Forfatter Emne: Hvor er blinkrelæet?  (Læst 13047 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #15 Dato: September 28, 2007, 01:06:30 pm »
hvis 650 og 1000 er det samme.... ja så sidder det under bagsædet....

skal du have diode blink på... ja så kan du jo finde noget om det her et sted.... dog passede farverne ikk da jeg skulle sætte nyt relæ på,,, men de var monteret som vist..
held og lykke
nu med yamaha fz1 2008

Blinklys

  • Gæst
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #16 Dato: September 28, 2007, 02:02:19 pm »
Se hvad jeg fandt under batteriet :D Ligner det ikke noget af det rigtige? :wink:

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #17 Dato: September 28, 2007, 03:28:16 pm »
Se hvad jeg fandt under batteriet :D Ligner det ikke noget af det rigtige? :wink:

det er vel bare at hiveskidtet af... og forsøg at blinke :lmao:
nu med yamaha fz1 2008

Blinklys

  • Gæst
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #18 Dato: September 28, 2007, 03:42:56 pm »
det er vel bare at hiveskidtet af... og forsøg at blinke :lmao:

:lol: Sandt nok jeg kan bare trække relæet ud af stikdåsen, og se om blinkerne er døde! Jeg er nu ret overbevist om at det er blinklys/støtteben/diode-relæet - alle farverne på ledningerne passer.

Nu kommer så monteringen af mit nye relæ. Jeg kunne klippe den brune og den lyseblå ledning i bunden af stikdåsen, og sætte dem på det nye relæ som jeg kan se er gjort her http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=6846.msg69447#msg69447. Men er der ikke en eller fiks måde, hvor jeg i stedet kan hive relæet ud af stikket, og montere nogle ledninger fra originalrelæets ben (de 4 der ikke er til blink) og ned i stikdåset, samt fra det nye blinkrelæ og ned i de to blinkstik. Ved godt det er cirka 10 gange mere besværligt, men det var mere for ikke at klippe i ledningsnettet. Lyder det som en brugbar idé eller er jeg helt ude i skoven? :hand:
« Senest Redigeret: September 28, 2007, 03:44:28 pm af Blinklys »

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #19 Dato: September 28, 2007, 10:54:25 pm »
Man skal ALTID klippe den RØDE ledning !!!!  ...- det har jeg selv set på film :lipsrsealed:   :mrgreen:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Blinklys

  • Gæst
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #20 Dato: September 29, 2007, 12:59:08 am »
Man skal ALTID klippe den RØDE ledning !!!!  ...- det har jeg selv set på film :lipsrsealed:   :mrgreen:

Nej nej nej! Den røde ledning er den man lige skal til at klippe, men i sidste øjeblik ombestemmer sig og klipper den sorte i stedet! Desværre har jeg kun to orange, to mørkeblå, en grøn, en lyseblå og en brun at vælge imellem :shock:
« Senest Redigeret: September 29, 2007, 01:01:19 am af Blinklys »

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #21 Dato: Oktober 01, 2007, 08:29:48 am »
det er vel bare at hiveskidtet af... og forsøg at blinke :lmao:

:lol: Sandt nok jeg kan bare trække relæet ud af stikdåsen, og se om blinkerne er døde! Jeg er nu ret overbevist om at det er blinklys/støtteben/diode-relæet - alle farverne på ledningerne passer.

Nu kommer så monteringen af mit nye relæ. Jeg kunne klippe den brune og den lyseblå ledning i bunden af stikdåsen, og sætte dem på det nye relæ som jeg kan se er gjort her http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=6846.msg69447#msg69447. Men er der ikke en eller fiks måde, hvor jeg i stedet kan hive relæet ud af stikket, og montere nogle ledninger fra originalrelæets ben (de 4 der ikke er til blink) og ned i stikdåset, samt fra det nye blinkrelæ og ned i de to blinkstik. Ved godt det er cirka 10 gange mere besværligt, men det var mere for ikke at klippe i ledningsnettet. Lyder det som en brugbar idé eller er jeg helt ude i skoven? :hand:

Jeg skubbede de originale ledninger ud af stikket og lavede en lille "lus" som går hen til det nye relæ. Jeg har det nemli ligesom dig, det er lækkert at man kan lave skidtet om igen hvis det skulle blive nødvendigt.

Det kan godt være lidt besværligt at trække ledningernbe ud af stikket men prøv at stikke en udfoldet papir clips ned ved siden og træk i ledningen. Det plejer at være relativ nemt.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #22 Dato: Oktober 01, 2007, 10:04:49 am »
hehe - kan se der er mere plads uden batteriet - tro snart jeg splitter bæstet ad for at trække nogle ledninger om - plus at flytte den forbandet sikringsboks der sidde midt i åbningern til det ik alt for store bagrum...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Blinklys

  • Gæst
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #23 Dato: Oktober 01, 2007, 10:13:22 am »
Jeg skubbede de originale ledninger ud af stikket og lavede en lille "lus" som går hen til det nye relæ. Jeg har det nemli ligesom dig, det er lækkert at man kan lave skidtet om igen hvis det skulle blive nødvendigt.

Det kan godt være lidt besværligt at trække ledningernbe ud af stikket men prøv at stikke en udfoldet papir clips ned ved siden og træk i ledningen. Det plejer at være relativ nemt.

Lyder som the way-to-go. Det ville ihvertfald være cool, hvis jeg kunne slippe for at klippe :) Kan man så bare klikke ledningebenet op på plads i stikket, hvis man vil tilbage til original?

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #24 Dato: Oktober 01, 2007, 11:17:17 am »
Jeg skubbede de originale ledninger ud af stikket og lavede en lille "lus" som går hen til det nye relæ. Jeg har det nemli ligesom dig, det er lækkert at man kan lave skidtet om igen hvis det skulle blive nødvendigt.

Det kan godt være lidt besværligt at trække ledningernbe ud af stikket men prøv at stikke en udfoldet papir clips ned ved siden og træk i ledningen. Det plejer at være relativ nemt.

Lyder som the way-to-go. Det ville ihvertfald være cool, hvis jeg kunne slippe for at klippe :) Kan man så bare klikke ledningebenet op på plads i stikket, hvis man vil tilbage til original?

Jo, det er lige til at sætte på plads igen i det originale stik
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Blinklys

  • Gæst
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #25 Dato: Oktober 01, 2007, 11:49:07 am »
Så må jeg i gang med papirclipsen  :)

Blinklys

  • Gæst
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #26 Dato: Oktober 02, 2007, 08:31:06 pm »
Det virkede fint. Men da jeg så ville lægge det hele fint på plads ville jeg vikle stikkene ind i noget isoleringstape for en god ordens skyld - kom så bare lige til at vikle dem begge to (brun og lyseblå) ind sammen så de rørte hinanden (som jeg ellers havde noteret mig selv at jeg skulle huske IKKE at gøre) :oops: :oops: :oops: Resultatet var at alle blinkerne lyste konstant. Da jeg så ville vikle isoleringstapen af for at fikse problemet kom jeg til at rykke den ene kabelsko fra det nye blinkrelæ af :brok: - og selvfølgelig var det en med tynd spadestik som jeg ikke havde nogle ekstra af = jeg kan ikke komme videre før i morgen når jeg har fået en ny. Jeg klikkede stikkene tilbage på plads og sætte originalrelæet på, og nu er alt tilbage til normal (hurtige blink)

Jeg er sgu ærligt talt lidt nervøs for om jeg nu har brændt et eller andet af :undecided: Alt virkede normalt da jeg satte det gamle relæ på igen, så cyklen er vel okay, men hvad med det nye blinkrelæ? - skal jeg regne med at det er brændt af? Er der nogle elektronik-nørder, der kan forklare hvorfor resultatet var at blinkene lyste konstant, når ledningerne var krydset? I øvrigt hvordan kan det være at når kun 2 af blinkene er aktiveret så blinker de cirka dobbelt så hurtigt, imens når de alle 4 er aktiveret med katastrofeblink, så blinker de pludselig fire gange så hurtigt!
« Senest Redigeret: Oktober 02, 2007, 08:34:33 pm af Blinklys »

Blinklys

  • Gæst
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #27 Dato: Oktober 02, 2007, 09:27:13 pm »
Det der skete var vel bare at jeg fik skabt en forbindelse lige før blinkrelæet, og derved sådan set har omgået det. Det forklarer også hvorfor blinkene lyste konstant. Så vidt jeg lige kan tænke mig frem til med min begrænsede elektronikforstand, så burde det heller ikke være noget alvorligt som har gjort skade på noget. Blinkrelæet har sikkert også fungeret fint og slået fra og slået til - men det har bare ikke haft nogen effekt, da der har været en konstant forbindelse lige før relæet.

Har jeg fat i noget rigtigt, eller er det helt sort?

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #28 Dato: Oktober 02, 2007, 09:56:05 pm »
For lyder det som om du skruer som de blinde slås  :lol: :rolleyes:

Kan du ikke alliere dig med en som har styr på lortet?? Så kan vi alle sove roligt. Hvis du laver lort i den og får kortsluttet systemet, skal du ud og ha nyt blinkrelæ, og de er ikke helt billige. Hvis det går helt galt skal du også skifte andre elektroniske dele og de kan næsten kun være endnu dyrere.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Blinklys

  • Gæst
Re: Hvor er blinkrelæet?
« Svar #29 Dato: Oktober 02, 2007, 10:10:14 pm »
Jeg ved godt jeg skal passe på. Dum fejl I know, specielt når jeg på forhånd var klar over at jeg ikke skulle gøre det :rolleyes: