Forfatter Emne: SV i røg og damp  (Læst 14875 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
SV i røg og damp
« Svar #15 Dato: April 11, 2005, 12:43:37 pm »
men hvis du havde værktøjssættet liggende under sadlen – troede ham måske at du selv stillet vintiler  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Tro mig, hvis de ikke ringer i dag og siger at den og jeg (så jeg bl.a kan kontrollere at tingene bliver gjort) er afhentet senest imorgen, så skal jeg få fyret op under dem så det kan mærkes. Hvilket også vil ske såfremt der er en eneste ting, som vedrører servicen, at sætte en finger på når de er færdige med den. De får en chance fordi købeloven kræver det, ikke fordi jeg har tillid til dem... faktisk ville jeg være utryg ved at lade dem vaske maskinen. :D
og jeg vil da også helst have pengene tilbage og en ny kæde, spørger om de vil det når de ringer.

En fra importøren er/har været lidt med på sidelinjen og virker ikke ligefrem imponeret. (eller også er han bare træt af at jeg ringede til ham, han er vel heller ikke ansat til at være barnepige for mig og en forhandler)

GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
SV i røg og damp
« Svar #16 Dato: April 11, 2005, 07:04:17 pm »
Hej Grand D.
jeg er oprindeligt fra Varde. Er det der du kører din cykel til service?

Hvis ikke vil jeg da anbefale Carstens MC i Storegade. Han er  hvert fald service minded og reel. (Lærlingene tør jeg ikke sige noget om).

Historien med kæden lyder grotesk og hvis det er hos Carsten du har været udsat for den historie kan du helt sikkert finde en rimelig ordning med ham.

Sådan noget kan ske - det må det bare ikke!

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
SV i røg og damp
« Svar #17 Dato: April 11, 2005, 09:32:16 pm »
Tak for anbefalingen...

Det er IKKE, gentager IKKE Carstens mc jeg har benyttet, dem har jeg også kun hørt godt om. :D


Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

hod

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
1.000 km service
« Svar #18 Dato: April 12, 2005, 08:37:01 pm »
Hej,

Har lige fulgt dialogen omkring problemer med service. Jeg står lige overfor det samme selv.

Vil gerne vide om det er en af de Københavnske værksteder du har anvendt ?

Hans
HOD, Søllerød, tidligere SV 1000 og SV 650. Bæge ænder
Ducati Monster 900 i.e. Dark ´01
Ducati Monster 620 ´03

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: 1.000 km service
« Svar #19 Dato: April 12, 2005, 08:59:10 pm »
Citat fra: hod
Hej,

Har lige fulgt dialogen omkring problemer med service. Jeg står lige overfor det samme selv.

Vil gerne vide om det er en af de Københavnske værksteder du har anvendt ?

Hans
Hvad mener du med det samme selv?
Skal den til 1000km service eller har den været og det gik galt?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

hod

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
Service
« Svar #20 Dato: April 12, 2005, 09:05:53 pm »
Jeg skal have bestilt et 1000 km service - i Kbh.

Hans
HOD, Søllerød, tidligere SV 1000 og SV 650. Bæge ænder
Ducati Monster 900 i.e. Dark ´01
Ducati Monster 620 ´03

Lars L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 563
Re: Service
« Svar #21 Dato: April 12, 2005, 09:14:38 pm »
Citat fra: hod
Jeg skal have bestilt et 1000 km service - i Kbh.

Hans


Du kan roligt vælge Enghave Motor. Der er flere herinde fra, som har fået udført service der. Prisen er i den lave ende i forhold til andre steder. Servicen skulle være iorden. :wink:
ZX636R med masser af udstyr: 1 stk. tankpad...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
SV i røg og damp
« Svar #22 Dato: April 12, 2005, 09:21:02 pm »
Husk at oprett positive og negative anmeldelser her: http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=552
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
SV i røg og damp
« Svar #23 Dato: April 27, 2005, 12:45:21 am »
Åh.. Havde helt glemt at skrive hvordan det endte... :oops:

Jeg og maskinen blev afhentet som aftalt. Tingene blev gennemgået og fejlen rettet. Den underlige lyd var fra spændbåndet ved samlingen af udstødningen (under mortoren).

De brugte en del tid på at gå maskinen igennem.

Grunden til at jeg ikke før har skrevet hvem det var er at, jeg var meget overrasket da kok mc i Holstebro normalt har et særdeles godt ry, er utroligt flinke og virker meget profesionelle (de hentede os også over 100 km væk uden vrøvl eller noget). Har svært ved at klandre et helt firma over at en enkelt ansat laver en fejl (har selv været arbejdsgiver), meeen de laver nok ikke noget på min maskine igen.

Tak til jer alle for opbakningen.......håber vi får lavet et sv træf engang..

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
SV i røg og damp
« Svar #24 Dato: April 27, 2005, 01:01:24 pm »
Citat fra: grand-danois
Åh.. Havde helt glemt at skrive hvordan det endte... :oops:

Jeg og maskinen blev afhentet som aftalt. Tingene blev gennemgået og fejlen rettet. Den underlige lyd var fra spændbåndet ved samlingen af udstødningen (under mortoren).

De brugte en del tid på at gå maskinen igennem.

Grunden til at jeg ikke før har skrevet hvem det var er at, jeg var meget overrasket da kok mc i Holstebro normalt har et særdeles godt ry, er utroligt flinke og virker meget profesionelle (de hentede os også over 100 km væk uden vrøvl eller noget). Har svært ved at klandre et helt firma over at en enkelt ansat laver en fejl (har selv været arbejdsgiver), meeen de laver nok ikke noget på min maskine igen.

