Forfatter Emne: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)  (Læst 18491 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Jeg har igennem 2-3 tankfulde 95 oktan fra JET ved Svanemøllen St. oplevet dårlig tomgang, tendens til ikke at ville starte (noget der mindede om en druknet motor), kraftigt nedsat ydelse, "backfire", dårlig gas-respons, moderat kraftig benzinlugt ved lyskryds og andre ophold og endelig en underlig hul motorlyd...   :cry:

Jeg troede at der var noget galt med karburatoren og regnede med enten at det skulle laves på garantien eller at jeg skulle straffes kontant for det MEN...

I dag kørte jeg bevidst tanken mere eller mindre tom. Derefter futtede  jeg (ja, sådan lød det) over til Shell og tankede en fuld tank af deres Gucci V(uitton)-Power benzin. Et produkt som jf. mine fordomme om at der ingen forskel er på benzin var temmeligt dyr.

Herefter kørte jeg en lille tur på 20 km. igennem Budding, Lyngby, Klampenborg, Hellerup og KBH og kunne efter 30 minutters kørsel mærke at min forsvundne ydelse langsomt kom tilbage. Ligeledes er alle de andre skavanker også mirakuløst forsvundet! Jeg har dog ikke prøvet at koldstarte endnu - men glæder mig til at prøve i morgen!  :D

Konstatering - man får åbenbart hvad man betaler for!

Er der nogen af jer der har haft lignende oplevelser med jeres respektive SVin og tilhørende "foder"?

/Jakob
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Nope!!!

Et SVin kan køre på alt der kan brænde... :shock: :mrgreen: :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
vores svin kører på det billigste 92 oktan, fra hvilken som helst billigtank man kan finde, uden antydninger af hosteri eller lign.
Husk nu på at gs500 motoren, er fra dengang hvor man kun kunne tanke 98 oktan med bly, det er vel derfor den brokker sig, når den får det der nymodens pjat.

 :wink:
   

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
vores svin kører på det billigste 92 oktan, fra hvilken som helst billigtank man kan finde, uden antydninger af hosteri eller lign.
Husk nu på at gs500 motoren, er fra dengang hvor man kun kunne tanke 98 oktan med bly, det er vel derfor den brokker sig, når den får det der nymodens pjat.

 :wink:

Nu har jeg ikke checket i manualen om den overhovedet kan - men kan du på stående fod sige om det ville gøre en forskel at køre med bly? Du er nemlig ikke den første som har spøget med netop dette faktum...

/J
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
da den jo er (nok) udstyret med katalysator og motoren er indstillet til  95blyfri ville det nok være en skidt ide, men hvad siger brugsforvirringen??
   

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Jeg kørte altid på 92 oktan på min GS500.

Hvis du ikke har kørt den særlig tom tidligere kan der have ligget vand i bunden af tanken.
Derfor vænnede jeg míg til altid at have benzinhanen på "reserve" og bruge triptælleren som benzinmåler.
Ved at have den på reserve hele tiden, så tages benzinen fra bunden af tanken, hvor vandet også samles, men så tages vandet efterhånden som det dannes og ikke efter det har hobet sig op til en uoverkommelig mængde som stopper motoren.

Men som svar på dit spørgsmål: Nej, jeg har aldrig haft problemer der relaterer til benzinen.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Mit gode gamle SVin kan ikke fordrage Shell's V-Power :?
Den opfører sig lidt som Skurkens, med dårlig tomgang, skyden, og manglende gas respons  :brok:

Jeg har prøvet to gange, neop for at se om det bare var en dårlig portion jeg havde fået første gang.
Men nej !

Så den får 92 hver gang, og virker derfor glad og tilfreds  :)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Jesper K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • ...::The artist formerly known as Danger::...
Min baby får altid 98. Smuk ren saft til en smuk ren maskine.  :afro:
Kawaksaki ZX-6R 636 '05 (2004 model), Full titanium akrapovic (åben), tidy tail, diodeblink, og lidt for mange kilo på ryggen....
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16225&ipc=61020

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Jeg kører bare på 95 blyfri. Hovedsageligt fra Statoil, men ellers tanker jeg hvor det passer / billigst. Har ikke eksperimenteret med forskellige benzin arter.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Min drikker også 95 Blyfri - for det meste fra Uno-X... - ingen problemer..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Min drikker hva som helst!
Som visse andre, vil onde tunger sikkert vide!  :hand:
 8)
« Senest Redigeret: August 31, 2006, 02:03:33 pm af Ritzau »
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Simon

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Det er livet at køre
Nope!!!

Et SVin kan køre på alt der kan brænde... :shock: :mrgreen: :mrgreen:
der kan værer vand i deres tankanlæg eller rester af diesel.........   der er mit bud
V strom 1000  år 2007    powercomander,mivpotter,plus en masse andet gejl

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Jeg havde engang en GS - den drak alt; tynd suppe fra billig-tanken og dyre dråber med V-power-turbo-super-effekt...

På mit SVin oplever jeg faktisk en mindre forbedring ved at tanke V-power eller lignende.. Måske er det bare en idé jeg har fået i hovedet, men jeg synes sgu det virker.. Tosset? Ja måske..
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Der kan faktisk godt være noget om snakken mht JET benzin..

Jeg har hørt fra pålidelig kilde følgende:

JET benzin er Tysk, og noget af det kommer fra nogle reservelagre (kæmpe, kæmpe store tanke, millitær egendom)

Benzin kan miste noget sin brændeevne, altså miste oktan, uanset hvor tæt det holdes inde.
og benzin der har ligget i en tank i 3 år eller mere, har mistet meget af sin effekt.
og det er sådan noget JET ind i mellem får.

jeg er heller ikke sikker på at JET hælder adjektiver i deres benzin, som alle de andre selskaber gør..

Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Morten L

  • Gæst

jeg er heller ikke sikker på at JET hælder adjektiver i deres benzin, som alle de andre selskaber gør..


Nej, et SVin kører nu bedst på tillægsord (latin = adjektiv)  :lmao:
Men additiver kan nu også være en god ting i benzinen - hvis der ellers er plads for alle tillægsordrene.

Det gaz. Jeg håber du kan klare det.