Forfatter Emne: Min MC er belvet "keyed" (Ridser)  (Læst 20204 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Morten L

  • Gæst
Re: Min MC er belvet "keyed" (Ridser)
« Svar #30 Dato: September 24, 2006, 10:43:09 am »
Hold fast hvor er det ærgeligt. :(
Man bliver virkelig harm over, den måde småhjernede aber udtrykker deres misundelse på. :club:
Som du skriver andetsteds, så kunne det godt være en person med en så indestænkt misundelse som vendekåben giver udtryk for (artikel i 24timer).
Lad os endelig vide udfaldet af reparationen - helst med billeder. Jeg har nemlig selv en ridse i tanken, dog ikke så slem som din. Min er selvforskyldt  :x

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Min MC er belvet "keyed" (Ridser)
« Svar #31 Dato: September 24, 2006, 10:58:01 am »
Hold fast hvor er det ærgeligt. :(
Man bliver virkelig harm over, den måde småhjernede aber udtrykker deres misundelse på. :club:
Som du skriver andetsteds, så kunne det godt være en person med en så indestænkt misundelse som vendekåben giver udtryk for (artikel i 24timer).
Lad os endelig vide udfaldet af reparationen - helst med billeder. Jeg har nemlig selv en ridse i tanken, dog ikke så slem som din. Min er selvforskyldt  :x

Ja, det er sat'me bitteret! Det er jo ikke lige just fordi at jeg har røven fuld af penge bare fordi jeg har en MC - tværtimod! Det er jo bare et økonomisk prioriteringsspørgsmål som bla. har betydet at jeg har meldt min kabel-tv pakke fra for at få enderne til at hænge sammen. Men det kan man jo ikke se når der holder en nypoleret MC ude foran.

Jeg skal nok holde tråden opdateret med sidste nyt!

/Jakob
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Min MC er belvet "keyed" (Ridser)
« Svar #32 Dato: September 25, 2006, 09:09:53 am »
Gu ved om det var det nogen havde gjort ved Charles Mansons bil???
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Frankel

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Re: Min MC er belvet "keyed" (Ridser)
« Svar #33 Dato: September 29, 2006, 07:54:55 pm »
Føler godt nok med dig...det er ikke sådan en udgift man lige står og mangler eller har lyst til. jeg havde selv sådan en nøgleridse på en Honda civic jeg havde engang. Misundelse er en grim ting.

Jeg fik den lavet for 1300 + moms, men vi blev enige om, at moms alligevel ikke lavede noget, så han slap for at få penge. Det var en autolaker-gut ude i brøndby fabrikspark, men det er dog en del år siden, så ved ikk om han stadig er der... men skader aldrig at spørge til momsen.

Håber du finder ud af det

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Min MC er belvet "keyed" (Ridser)
« Svar #34 Dato: November 28, 2006, 01:58:09 pm »
(Opfølgning)

Var forbi Winston i dag og hav vil have 2500 for at udbedre skaden. Han anbefalede desuden at jeg fik fat i et sæt nye emblemer og noget originallak for at resultatet kunne blive så godt som muligt.

Enghave skal have ca. 300kr for den tilstrækkelige mængde originallak og 190 pr. emblem. Så det er jo en besparelse som er værd at tage i betragtning ift. at få monteret en ny tank hos Enghave for 6000kr.

Jeg tillod mig desuden venligst at hilse fra Lunde som var så venlig at henvise mig. Jeg aftalte med ham at komme forbi med tanken efter jul.

I den forbindelse - har i nogen tips til afmontering af tank? Do's & Don'ts...?!?!

/Jakob
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Min MC er belvet "keyed" (Ridser)
« Svar #35 Dato: November 28, 2006, 02:07:00 pm »
(Opfølgning)

Var forbi Winston i dag og hav vil have 2500 for at udbedre skaden. Han anbefalede desuden at jeg fik fat i et sæt nye emblemer og noget originallak for at resultatet kunne blive så godt som muligt.

Enghave skal have ca. 300kr for den tilstrækkelige mængde originallak og 190 pr. emblem. Så det er jo en besparelse som er værd at tage i betragtning ift. at få monteret en ny tank hos Enghave for 6000kr.

Jeg tillod mig desuden venligst at hilse fra Lunde som var så venlig at henvise mig. Jeg aftalte med ham at komme forbi med tanken efter jul.

I den forbindelse - har i nogen tips til afmontering af tank? Do's & Don'ts...?!?!

/Jakob
Sørg for at tankdækslet er lukket, så du kan stille den på hovedet, efter afmontering, så du hurtigt kan vende den på hovedet i tilfælde af at det pisser ud med benzin fra diverse slanger du ikke har fået sat propper i.

Ellers er det bare at bruge den sunde fornuft og løsne de bolte der ser ud til at holde tanken på plads, samt afmontere de slanger der løber op til tanken.  evt, pille slangerne af ved karbutarene og skynde dig at sætte propper eller andet stop i slangerne, så der ikke pisser benzin udover det hele..

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: Min MC er belvet "keyed" (Ridser)
« Svar #36 Dato: November 28, 2006, 04:08:43 pm »
Da jeg havde tanken af Connias GS i sommers, tømte jeg den først...

Jeg løsnede hoved benzinslangen og stak den ned i en tom dunk, 10 min. senere var tanken (næsten) tom :)

Herefter er det bare at hive alle slanger løs og hive tanken af.
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Min MC er belvet "keyed" (Ridser)
« Svar #37 Dato: November 28, 2006, 04:25:25 pm »
Er sådan en tank ikke membranstyret? Det er min - og min Suzi er trods alt fra '90 :D

Det betyder at der først kommer benzin ud, når der er tændt for cyklen. Derfor kan du pille slangerne af uden at det pisser ud med benzin - udover den smule der er i tanken. Du skal dog lige være opmærksom på at tankhanen ikke står på 'On' - så er der nemlig åbent hele tiden, ligegyldigt om maskineriet er startet eller ej.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Min MC er belvet "keyed" (Ridser)
« Svar #38 Dato: November 28, 2006, 05:33:41 pm »
Så du køber klistermærker til den?

Altså, han tager 2500 for at male den - hvis DU kommer med malingen?? (til 300kr)

Gad vide om han har et ekstra højt julegavebudget..? :) - (ville sige MAX 1500kr)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Min MC er belvet "keyed" (Ridser)
« Svar #39 Dato: December 01, 2006, 03:11:40 pm »
Er sådan en tank ikke membranstyret? Det er min - og min Suzi er trods alt fra '90 :D

Det betyder at der først kommer benzin ud, når der er tændt for cyklen. Derfor kan du pille slangerne af uden at det pisser ud med benzin - udover den smule der er i tanken. Du skal dog lige være opmærksom på at tankhanen ikke står på 'On' - så er der nemlig åbent hele tiden, ligegyldigt om maskineriet er startet eller ej.

Hygge

Jeg har allerede "testet" frit-løb ude på Linien... Min hane-position hedder Pri (kort for Prime - IKKE primary)... Pludselig var der utroligt mange mennesker henne ved min ellers ganske beskedne cykel... Det var så fordi at der lå ca 1 liter v-power nede under den og deres cykler stor lige ved siden af... HOVSA!!!

Jeg har med vilje kørt tanken næsten helt tom - så der er nok ikke mere end max en til to liter tilbage...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Min MC er belvet "keyed" (Ridser)
« Svar #40 Dato: December 01, 2006, 03:16:19 pm »
Så du køber klistermærker til den?

Altså, han tager 2500 for at male den - hvis DU kommer med malingen?? (til 300kr)

Gad vide om han har et ekstra højt julegavebudget..? :) - (ville sige MAX 1500kr)

I know - men jeg forventer også i den anden ende at det bliver lige så godt som en ny tank (til 6000kr jf. Enghave).

Ham jeg har talt med - Winston, er anbefalet af både Enghave og folk herindefra. Så jeg sætter min lid til at han kan sit shiiiiiat!!!

Under alle om stændigheder skal maskinen indgå i handlen når jeg i '08 opgraderer til noget som sikkert bliver en R6 eller en GSX-R 600 - alternativt en SV1000S. Det er derfor at jeg sætter "klistermærker" på. Den skal bare se så lige-ud-af-butikken ud som muligt...

Venter blot på at blive færdig med studie og komme et par trin mere op ad forsikringsstigen...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Min MC er belvet "keyed" (Ridser)
« Svar #41 Dato: Januar 12, 2007, 09:31:21 pm »
Så er tanken afleveret hos Winstons Autogenopretning... Den skulle være færdig en gang i Februar...

Var selv forbi Enghave og købe en bøtte Y7L Saturn Black maling for 259,38 Kr og 2 tank-S-emblemer til F*CKING 349,38kr PR STYK!!!

Jeg har kigget på http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm som sælger samme emblemer til $9,33 (for hvad der lader til at være et 2 stk. sæt).

Gad vide om Enghave har solgt mig et sæt med 2 emblemer og troet at prisen skulle ganges med 2??! Jeg sender dem i hvert fald lige en mail...

Winston skal have omkring 2000kr for reparationen incl moms. Det er alligevel billigt sluppet i forhold til at en ny tank koster 6000kr med montering!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Min MC er belvet "keyed" (Ridser)
« Svar #42 Dato: Februar 13, 2007, 02:23:19 pm »
Nu er det efterhånden en måned siden at jeg skrev en mail til Enghave og de har stadig ikke svaret  :(

Ringer til Winston i næste uge for at høre hvordan det går med tanken...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: Min MC er belvet "keyed" (Ridser)
« Svar #43 Dato: Februar 13, 2007, 03:59:44 pm »
Så er tanken afleveret hos Winstons Autogenopretning... Den skulle være færdig en gang i Februar...

Var selv forbi Enghave og købe en bøtte Y7L Saturn Black maling for 259,38 Kr og 2 tank-S-emblemer til F*CKING 349,38kr PR STYK!!!

Jeg har kigget på http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htm som sælger samme emblemer til $9,33 (for hvad der lader til at være et 2 stk. sæt).

Gad vide om Enghave har solgt mig et sæt med 2 emblemer og troet at prisen skulle ganges med 2??! Jeg sender dem i hvert fald lige en mail...

Winston skal have omkring 2000kr for reparationen incl moms. Det er alligevel billigt sluppet i forhold til at en ny tank koster 6000kr med montering!

ser først nu til min rædsel at du skal betale så meget for at få malet din tank. det ku være blevet gjort for langt mindre hvis jeg havde været vågen :oops: :oops:
nu med gixxer 1000k8:o)

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Min MC er belvet "keyed" (Ridser)
« Svar #44 Dato: Februar 21, 2007, 08:21:34 am »
ser først nu til min rædsel at du skal betale så meget for at få malet din tank. det ku være blevet gjort for langt mindre hvis jeg havde været vågen :oops: :oops:

Det er vi flere der har sagt, men manden vil ikke lytte :D ;) :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.