Forfatter Emne: Hvor er blinkrelæet?  (Læst 13045 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Blinklys

  • Gæst
Hvor er blinkrelæet?
« Dato: September 27, 2007, 10:02:40 pm »
Nu da jeg er faldet lidt ned efter mit raseri over en knækket bolt (se tidligere indlæg), kom jeg lige i tanke om noget andet, som undrede mig da jeg afmonterede bagen på SVinet. Er det ikke meningen at blinkrelæet skulle være under bagsædet? Jeg kan simpelthen ikke finde det :rolleyes: De ting jeg kan få øje på (se billedet) er batteri, hovedsikring, sikringsboks og sikringerne til ABS'erne. Har de mon flyttet relæet et andet sted hen på K7'eren pga. ABS'erne? Eller er det bare mig der er blind? :oops:

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #1 Dato: September 27, 2007, 10:17:31 pm »
nu har jeg ikke en SV..  men mit sidder oppe foran , prøv at kig der evt.

Blinklys

  • Gæst
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #2 Dato: September 27, 2007, 10:36:03 pm »
Jeg har lidt en mistanke om at det er et sted under batteriet - der er ihvertfald noget plastikkasse-halløj, hvor det sagtens kunne være. Jeg synes også engang jeg læste et sted, at de har det med at flytte rundt på værktøjet. På nogle modeller er det i en kasse nede ved hjulet, og andre er det under bagsædet, og på nogle (K3'eren?) findes det vist slet ikke. Mit er under bagsædet, og det er muligvis derfor relæet ikke er her, for der er nok ikke plads til det. Anyway så må det jo være et eller andet sted :)

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #3 Dato: September 27, 2007, 10:36:11 pm »
Prøv evt. at start blinkerne - så burde du vel kunne lytte dig frem til det  :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Blinklys

  • Gæst
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #4 Dato: September 27, 2007, 10:49:09 pm »
Prøv evt. at start blinkerne - så burde du vel kunne lytte dig frem til det  :D
Ah ja det er faktisk en rigtig god idé :thumbsup: Går på udkig efter det i morgen, når vi har fået den f**cking knækkede bolt arbejdet ud af stellet. Grunden til jeg gerne vil finde det, er at jeg skal have monteret et Kellermann-relæ, så mine LED-blink ikke blinker for hurtigt. Jeg ved det er den brune og den lyseblå ledning, der skal hives fat i, så nu håber jeg ikke de også har lavet om på det på K7'eren. Noget helt andet er om det kan gå hen og få indflydelse på ABS'erne? :? Jeg sidder jo med Haynes ledningsdiagram til K5 EU-model så ingen ABS-ting her. Jeg tror næppe det har nogen indflydelse, men det kan da godt være det er sikrere at bruge modstande i stedet dunno...

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #5 Dato: September 27, 2007, 10:53:05 pm »
Noget helt andet er om det kan gå hen og få indflydelse på ABS'erne? :? Jeg sidder jo med Haynes ledningsdiagram til K5 EU-model så ingen ABS-ting her. Jeg tror næppe det har nogen indflydelse, men det kan da godt være det er sikrere at bruge modstande i stedet dunno...
Det skulle undre mig meget hvis de var begyndt at blande blink og ABS sammen... Det er der, så vidt jeg lige kan gennemskue, intet formål i. Som du selv påpeger har ABS'en jo også separat sikring, så det virker jo som om det er "eftermonteret" og derved adskilt fra det "eksisterende" ledningsnet.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #6 Dato: September 27, 2007, 10:53:19 pm »
Eller er det bare mig der er blind? :oops:

Måske  :mrgreen:

Er det ikke den der sidder nederst til højre på billedet?  Ellers prøv at lytte dig frem, som Mads foreslår  :thumbsup:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Blinklys

  • Gæst
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #7 Dato: September 27, 2007, 11:01:21 pm »
Citér
Er det ikke den der sidder nederst til højre på billedet?
Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke lige har en forklaring på den sorte dims nederst til højre... men er den ikke alt for lille til at være blinkrelæet? Jeg troede at blinkrelæet var en stor kasseting med en masse ledninger, som jeg har set på et billede i en anden tråd?

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #8 Dato: September 27, 2007, 11:47:40 pm »
Blinklys relæ og støttebens- relæ er ofte i samme lille box.  ..og lur mig om det ikke er på denne også.
Det medfører at du skal klippe lidt i ledninger mm.

Jeg har ikke lige diagram på denne computer, men der er sikkert nogle der kan finde det hurtigt.
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Blinklys

  • Gæst
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #9 Dato: September 28, 2007, 12:01:38 am »
Blinklys relæ og støttebens- relæ er ofte i samme lille box.  ..og lur mig om det ikke er på denne også.
Det medfører at du skal klippe lidt i ledninger mm.

Jeg har ikke lige diagram på denne computer, men der er sikkert nogle der kan finde det hurtigt.

Ja det er vist rigtig nok at det er noget combi-halløj med støttebenet også - I Haynes kalder de det Turn signal/Side stand relay/diodes. Det er det her blinkrelæ jeg skal have sat på:



Så vidt jeg lige kan se er det "omvendt" af det andet relæ man kan få ved Louis (og Rizomas?) - på Kellermanns er der ledninger i stedet for ben, men princippet er vel det samme :) Altså i stedet for afmontere den brune og lyseblå ledning fra originalrelæet og sætte dem over på blinkrelæet, skal man i stedet afmontere de to ledninger fra selve cyklen, og sætte ledningerne fra Kellermann-relæet ned i stikket i stedet (håber det gav mening!)
« Senest Redigeret: September 28, 2007, 12:08:56 am af Blinklys »

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #10 Dato: September 28, 2007, 12:31:00 am »
Lidt ironisk at dit profil navn er "Blinklys" er det ikke ?   :lmao: :lmao:

nå kl. er mange, jeg er vidst blevet overtræt.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #11 Dato: September 28, 2007, 01:09:28 am »
Lidt ironisk at dit profil navn er "Blinklys" er det ikke ?   :lmao: :lmao:

nå kl. er mange, jeg er vidst blevet overtræt.

 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: god humor der

GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Blinklys

  • Gæst
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #12 Dato: September 28, 2007, 07:18:48 am »
Lidt ironisk at dit profil navn er "Blinklys" er det ikke ?   :lmao: :lmao:

nå kl. er mange, jeg er vidst blevet overtræt.

*ggg*

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #13 Dato: September 28, 2007, 09:21:28 am »
På min SV1000 er det et relæ med 7 ben, prøv om du kan finde et relæ med 7 ben et sted under sædet (der sad den ihvertfald på min).

Se billede :
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Blinklys

  • Gæst
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #14 Dato: September 28, 2007, 09:33:34 am »
Takker for diagrammet :) Ja det ligner et relæ magen til 650'erens.