Forfatter Emne: Karburatorjustering og falsk luft  (Læst 1683 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Karburatorjustering og falsk luft
« Dato: Marts 03, 2007, 11:20:59 pm »
Hej Forum,

I forlængelse af min kedelige oplevelse med at Enghave havde glemt at efterspænde mine tændrør efter 12K KM service (se http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4767.0) fik jeg inden at jeg opdagede dette indstillet mine karburatorer fordi at cyklen startede dårligt og havde dårlig tomgang. Sikkert fordi at motoren trak falsk luft igennem topstykket hvor tændrørene sad så løst at jeg kunne skrue dem ud med fingrene.

Kan dette betyde at karburatorene nu hvor tændrørene sidder godt fast laver en for fed blanding - og bør jeg i den forlængelse få dem indstillet igen? Jeg opdagede fejlen i forbindelse med vinterklargøringen - så jeg har ikke haft lejlighed til at køre en længere test-tur eller lave en koldstart.

Min tank har desuden været til lakør siden jeg satte den væk - endnu en årsag til hvorfor jeg ikke bare har gjort det senere...

Hvad syns i?

/Jakob
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Karburatorjustering og falsk luft
« Svar #1 Dato: Marts 05, 2007, 05:49:35 pm »
Så er knallerten startet igen.

Har fået tanken tilbage fra lakør, monteret ny carbon-look-alike tankpad og skiftet batteriet. Den starter som en drøm men uden at have kørt den rigtigt varm er det som om at der er liiiiiidt ujævn motorgang... Kører forbi Enghave og får dem til at justere karburatorer på garantien....

/J
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4