Tak til jer alle for opbakningen.......håber vi får lavet et sv træf engang..

Mvh
GD


Tja, det lurede mig sgu' at det kunne være KOK.  Ja, Jens selv er en god mand at handle med og der er som regel ikke noget at diskutere når der bliver lavet en fejl - så retter han den.  MEN der er et ret heftigt gennemtræk af mekanikere - jeg kommer der en 3-4 gange om året og hilser på i butikken, og der er næsten altid en ny mand/lærling...
Det kan jo ikke undgås at sådan nogle laver fejl, men hvis man vil undgå dem så må man jo vælge butikker/værksteder hvor indehaveren selv er mekaniker og står for arbejdet.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
SV i røg og damp
« Svar #25 Dato: Maj 31, 2005, 05:56:05 pm »
Citat fra: grand-danois
Åh.. Havde helt glemt at skrive hvordan det endte... :oops:

Jeg og maskinen blev afhentet som aftalt. Tingene blev gennemgået og fejlen rettet. Den underlige lyd var fra spændbåndet ved samlingen af udstødningen (under mortoren).

De brugte en del tid på at gå maskinen igennem.

Grunden til at jeg ikke før har skrevet hvem det var er at, jeg var meget overrasket da kok mc i Holstebro normalt har et særdeles godt ry, er utroligt flinke og virker meget profesionelle (de hentede os også over 100 km væk uden vrøvl eller noget). Har svært ved at klandre et helt firma over at en enkelt ansat laver en fejl (har selv været arbejdsgiver), meeen de laver nok ikke noget på min maskine igen.

Tak til jer alle for opbakningen.......håber vi får lavet et sv træf engang..

Mvh
GD

GD, hvad var årsagen til dampen?

Jeg har selv lige fundet ud af at min lækker kølervædske efter et 12K service for nylig hos Snydmuren.  Jeg har nu selv efterspændt  alle spændebånd, men er ikke sikker på præcis hvor lækken kom fra. Det var lidt svært at se, da det er piblet frem, og jeg samtidig har kørt lidt i reghnvejr.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jens Henrik

  • Gæst
SV i røg og damp
« Svar #26 Dato: Maj 31, 2005, 06:49:21 pm »
Hej med jer alle - første indlæg af nordjyden...

Det med at slangerne ikke var spændt. Jeg havde kun kørt 500 km på min da kølevæsken pissede ud. Jeg snakkede med forhandleren pronto. Hans reaktion var at det var de egentligt glade for at høre  :shock: .... - da de lige havde haft en magen til. De ville fremover tjekke spændbånd på de maskiner der blev pakket ud.

Så problemet ligger enten ved Suzuki (eller ved forhandleren - jeg ved ikke hvor meget de skal spænde efter når de pakker cyklen ud af kassen)

P.S Til Jannik: jeg fik monteret kåben - jeg er bare yderst tilfreds!!

Med løftet venstre hånd
Jens Henrik

jeppe

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
SV i røg og damp
« Svar #27 Dato: Maj 31, 2005, 07:19:17 pm »
jeg snakkede med mini motor i kolding og deres mekaniker sage at der var kommet en fax fra suzuki om de skulle spænde køleslangerne efter på sv1000.ved levering og service

mvh
jeppe
SV1000S med öhlins gaffel og bagdæmper så bliver det ikke meget bedre

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
SV i røg og damp
« Svar #28 Dato: Maj 31, 2005, 07:19:20 pm »
Citat fra: Landmåleren
Hej med jer alle - første indlæg af nordjyden...

Det med at slangerne ikke var spændt. Jeg havde kun kørt 500 km på min da kølevæsken pissede ud. Jeg snakkede med forhandleren pronto. Hans reaktion var at det var de egentligt glade for at høre  :shock: .... - da de lige havde haft en magen til. De ville fremover tjekke spændbånd på de maskiner der blev pakket ud.

Så problemet ligger enten ved Suzuki (eller ved forhandleren - jeg ved ikke hvor meget de skal spænde efter når de pakker cyklen ud af kassen)

P.S Til Jannik: jeg fik monteret kåben - jeg er bare yderst tilfreds!!

Med løftet venstre hånd
Jens Henrik


Ja, det er jeg i og for sig enig i, MEN jeg har kørt 12000 uden problemer med køleslangerne - de opstod EFTER service. Så jeg vil nok mene at det er et problem som mit værksted har, for enten har de pillet ved det uden at spænde fast igen, eller også har de ikke kontrolleret ordentlig.

Når det sure opstød nu er bragt af banen, vil jeg dog sige at det spændebånd jeg mistænker, sidder forbandet godt gemt inde mellem cylindrene -  man skal have et eller andet bøjeligt forlængerstykke for at komme til det.  Alle de andre spændebånd er mere eller mindre til at komme til, og kunne alle tage et par omganges tilspænding.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
SV i røg og damp
« Svar #29 Dato: Maj 31, 2005, 07:20:03 pm »
Citat fra: Landmåleren

P.S Til Jannik: jeg fik monteret kåben - jeg er bare yderst tilfreds!!

Med løftet venstre hånd
Jens Henrik
Hej Jens Henrik.
Det var rart at høre. :wink:

Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!! Billeder!!  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing