Forfatter Emne: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)  (Læst 18486 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238

jeg er heller ikke sikker på at JET hælder adjektiver i deres benzin, som alle de andre selskaber gør..


Nej, et SVin kører nu bedst på tillægsord (latin = adjektiv)  :lmao:
Men additiver kan nu også være en god ting i benzinen - hvis der ellers er plads for alle tillægsordrene.

Det gaz. Jeg håber du kan klare det.

aaah..  Keine Verstänsig  ?? 

rolig..  jeg kan klare mere gaz end de fleste, bare der kommer luft nok med ned..   :mrgreen:

Additiv..  ich verstehe..
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #16 Dato: September 01, 2006, 09:39:16 am »
I dag kørte jeg bevidst tanken mere eller mindre tom. Derefter futtede  jeg (ja, sådan lød det) over til Shell og tankede en fuld tank af deres Gucci V(uitton)-Power benzin. Et produkt som jf. mine fordomme om at der ingen forskel er på benzin var temmeligt dyr.

Prøv at tanke alm. 95 på en anden station. Evt. prøv at tanke på en anden jet og se om du kan få indskrænket fejlkilden.

Hvis der er noget med Jet som Alex siger, kan man vel finde ud af det deraf, og som en anden siger kan der være vand eller lign. i deres tanke. Det har jo regnet rigeligt det sidste stykke tid. :]
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #17 Dato: September 01, 2006, 09:43:12 am »
Tjaeh jeg tanker som regel hos jet, (hvis en af de andre ikke lige er billigere) og har ikke observeret nogen ændring på det seneste, iøvrigt er der vel nogle standarder benzin skal overholde, både så det ikke sviner for meget og oktanmæssigt!
Tror det ville være en grim historie for jet eller andre hvis de blev sat i forbindelse med salg af benzin fra overskudslagre. Det må være en vandrehistorie.
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #18 Dato: September 01, 2006, 11:10:10 am »
Tjaeh jeg tanker som regel hos jet, (hvis en af de andre ikke lige er billigere) og har ikke observeret nogen ændring på det seneste, iøvrigt er der vel nogle standarder benzin skal overholde, både så det ikke sviner for meget og oktanmæssigt!
Tror det ville være en grim historie for jet eller andre hvis de blev sat i forbindelse med salg af benzin fra overskudslagre. Det må være en vandrehistorie.
 8)
Der er ikke tale om overskudslagre, men om en del af det almindelige distributionsssystem.  I Danmark og Nordtyskland er der noget der hedder NEPS (North European Pipeline System) som er et levn fra koldkrigstiden og består af en række tankområder, samt en rørledning fra Frederikshavn til omkring Hamborg. Desuden findes der en mindre rørledning i Hundested, og nogle mindre lagre/udleveringspunkter i Nordsjælland. (et af dem i Janniks baghave)

Systemet er ejet af NATO, og det var meningen at det skulle betjene flyvestationer og andre udleveringspunkter, samt tage imod brændstofsprodukter fra havne i Danmark.

Militæret har ikke det samme store behov for systemets kapacitet som tidligere, og derfor har POL-divisionen, som driver systemet til dagligt, i en årerække solgt transport og lagerkapacitet til civile selskaber til fordelagtige priser.

Udover NEPS'en er der i Danmark en række civile beredsskabslagre som blev oprettet efter oliekriserne I 70'erne. De er også koblet til NEPS'en.

Der foregår en vis spekulation i at opkøbe billigt/sælge dyrt, og spekulanter kan derfor udemærket tænkes at brænde inde med et parti benzin som måske bliver lidt for gammelt.

Noget af den benzin havner sikkert rundt omkring på tankstationerne

Citér
Bulk Distribution and Storage of Fuels in the NPS
1506. Although collectively referred to as one system, the NPS consists of nine separate and distinct military storage and distribution systems: Italy, Greece, Turkey (two separate systems - west and east), the United Kingdom, Norway, Portugal, the North European Pipeline System (NEPS) located in both Denmark and Germany, and the largest system, the Central Europe Pipeline System (CEPS) in Belgium, France, Germany, Luxembourg and the Netherlands. The NPS in total consists of some 11,500 km of pipeline running through 12 NATO nations with its associated depots, connected air bases, civil airports, pump stations, refineries and entry points. Bulk distribution is achieved using facilities provided from the common-funded NATO Security Investment Programme (NSIP). The networks are controlled by national organizations, with the exception of the CEPS which is a multinational system.

1507. Optimum utilization of NATO petroleum facilities in peacetime is a prerequisite for the proper maintenance of the system, and the necessary training of its staff. Nations should use the facilities to the fullest extent practicable for military purposes and, where this is insufficient, commercial use should be encouraged. There are no restrictions on the type of NATO fuel facilities that can be used for commercial purposes provided the minimum safeguards are respected.
« Senest Redigeret: September 01, 2006, 11:23:38 am af nyg »
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #19 Dato: September 01, 2006, 02:24:30 pm »
Desuden findes der en mindre rørledning i Hundested, og nogle mindre lagre/udleveringspunkter i Nordsjælland. (et af dem i Janniks baghave)

Nej i kan godt glemme det!!! Det er mit og mit alene!!!! "My Precious" (Citat: Gollum)

 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Men der er jo en grund til jeg har malet knallerten grøn ik`? Skal jo kunne færdes ugenert på militært område... :innocent:
« Senest Redigeret: September 01, 2006, 02:26:01 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #20 Dato: September 01, 2006, 03:24:03 pm »
Det er mit og mit alene!!!! "My Precious" (Citat: Gollum)

 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Det er også tørt som en popcornprut.... ;-)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #21 Dato: September 01, 2006, 09:43:05 pm »
Nej i kan godt glemme det!!! Det er mit og mit alene!!!! "My Precious" (Citat: Gollum)

Fin lige den ledning, bor et hul - og sælg billig benz til alle i SV-forumet...  :lol:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #22 Dato: September 02, 2006, 11:04:08 am »
Jeg synes sgu vores Gs500 går lige skidt uanset hvad jeg hælder på den...

Eks. Langsom, syg motorlyd, reagerer næsten ikke på gasgivning o.s.v. :lmao:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #23 Dato: September 02, 2006, 07:40:36 pm »
Jeg synes sgu vores Gs500 går lige skidt uanset hvad jeg hælder på den...

Eks. Langsom, syg motorlyd, reagerer næsten ikke på gasgivning o.s.v. :lmao:

He he he he he he..... Er det bare mig eller er der en som disser min SU-ged?  :lmao:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #24 Dato: September 03, 2006, 09:31:40 am »
Jeg synes sgu vores Gs500 går lige skidt uanset hvad jeg hælder på den...

Eks. Langsom, syg motorlyd, reagerer næsten ikke på gasgivning o.s.v. :lmao:

He he he he he he..... Er det bare mig eller er der en som disser min SU-ged?  :lmao:

Jeg er da den stolte ejer af et fint eksemplar fra 98 :wink:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

JoGi

  • Gæst
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #25 Dato: Oktober 09, 2006, 03:31:28 pm »
Jeg bilder mig selv ind, at der er meget stor forskel på Statoil 95 okt. miljø benzin og så Shell 97 okt. v-power. Selvfølgelig prisen  :cry: men cyklen går væsentlig bedre i lave omdringer gennem byen. Med 95 okt. har den en tendens til at "sode" til og komme til at gå ujævnt. Når den så er blevet "brændt ren" ved noget højfart, triller den ok igen. Med Shell 97 okt. oplever jeg ikke dette fænomen så tydeligt. Jeg syntes faktisk at jeg kan mærke forskel fra tankfuld til tankfuld, så det er ikke fordi effekten først kommer efter en længere periode. Jeg ved ikke om der er forskel på en SV(2 cyl.) eller min egen Haybusa(4 cyl.)

Kilosfau

  • Gæst
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #26 Dato: Oktober 09, 2006, 04:16:50 pm »
Nu skal det ikke lyde som om at jeg har alle guldkornene fordi det har jeg ikke  :hand:

men  :afro:

jeg har også den klare overbevisning at min kilosfau går bedre på Shell 97 oktan V-Power end den gør på "den billige" det være sig Jet, UnoX, OK, DK, Metax og hvor jeg ellers tanker bilen  :mrgreen:

SVeren får helst den dyre fra Shell men hvis der ikke lige er en Shell tank så kører den på alt muligt  :oops:

Min overbevisning kommer ud fra nøjagtigt samme observationer som JoGi har gjort, kører jeg på V-Power så har den et meget bedre jævnt træk ved alle omdrejninger. Har det dog ikke sådan at den ligefrem går dårligt på alm benzin, den går "bare" bedre på V-Power .. om det er indbildning for at kompensere for det større hul i pungen ved jeg ikke men det er min overbevisning .. ved også at Mr. Dyno overvejer at lave en benzintest  :respekt:

Jesper K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • ...::The artist formerly known as Danger::...
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #27 Dato: Oktober 09, 2006, 09:26:52 pm »
Jeg kunne forleden ikke finde noget 98, så jeg hældte noget biopis 95 fra Statoil på maskinen. Det var fandeme noget lort. Har nu oplevet at maskinen ikke vil holde tomgang 2 gange ved kold motor. Problemet forsvandt efter ny optankning med noget std. Shell 95.
Kawaksaki ZX-6R 636 '05 (2004 model), Full titanium akrapovic (åben), tidy tail, diodeblink, og lidt for mange kilo på ryggen....
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16225&ipc=61020

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #28 Dato: Oktober 09, 2006, 09:40:48 pm »
Jeg kunne forleden ikke finde noget 98, så jeg hældte noget biopis 95 fra Statoil på maskinen. Det var fandeme noget lort. Har nu oplevet at maskinen ikke vil holde tomgang 2 gange ved kold motor. Problemet forsvandt efter ny optankning med noget std. Shell 95.

Jeg ved jo udemærket godt, at jeg har en gammel maskine og at der følger en del sygdomme med sådan en (min er heller ikke glad for tomgang altid), men synes det kunne være spændende at prøve at skifte benzinmærke og se om jeg også kunne mærke forskel... Jeg har udelukkende kørt på Statoils biofis, at den eneste grund, at det er den tank, der ligger lige overfor hvor jeg bor...

Spændende debat er det i hvert fald  :thumbsup:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #29 Dato: Oktober 09, 2006, 11:40:42 pm »
Jeg kører på Statoils Biopis nu (kun fordi der ligger en Statoil lige overfor), og SVinet kører i hvert fald ikke dårligere end tidligere.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...