr. 5 og der tages ikke imod dankort

CarstenM

  • Gæst
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #21 Dato: Juli 02, 2012, 11:22:23 pm »
Ledningerne ser ikke ret lange ud, men stikket med de fire ben er muligvis overflødigt. Istedet for at fedte op igennem ledningsnettet med tvivlsomme samlinger, føres to ledninger fra Schnabel ensretteren og direkte op til batteriet. (inkl sikring på +).

Hvis jeg har fattet det korrekt så ville det letteste jo være at koble den schnabel regulator direkte på batteriet og så droppe det 4-pol stik.
Så er det jo bare at evt. krimpe det gamle 3-pol stik på den nye regulator. Det er vel det letteste og giver færrest samlinger der driller.

Hvordan ser den nye regulator ud?. Ledninger/Stik?

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #22 Dato: Juli 03, 2012, 08:42:36 am »
Hvis jeg har fattet det korrekt så ville det letteste jo være at koble den schnabel regulator direkte på batteriet og så droppe det 4-pol stik.
Så er det jo bare at evt. krimpe det gamle 3-pol stik på den nye regulator. Det er vel det letteste og giver færrest samlinger der driller.

Hvordan ser den nye regulator ud?. Ledninger/Stik?

Præcis! Jeg fik vist gjort et for stort nummer ud af det firpolede stik - det skal bare droppes.

Vi må få Sejer til at tage et billede eller måle længden på de gule ledninger.

Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Sejer

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #23 Dato: Juli 03, 2012, 09:20:50 pm »
Han har flere længder på de gule ledninger til generatoren, jeg valgte de korteste(ca.15 cm. da de bliver tilsluttet i stikket ved Regulatoren.
 Plus og minus(sort og rød) anbefalede han at sætte direkte på batteriet i stedet for det eksisterende stik ved regulatoren, de er rigeligt lange og monteret med kabelsko samt sikring så det går stærkt med at montere.

Samlinger har jeg beskyttet med vulkaniserende tape og stripset det fast, så det er lidt bøvlet at skille ad igen. Jeg kan evt. tage et billede hvis nogen er meget interesseret i at se den og ledninger :)

Hvis jeg har fattet det korrekt så ville det letteste jo være at koble den schnabel regulator direkte på batteriet og så droppe det 4-pol stik.
Så er det jo bare at evt. krimpe det gamle 3-pol stik på den nye regulator. Det er vel det letteste og giver færrest samlinger der driller.

Hvordan ser den nye regulator ud?. Ledninger/Stik?

Præcis! Jeg fik vist gjort et for stort nummer ud af det firpolede stik - det skal bare droppes.

Vi må få Sejer til at tage et billede eller måle længden på de gule ledninger.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
taber strøm ved langt lys
« Svar #24 Dato: Juli 03, 2012, 09:37:06 pm »
Sådan!! Forum rocks.
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

CarstenM

  • Gæst
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #25 Dato: Juli 03, 2012, 09:48:17 pm »
Han har flere længder på de gule ledninger til generatoren, jeg valgte de korteste(ca.15 cm. da de bliver tilsluttet i stikket ved Regulatoren.

Nemlig, det er jo absolut det smarteste bare at samle ved de stik der er i forvejen. Genialt. Har du samlet de gule ledninger ved at genbruge stik eller bare loddet dem sammen?

Vil absolut gerne se billeder. :)


Sejer

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #26 Dato: Juli 04, 2012, 06:09:13 pm »
Hej, så fik jeg skilt motorcyklen igen;), ..prøvede at skille de gule ledninger men det vulkaniserede tape var 'svejst' for godt sammen. De er øvrigt udstyret med 3 separate kabelsko som man bare skubber ind i det eksisterende '3 stik'(rækkefølgen er underordnet).
På det ene billede kan du se den røde ledning med sikringen på samt hvor selve regulatoren sidder.

Motorcyklen er lidt beskidt, men har kun haft den i en måned og her har jeg brugt tiden på at skifte kobling, kædekit, kåbeglas, olie, spændingsregulator, pudse udstødning op, samt andre småting. Glæder mig til jeg skal gøre den rigtig ren :D ...fandt også ud af at der er slør i kronrørslejet men det må vente til vinter :lol:

Han har flere længder på de gule ledninger til generatoren, jeg valgte de korteste(ca.15 cm. da de bliver tilsluttet i stikket ved Regulatoren.

Nemlig, det er jo absolut det smarteste bare at samle ved de stik der er i forvejen. Genialt. Har du samlet de gule ledninger ved at genbruge stik eller bare loddet dem sammen?

Vil absolut gerne se billeder. :)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #27 Dato: Juli 05, 2012, 08:13:35 am »
...fandt også ud af at der er slør i kronrørslejet men det må vente til vinter :lol:

Det burde du stramme lidt (og så evt skifte det til vinter). Ellers kan du få sejlende køreegenskaber  :thumbsdown:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Sejer

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
Sv: taber strøm ved langt lys
« Svar #28 Dato: Juli 05, 2012, 10:44:11 pm »
Jeg har prøvet, men synes grænsen er hårfin(den låser sig lidt). Tror bare jeg får bestilt de lejer med det samme. Har den følelse af at den sejler lidt ved høj fart :dead:
...fandt også ud af at der er slør i kronrørslejet men det må vente til vinter :lol:

Det burde du stramme lidt (og så evt skifte det til vinter). Ellers kan du få sejlende køreegenskaber  :thumbsdown: