Forfatter Emne: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)  (Læst 18515 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #30 Dato: Oktober 10, 2006, 08:27:33 am »
Har altid (så længe er det jo heller ikke) kørt på Bio95 og maskinen kører fint.

Har ladet mig fortælle at man bare skal åbne lidt for den til tider så får man samme effekt som hvis man kørte på V-Power eller dets lige... Og det råd skal man jo ikke kimse af  :mrgreen:

/bo
MC-løs :-/

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #31 Dato: Oktober 10, 2006, 09:31:47 am »
Jeg kører også på Bio 95 fra Statoil, uden problemer. Ellers får den lidt Jet en gang i mellem.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Jesper K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • ...::The artist formerly known as Danger::...
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #32 Dato: Oktober 10, 2006, 09:58:49 am »
Det var underligt at min ikke kan li' det så. Men jeg ryger tilbage til 98 (evt. V-power). Problemet er bare, at efter jeg er flyttet til Allerød, er der fandeme ikke noget tanke med 98. Biobenzinen gjorde også at den var meget urolig i når den holdte tomgangen.
Kawaksaki ZX-6R 636 '05 (2004 model), Full titanium akrapovic (åben), tidy tail, diodeblink, og lidt for mange kilo på ryggen....
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16225&ipc=61020

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #33 Dato: Oktober 10, 2006, 10:56:48 am »
Alle "mine" køretøjer (2 biler +1 mc + HM's MC) kører på UnoX's benzin.. - De kører fint og jeg kan ikke mærke forskel hvis jeg skulle komme til at hælde de "dyre dråber" på?

Tror nu mest at det er psykisk at man kan mærke forskel.. :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Jesper K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • ...::The artist formerly known as Danger::...
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #34 Dato: Oktober 10, 2006, 04:41:44 pm »
Ved sgu ikke helt hvordan det er psykisk at lortet går ud????  :hand:
Kawaksaki ZX-6R 636 '05 (2004 model), Full titanium akrapovic (åben), tidy tail, diodeblink, og lidt for mange kilo på ryggen....
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16225&ipc=61020

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #35 Dato: Oktober 10, 2006, 08:59:41 pm »
Ved sgu ikke helt hvordan det er psykisk at lortet går ud????  :hand:
Fejl 40? :lol: :lol:

Tro det eller lad være, det kan altså have en hel del at sige, at det er blevet koldere i vejret. Ham mekkeren som modificerede mit SVin i sin tid, fortalte at hvis jeg i ydersæsonen oplevede dårligere motorgang, skulle jeg sætte tape over det ene af de 14,5 mm huller, han havde boret i mit luftfilter. Det har faktisk ret stor betydning på motorcyklen, hvorvidt man kører i koldt eller varmt vejr.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jesper K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • ...::The artist formerly known as Danger::...
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #36 Dato: Oktober 11, 2006, 03:05:46 pm »
Ja der ingen tvivl at temperatur og ikke mindst fugtighed har meget at sige - bare underligt at jeg med andet benzin under samme vejrforudsætninger ikke har oplevet fænomenet....men nu er det jo også en Suzuki...fattigmandens Honda, Ducati, Kawa....osv  :mrgreen:
Kawaksaki ZX-6R 636 '05 (2004 model), Full titanium akrapovic (åben), tidy tail, diodeblink, og lidt for mange kilo på ryggen....
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16225&ipc=61020

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #37 Dato: Oktober 12, 2006, 01:15:01 am »
....men nu er det jo også en Suzuki...fattigmandens Honda, Ducati, Kawa....osv  :mrgreen:
Jeg har kun én ting at sige til netop dét der!
Jeg overværede engang en samtale mellem en "anti-Suzuki-person" og en mekaniker. Førstnævnte påstod, at der holdt mange flere Suzukier end andre mærker på motorcykelværkstederne rundt om i landet. Hvortil mekanikeren svarede, at det var da klart når nu der bliver solgt mange flere Suzukier end andre mærker! :D :D
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jesper K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • ...::The artist formerly known as Danger::...
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #38 Dato: Oktober 12, 2006, 12:30:57 pm »
HAHA det er sandt  :lmao:

...men der er jo nok også af samme årsag landet er ved at blive oversvømmet med Koreanerbiler....pris pris Julegris!

Det sagt, jeg elsker sgu min maskine.
Kawaksaki ZX-6R 636 '05 (2004 model), Full titanium akrapovic (åben), tidy tail, diodeblink, og lidt for mange kilo på ryggen....
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16225&ipc=61020

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #39 Dato: Oktober 12, 2006, 04:13:07 pm »
HAHA det er sandt  :lmao:

...men der er jo nok også af samme årsag landet er ved at blive oversvømmet med Koreanerbiler....pris pris Julegris!

Det sagt, jeg elsker sgu min maskine.
X2 (min egen maskine, naturligvis) :wink:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #40 Dato: Oktober 13, 2006, 08:51:35 am »
Er det ikke sådan at stort set al benzin i dette land - inkl. Q8, Shell, Hydro etc. kommer fra enten Shells raffinaderi i Fredericia(Vestdanmark) eller Statoils i Kalundborg(Sjælland)? Jeg var engang på rundvisning på Shell i Fredericia og der holdt også tankbiler fra de øvrige selskaber.

Jeg tror den eneste forskel i så fald er navnene på de additiver de hælder i - og nu skal man jo ikke snakke med benzinen?
Jeg må godt nok indrømme at beretningen om NATO-rørledningerne virker velunderbygget og det kan så være at dette er en 3. forsyningskilde i DK.

Ud fra dette burde der jo ikke være den store forskel på om man tanker Q8, Shell, Statoil eller lign?
YAMAHA FZS 600 Fazer

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Re: Benzin - Er der virkelig forskel (Dårlig erfaring med JET v. Svanemøllen)
« Svar #41 Dato: Oktober 13, 2006, 08:54:58 am »
Jeg kørte altid på 92 oktan på min GS500.

Hvis du ikke har kørt den særlig tom tidligere kan der have ligget vand i bunden af tanken.
Derfor vænnede jeg míg til altid at have benzinhanen på "reserve" og bruge triptælleren som benzinmåler.
Ved at have den på reserve hele tiden, så tages benzinen fra bunden af tanken, hvor vandet også samles, men så tages vandet efterhånden som det dannes og ikke efter det har hobet sig op til en uoverkommelig mængde som stopper motoren.

Men som svar på dit spørgsmål: Nej, jeg har aldrig haft problemer der relaterer til benzinen.

Det lyder som en rigtig fornuftig forklaring. På min kones gamle GS500 rustede tanken igennem pga. ophobning af vand. Den holdt altid udenfor.
På min tidligere XJ600 tærede tanken lige omkring benzinhanen. Begge ovenstående blev aldrig kørt tomme, da jeg dengang var bange for at løbe tør. Senere lærte jeg at når man er ved at nå minimum mærker man det i god tid inden man er løbet helt tør.

På min SV og min Fazer har der aldrig været problemer - og de har altid holdt i garage i modsætning til de to første.
YAMAHA FZS 600 Fazer

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Ganske interessant udvikling i vores gamle benzin tråd... Nå skal vi alle snart til at køre på bio benz... Så kan vi tage tråden op igen i 2008 og se om vi kan mærke forskel på vores cykler der:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5751493.html
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"